He meiden! Even een vraagjel Ben nu al een aantal maanden van de pil af. Standaard krijg ik op vrijdagmiddag wat rozeverlies wat daarna doorzet. Mijn laatste ongi begon op vrijdag 2 november. Op zondag 18 november had ik veel zin om met mijn man te vrijen (iets wat ik normaal niet zo heb) en afgelopen zondag had ik de gedurende de dag wat krampjes. Moet ik nu voor mijn NOD vandaag aanhouden (nog geen rozeverlies in zicht) of a.s. zondag. Weet dat ik nu wellicht met een vroege test al kan testen, maar dat gaat het me nu niet om. Welke datum kan ik echter aanhouden?
Om onnodig vroeg testen te voorkomen wordt bij een wisselende cyclus nog wel eens aangeraden om te wachten met testen tot je de langste cyclus van het afgelopen half jaar bent gepasseerd. Ik zie in je handtekening een keer 29 zijn, dus misschien handig om de 31e dag aan te houden om te testen? (wanneer je de 30e dag ongesteld wordt, duurde je cyclus 29 dagen) Je NOD zou zowel morgen als overmorgen kunnen zijn namelijk.
Zo als ik het lees heb je een regelmatige cyclus van 28 dagen??? Als dat zo is dan zou je vandaag of morgen een testje kunnen wagen...
Ben niet zo goed in rekenen, ongi begon altijd op vrijdag met rozeverlies en zette dan door, maare moet ik nog rekenen houden met datum waarop ik zo'n zin had in vrijen en de krampen van afgelopen zondag?
Tja, da's een wat ingewikkeld verhaal. Het zou kunnen dat de periode dat je zin had in vrijen gelijk stond aan je eisprong. Maar die had vervolgens ook wel een paar dagen later kunnen plaatsvinden dan dit specifieke moment. En dan is het ook nog maar de vraag of je lf (de periode tussen eisprong en NOD) altijd even lang is, en of die krampjes wellicht een innesteling waren, etc. etc. Ik ben bang dat de paar signalen die je lichaam je gaf daar niet helemaal voldoende info voor geven. T is wel zo dat als het zin in vrijen met je eisprong te maken had, je vandaag nog niet aan de 14 dagen na je eisprong zit, en die termijn wordt wel vaak aangeraden om te wachten met eventueel testen. Dan zou je inderdaad tot zondag kunnen wachten met een test. Snap je?
Eerder testen kan natuurlijk altijd he. Veel meiden testen vanaf 10 dagen na de eisprong, maar de kans op een vals negatief is dan natuurlijk wel groter. Test je negatief rond 14 dagen na je eisprong, dan is de kans groter dat het deze maand gewoon niet raak is geweest.
Dank! Dan wacht ik wel tot zondagavond, als er dan nog niets is. Wil graag overtijd raken voor ik ga testen, anders vind ik het zo nutteloos en zonde van de testen.
Ha, we zitten in hetzelfde schuitje. Vandaag is mijn NOD (dag 27) maar heb ook cyclussen van 25 en van 28 gehad het afgelopen half jaar (lees dus net terug dat je van een half jaar moet uitgaan). Ik mag dus morgen afwachten maar ik vind het ook zonde om te vroeg te testen. Succes!!!!
Jij ook succes klavertje, misschien dat ik morgenochtend toch wel ga testen omdat ik het tot nu toe altijd op vrijdagmiddag begon. Laat het je wel weten.
Vanochten getest, omo wit resultaat. Ongi nog niet begonnen, maar wel hoofdpijn e.d. Zal deze maand dus wel niet gelukt zijn.