Meiden, Ik heb een vraag betreft de menstruatie cyclus. Ik ben bijna altijd 7 tot 8 dagen ongesteld, maar de laatse 2 tot 3 dagen verlies ik geen bloed meer maar bruin oudbloed achtig. Moet ik die dagen ook tot mijn menstruatie laten gelden? Ieder maand ben ik 20 tot 21 dagen schoon. Is mijn cyclus dus 21 dagen ? 08-02-2007 was ik compleet schoon t/m 12-02-2007 heb ik met mijn vriend zonder anticonceptie gevreƫn. Hoe bereken ik wanneer mijn ovulatie is ? en wanneer de kans op zwangerschap voor mij hoog is. We willen samen een kind, en ben heel zenuwachtig. Damens ik hoop dat iemand een atwoord voor mij heeft
Hoi gully, Je cyclus loopt van de eerste dag van je menstruatie tot de dag dat je weer ongesteld wordt. Het zijn dus niet alleen de 'schone' dagen. Om je eisprong te berekenen kan je heel goed de calculator op deze site gebruiken. Je vult de eerste dag van je menstruatie in en de lengte van je gemiddelde cyclus (28 is normaal, dus als je het nog niet weet zou ik dat invullen) en de calculator doet de rest. Succes ermee! Grts, Maartje
Hai, Je cyclus loopt van je eerste dag van menstuatie tot aan de volgende menstruatie. Je moet dus je menstruatie meetellen. Eerste dag menstruatie is dag 1 van je cyclus en als je weer ongesteld wordt dan de dag ervoor de laatste dag van je menstruatie. Als ik lees dat je 7 of 8 dagen ongesteld bent en op 8 februari schoon was dan denk ik dat je cyclus ongeveer op 1-2-2007 is begonnen en als je schone dagen 21 dagen zijn moet je die er nog bij optellen dan kom je aan ongeveer 28 dagen. En dat is heel netjes. Nu gewoon bijhouden wanneer je weer ongesteld wordt en weet je precies het aantal dagen. Veel succes nataly