Vandaag onze 20 weken echo gehad en alles is helemaal in orde met de kleine de navelstreng en het vruchtwater alleen ligt de placenta te dicht bij de uitgang..... Dit mag 2 cm zijn en is hier 1.9 cm. Nu krijg ik dus een vervolg echo waar ze gaan kijken of die omhoog geschoven is. De echoscopist zei dat hij hier eigenlijk geen probleem in zag maar dat het tegenwoordig protocool is om een vervolgecho te maken met deze waarde. Toch heb ik nu een beetje de bibbers gekregen zijn er hier dames die dit ook hebben gehad?
Vaak schuift hij nog wel op. Gelukkig zit je net onder die grens dus de kans dat het goedkomt lijkt me het grootst.
Bij mijn vorige zwangerschap ook dichtbij de uitgang. Net boven de grens. Vk wilde t nog een keer checken. Maar toen lag ie een heel stuk hoger. Grote kans dat hij idd nog verder omhoog groeit.
Ik heb een placenta die voor de uitgang ligt. Normaliter is die rond de 30 weken opgeschoven en kan je gewoon vaginaal bevallen. Hier is hij niet opgeschoven en met m'n keizersnede littekenweefsel vergroeid. Maar maak me er niet druk om, krijg sowieso een keizersnede ongeacht de ligging van de placenta. Enige nadeel is dat het bloedingen kan geven en dan moet je aan de bel trekken. Maar zelf "even afkloppen" nog geen bloedingen gehad.
Zit je placenta aan de buik kant of aan je rugkant? Ik had namelijk placenta aan de buikkant laag zitten en toen vertelden ze me dat het dan waarschijnlijker is dat het nog omhoog groeit omdat je buik aan die kant uitzet (en dus oprekt) en dat ze vaak zien dat laagliggende placenta's aan de achterzijde te laag blijven liggen omdat daar dus de boel niet zo uitrekt. Bij mij is het trouwens helemaal goedgekomen! (Werd uiteindelijk nog een ks maar dat had niks te maken met de placenta )
Hier een placenta die achter ligt. Met 20 weken 11mm en met 30 weken was ie 23mm dus boven de grens! Komt echt wel goed hoor!!!
Hij ligt aan de rugkant. Maar ga er gewoon maar vanuit dat hij zich optrekt tot net boven de grens! En anders zal het ook zeker wel goedkomen uiteindelijk
Ik heb dit ook gehad. Moet volgende week naar t zkh voor een groei echo en ligging vd placenta. Maar mn eigen vk zei al dat ie mooi naar boven mee was gegroeid. En bij de 20wk echo zeiden ze al het is protocol maar voorzie geen problemen, meestal trekt t bij en dat is bij mij dus ook alleen volgende week dan nog officieel die bevestiging. Ik zou me er niet te druk om maken.
Vandaag bij de vk geweest en zij gaat zelf met 32 weken kijken naar de ligging maar verwacht idd geen problemen en gaat er vanuit dat hij mooi mee omhoog groeit dus daar gaan we gewoon vanuit!