hi, kunnen jullie mij vertellen of het handig is een flessenwarmer te gaan kopen of is de magnetron goed genoeg? of als je weggaat? ik hoop op een reactie zodat ik weet wat ik wel of niet moet kopen.
Ik vond 't een onding! Warmde m'n flessen nog liever au bain marie op! Lijkt mij dat 'n magnetron volstaat.
Als je BV gaat geven is het echt een must vind ik, BV "mag" niet in de magnetron opgewarmd worden, dan ontstaan er hete plekken in de melk en de antistoffen gaan deels verloren
ik heb er een en veel gebruikt. in het begin zelfs altijd. zeker om mee te nemen bv naar restaurant ofzo. magnetron moet je altijd om vragen en dan nemen ze de fles mee en is ie weer veel te warm of nog te koud. er is overal wel ergens een stopcontact te vinden en dan kun je het lekker zelf doen. wij hebben er zelfs een ding bij voor in de sigarettenaansteker in de auto. maar deze nog nooit nodig gehad
als je borstvoeding gaat geven is het een must! die mag je iet opwarmen in de magnetron dus . als je flessen gaat geven is eenmagnetron goed genoeg. sinds doniqe flessen krijgt ligt de flessenwarmer op zolder. en in restaurants geef ik de fles mee of vul hem met warm water van de wckraantje
Alleen als je bv gaat geven is het handig, maar anders niet hoor. En voor uitstapjes waar geen magnetron is, kun je nog gemakkelijk een thermosflesje met heet water meenemen, dan de flessenwarmer, want die moet toch ook in het stopcontact ergens.
voor uitstapjes neem ik ook een thermosflesje mee en appart een klein flesje koud water dan ik kan mengen als ik buiten ben. is heel handig want je kan niet altijd een stopcontact vinden buiten
Ik heb er een maar we gebruiken hem nooit...nu niet omdat de voeding van Finn voor de helft met kokend water en de helft met koud water gemaakt moet worden...maar in het begin niet omdat het met de s-fles van difrax niet zo handig ging...de bodem werd loeiheet! Anders had ik hem denk ik wel gebruikt... Nu bewaar ik hem gewoon voor straks met vaste voeding...dat wil ik graag zelf maken en dan haal ik van die potjes die in de diepvries kunnen en in de flessenwarmer (hebdie van avent)
Ik geef dan wel geen bv, maar vond de flessenwarmer echt ideaal. Vooral toen ze nachtvoeding kreeg. Ik nam de fles s' avonds gewoon al mee naar boven. En als ze wakker werd deed ik de flessenwarmer aan, ging haar verschonen, en daarna was de fles al wel klaar. Anders moest ik elke keer s'avonds naar beneden waar het koud was in de winter.
Ik ga ook kv geven , en heb ook een flessenwarmer gekocht. Na een half jaar snap ik onze (combi/oven/grill/aparaat) magnetron nog steeds niet ! En.. het is ook pure gemakzucht.. Handig voor als die kleine vent s'nachts komt voor zijn flesje , kan ik het ook lekker in bed geven.. heerlijk !
Super handig voor de nachtvoedingen! Overdag warm ik het water op in de magnetron, omdat dat gewoon veel sneller gaat, maar 's nachts gebruiken we de flessenwarmer. Hoeven we niet naar beneden. Ik zet hem dan al aan en ga dan luiers verschonen. Echt handig dus.
Ik heb hem niet gekocht en eigenlijk ook niet gemist/nodig gehad. Denk dat iedereen wel een magnetron, een pannetje met water of warm water uit de kraan heeft.
Ik zeg dat het geen must is! Hier verwarmen we de gekolfde borstvoeding in een bakje handwarm water, geen heet water ivm antistoffen en vetdeeltjes die te heet worden en het mondje kunnen verbranden. De kunstvoeding gaat soms in een bakje warm water en de meeste tijd in de magnetron. Dus nee een flessenwarmer is mi echt niet nodig (hier dus ook nog nooit een gebruikt).
Als je de fles geeft is het niet nodig. Ik heb er eentje staan van Avent. Nou, wat een ONDING!!!! Het opwarmen duurt een eeuwigheid en dan nog is het maar lauw. Dus hier gaat de fles (met water) gewoon 30 seconden de magnetron in. Dan poeder erbij en schudden maar. Als we onderweg zijn neem ik vaak een kleine thermoskan mee. En zijn we ergens waar geen magnetron is, dan haal ik gewoon warm water uit de kraan.
Nee hoor dat klopt niet meer. Deze manier van voeding maken wordt tegenwoordig ook op het kdv gebruikt. Je mag alleen geen warm water uit de kraan gebruiken als je in een hele oude woning woont waar misschien nog lode leidingen zitten. Ikzelf doe het altij din de magnetron of met een thermosfles als we weggaan omdat ik het zelf geen fijn idee vind om warm water uit de kraan te nemen maar het mag wel.
Hier hetzelfde. Wij hadden 'm op de babykamer staan en tijdens het verschonen werd de fles warm. Uiteraard wel keurig elke keer de stekker uit het stopcontact!
ik vond t ideaal, ik gebruikte hem bijna altijd, en op vakantie nogsteeds (voor de pap smorgens, gaat thuis in de magnetron, maar die hebben we in de camper niet :-D) het schijnt zo te zijn dat als je kleintje snel last van krampen heeft je beter niet in de magnetron kan opwarmen omdat dat te snel gaat, en het koelt ook sneller weer af. ik weet niet of het eerste waar is, want lars had nooit krampjes, ik weet alleen dat het altijd veel meer schuimde als ik het wel in de magnetron deed. maar dat tweede is zeker waar. geld ook voor eten, ik deed lars zijn eten er ook altijd in, daar had ik speciaal een olvarit potje voor bewaard. misschien scheelt het qua gebruiksgemak wel wat voor een je hebt, ik heb er een van phillips en die bevalt heel goed
Van de website van het Voedingscentrum: " Opwarmen Moedermelk kan worden opgewarmd in een flessenwarmer, de magnetron of ‘au bain marie’ in een pannetje met warm water. Hierbij is het belangrijk dat de melk niet warmer wordt dan 30-35 °C. Dit is een goede drinktemperatuur. Afgekolfde melk verliest beschermende stoffen bij temperaturen boven 50 °C. Voor een gelijkmatige verwarming in de magnetron is het belangrijk de melk halverwege even te schudden en dit nogmaals te doen als de melk op temperatuur is. Dit voorkomt onnodig verlies van beschermende stoffen. Hoe lang een fles met moedermelk voor het opwarmen in de magnetron moet, is afhankelijk van de hoeveelheid melk en het vermogen van de magnetron. Een globale richtlijn is een fles met 100 ml circa 30 seconden te verwarmen bij een vermogen van 600 Watt. Controleer altijd de temperatuur van de melk met een druppeltje op de binnenkant van je pols." En over poedermelk: Het verwarmen van de fles U kunt de fles op verschillende manieren verwarmen: au bain marie (dat is in een pannetje met warm water), in een flessenwarmer of in de magnetron. De flesvoeding mag niet warmer worden dan 30-35°C (drinktemperatuur). Als u de fles in een magnetron verwarmt, kan de buitenkant van de fles koud aanvoelen. Maar de inhoud kan al heet zijn. Daarom moet u de fles altijd even schudden om de warmte van de melk goed te verdelen. Ongeveer zo lang moet u de fles in de magnetron verwarmen: een fles van 100 ml ongeveer 30 seconden op 600 Watt * een fles van 150 ml ongeveer 45 seconden op 600 Watt een fles van 200 ml ongeveer 60 seconden op 600 Watt * bij een ander vermogen van de magnetron moet u de tijden aanpassen