24-48 uur na je piek springt je ei en leeft t ei 12 uur max. Dus wij doen t ervoor, op de dag van de piek en de dag erna
Okee want ik had gister eind van de dag mijn piek, die avond laat (23:00) geklust, en vandaag rond 19:00 was de test alweer een stuk lichter, zouden jullie aanraden om het vandaag nog eens te doen?
Ja eens met de andere dames. Ik heb testen van sensitest en daarbij wordt expliciet gezegd dat je de dag van de piek en dag erna meeste kans hebt. Verstandig is om de week dat je je piek verwacht al om de dag te beginnen en dan op dag van de piek sowieso en dag erna (liefst allebei) dag daarna ook nog kans, dag van eisprong. Zaadjes kunnen binnen een uur bij eicel zijn, maar sommige doen er 12 uur over. Ze leven 2-4 dagen en soms wel 6-7 dagen. Dus als er maar een legertje ligt als je ei springt! Na springen moet ie binnen 12 uur bevrucht zijn. Succes!
Okee dank je wel voor alle uitleg, dit is de eerste ronde dat we dus ovu testen gebruiken vandaar alle vragen. Kan het dan zo zijn dat als de test na de lh piek negatief is dat je eitje dan al gesprongen is?
Nee. Een negatieve test betekent alleen dat je lh piek voorbij is, het zegt niet dat je ei al gesprongen is