vraagjes aan de crecheleidster..

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door zonnetjes, 22 feb 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. zonnetjes

zonnetjes Fanatiek lid

19 aug 2006
    3.079
    1
    0
    drenthe
    ik breng sophie 2,5 dag naar het kdv, en heb soms best wat vragen of hoe en wat de leidsters het doen. bijv ik geef sophie toch zon 6x op een dag een schone luier, als ze gepoept heeft tuurlijk meer. soms doe ik thuis met sophie iets en dan denk ik hoe ze het op kdv oplossen. weet zo gauw even geen voorbeelden, maar die heb ik regelmatig.

snappen jullie wat ik bedoel? en hebben jullie dat ook? merk iig nooit dat andere moeders vragen aan de leidster hebben.

2. steen

steen Fanatiek lid

16 jul 2007
    3.507
    0
    0
    Limburg
    Hoi,

Wij werken met een schriftje, hier schrijven wij de bijzonderheden van thuis in en onze gastouder noteert hoe het daar is gegaan. Misschien een idee?

3. zonnetjes

zonnetjes Fanatiek lid

19 aug 2006
    3.079
    1
    0
    drenthe
    werken wij ook mee, maar daar staan alleen dingen die ze gedaan hebben in. ik bedoel hoe ze iets oplossen of hoe zij iets doen. nogmaals ik heb even geen vb. maar snap wat je bedoelt.

4. Manuela79

Manuela79 VIP lid

7 aug 2006
    10.145
    0
    0
    Hilversum
    Heb je dan geen overdracht sochtends en smiddags waarin dit soort zaken worden besproken?

5. ProudMum

ProudMum Niet meer actief

bedoel je soms;

Jij moet gaan koken en je kindje wil je aandacht?

Er is een kindje met pijn en jouw meisje moet om dezelfde tijd de fles?

dit soort voorbeelden?

6. deepfreeze

deepfreeze VIP lid

29 nov 2007
    11.895
    42
    48
    Dat heb ik ook wel hoor. Mijn zoontje gaat sinds december naar het KDV, dus nog maar kort. Maar ik vraag me altijd af hoe zijn dag nou verloopt, en hoe de leidsters dingen met hem doen.

Hoe reageren ze op zijn driftbuien, hoe troosten ze hem, wat doen ze als hij met zijn eten speelt etc..

Hij is net overgegaan naar de volgende groep (1,5-2,5 jaar). En ik heb toch even een gesprekje gehad met de nieuwe leidster. Gewoon even vragen hoe hun dag verloopt, wat het ritme is, hoe gaan ze om met bepaalde situaties. En er is na een dag altijd wel tijd voor een praatje. Soms komen er dan specifieke situaties naar boven, die ze gezegd willen hebben, andere dagen is het wat algemener.
    Laatst moest ik mijn zoontje midden op de dag ophalen, omdat hij koorts had, en toen kreeg ik een hele fijne indruk van de groep en het gehele KDV. Bij het ophalen en brengen is het toch onrustig, maar zo midden op de dag was het heerlijk rustig. Dat deed mijn gevoel wel goed.

Ik heb ook erg het gevoel dat het echt zijn 2 dagen zijn. 2 dagen waarin hij dingen doet/beleefd/ziet, waar wij niks vanaf weten, in ieder geval niet in detail. En dat vind ik wel raar. Nog zo klein en afhankelijk, maar toch moet hij al 2 hele dagen zichzelf "verdedigen" op het KDV. Tuurlijk heb je leidsters die hem eten geven, drinken geven, verschonen. Maar eigenlijk zou je als moeder hem gewoon nog bij je moeten houden, en groot laten groeien (mijn gevoel he, geen mening).

7. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.230
    7.277
    113
    Vrouw
    Brabant
    Totdat Eva 1 jaar was had ik altijd heel veel vragen eigenlijk. Nu weet ik vaak niet eens hoeveel ze gegeten en geslapen heeft.... Als alles goed is gegaan vind ik het best en ik merk dat Eva het daar echt prima naar haar zin heeft.

Ben wel benieuwd of je nog voorbeelden kan bedenken. Maar ik denk wel dat ik je begrijp. Misschien dat als Eva ouder wordt de vragen wel weer komen. Ze begint steeds vaker 'dwars' te doen en ik denk dat ik op een gegeven moment me ook wel afvraag hoe ze daar dan mee omgaan. Al is Eva daar vaak heel anders dan thuis volgens mij.

8. Sijke

Sijke Bekend lid

ik vraag ook altijd hoe het geweest is, dat in ieder geval. En als er speciale vragen zijn doe ik dat ook altijd bij het wegbrengen of ophalen of via het schriftje. Ik vind het leuk en belangrijk om te weten hoe het gegaan is.

9. zonnetjes

zonnetjes Fanatiek lid

19 aug 2006
    3.079
    1
    0
    drenthe
    ja we hebben zeker wel een overdracht, maar soms is het druk met ouders. kom je met meerdere ouders tegelijk binnne, en dan vergeet je wel eens wat.

10. Vera

Vera Fanatiek lid

17 apr 2006
    2.604
    1
    0
    Ik snap ook wat je bedoelt. Zijn vaak maar kleine dingen, want grote onthoudt je wel. Bijv. eet hij daar ook het brood in kleine stukjes of snijden ze het daar maar in 2 grote stukken? Mag ie daar ook kiezen tussen beleg of is het bijv. eerst gezond en dan zoet? Etc. etc....

11. noura

noura VIP lid

27 apr 2006
    8.819
    0
    0
    deze vragen kan je voor jezelf toch opschrijven en stellen?

onze kleintjes gaan ook binnenkort en vind het wel een beetje eng, maar ik kom er dagelijks langs en het ziet er altijd heel gezellig uit, je kan er zo naar binnen kijken. en met mooi weer spelen ze lekker buiten.

12. Saskia78

Saskia78 Niet meer actief

hmm ik kom sochtends altijd op een tijdstip waar het niet zo druk is.. en dan babbelen we vaak wel eventjes
    en dan kun je dat soort dingen wel vragen... maar ik moet zeggen dat ik me soms verbaas over wat ze thuis wel doet en p kdv niet... of andersom

mar die babbeltjes sochtendsvroeg... maken best wel een verschil. gaan niet alleen over anne.. maar ook gewoon over hoe het thuis gaat.. .(ik ben ziek op het moment bijv)
    en dat anne bijv. heel graag opruimt.. en speentjes geeft aan de babies... dat soort dingen

verder hebben we elke 3 maanden een soort van 10minutengesprek waarin gewoon word vertelt hoe het gaat en waar je ook al je vragen gewoon kan stellen
    (en 10 minuten is ook weleens een half uur... of mar 5 minuten... dat varieert :) )

13. miekie82

miekie82 Fanatiek lid

8 jul 2006
    2.797
    28
    48
    noord holland
    Ik ben dus juffie op een kdv en mama van een kindje op het kdv! Beide kanten dus!

Tijn gaat naar een andere groep dan ik werk, en ik hoor van mijn collega's natuurlijk best veel over Tijn, en als ik iets weten wil dan vraag ik het gewoon! (bv, Thuis doet meneer extreem moeilijk met melk en korstjes, en daar eet/drinkt hij alles zo op!) Maar ik heb dan natuurlijk ook tijd zat om te horen hoe het gaat! hahaha
    En ik weet ook hoe het er aan toe gaat als alle ouders weg zijn!

En als juffie, ik vind het juist fijn als ouders wat meer vragen, als ze open zijn! Maar het HOEFT niet! De ene ouders verteld alles over het weekend, gezinssituatie en over zichzelf, terwijl de andere ouder binnen komt, kind neerzet en weer wegloopt!(wat ik overigens erg vervelend vind, hoor graag hoe een kind die dag is, zeg maar)

Samen een "probleem" bespreken, is niet verkeerd denk ik zo, ik kan soms tips geven hoe wij het doen, en ouders kunnen mij tips geven hoe zij het doen! Praten is juist het sleutelwoord denk ik!

kus miek

Deel Deze Pagina