Wij hebben een huis op het oog, hebben een bezichtiging gedaan en weten wat we financieel kunnen. Maar mijn schoonouders gaan ons helpen dus het word wat ingewikkelder, niet onmogelijk. Nu hebben we met de makelaar (vastgoedhandelaar, dus geen andere verkopende partij) een prijs overeen kunnen komen waar we ons allemaal in kunnen vinden. Hoe gaat het nu verder? Ik weet dat ik akkoord kan geven onder voorbehoud van financiering, maar krijgen we dan geen enorme boete als het niet lukt? Volgens de site van de hypotheker niet, maar wil het toch zeker weten En hoe gaat het dan verder in zijn werk?
Wanneer je onder voorbehoud van financiering koopt krijg je geen boete MITS je voor de afloopdatum ontbindende voorwaarden van 3 geldverstrekkers kunt overleggen dat ze de financiering niet rond krijgen. Doe je dit niet optijd dan krijg je alsnog een boete. Jullie hypotheekadviseur gaat bij een geldverstrekker proberen jullie hypotheek te regelen. Als dit lukt (waar we nu even vanuit gaat) dan rest jullie alleen nog...afwachten totdat jullie bij de notaris kunnen tekenen voor de overdracht