Hoe lang zwanger?

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Seilenna, 1 mrt 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Seilenna

Seilenna Actief lid

9 sep 2007
    442
    0
    0
    Flevoland
    Vanmorgen heb ik een voorzichtig positieve test gehad! Vind het allemaal nog een beetje onwerkelijk en erg spannend, maar ook blij natuurlijk! Mn aanstaande is nog niet helemaal overtuigd, dus morgen nog een keer, maar het kon niet missen. Hij wil het liefst zo'n felroze streep zien. (man eigen?)

Nu mijn vraag: dag 1 van deze cyclus was 19 januari. Ga uit van een cyclus van 42 dagen. Hoe lang ben ik dan nu zwanger? Tel ik dan vanaf de eisprong? Of toch gewoon die 2 extra weken erbij?

Wie kan mij duidelijkheid geven?
    Vast bedankt!

2. Beheer

Beheer Administrator
    Medewerker

11 feb 2005
    16.274
    2.976
    113
    Gefeliciteerd met je zwangerschap.
    Je kan via de 'calculator' (links in het menu) precies de zwangerschapsduur berekenen. En dan heb je meteen een leuke banner onder je berichten.

Lotte

3. jettje

jettje Fanatiek lid

30 jan 2007
    1.541
    0
    0
    zv-er
    Hoi hoi,

Je moet rekeken vanaf de eerste dag van je laaste cyclus.
    Heb het even voor je uitgerekend via de site hier ;)
    19 Januari 2008 Eerste dag van je laatste menstruatie
    13 Februari 2008 Een beetje vruchtbaar
    14 Februari 2008 Vruchtbaar
    15 Februari 2008 Erg vruchtbaar
    16 Februari 2008 Eisprong
    21 Februari 2008 Innesteldag
    1 Maart 2008 Vanaf hier kun je testen
    8 November 2008 Vermoedelijke bevallingsdatum

Gefeliciteerd met je zwangerschap trouwens :D

4. Seilenna

Seilenna Actief lid

9 sep 2007
    442
    0
    0
    Flevoland
    Bedankt voor de antwoorden!

Ik had het inderdaad ook even via de calculator gedaan.
    Bij een 28 dagen cyclus gaan ze van dag 1 uit en dan ben je dus 4 weken zwanger op NOD, maar dat zal bij mij niet kloppen, aangezien ik een cyclus van 42 dagen heb. Dan zou ik nu dus al 6 weken zwanger zijn. Gaat vlug dan zeg! ;)

5. Beheer

Beheer Administrator
    Medewerker

11 feb 2005
    16.274
    2.976
    113
    Hoi Seilenna,

Ik ben uitgegaan van jouw 1e dag, je vermoedelijke bevallingsdatum en de duur van je cyclus (42 dagen).
    Dit is jouw banner:

Groetjes, Lotte

6. Niet meer actief

hoi seilenna:

gefeliciteerd met je zwangerschap!
    jij bent dus ook een november mama,
    als je t leuk lijkt kan je op de bevallingslijst van dit forum je toevoegen aan de novembermama's, kunnen we gezellie beppen :D

liefs,

7. Geaaaaaatje

Geaaaaaatje Bekend lid

31 mei 2007
    556
    0
    0
    Friesland
    Mocht je er enigszins naast zitten met je telling, dan geeft de echo uiteindelijk wel de uitslag. Op basis van de grote kunnen ze redelijk goed bepalen hoe ver je al bent.

xxxies Gea

8. mimi1981

mimi1981 Fanatiek lid

10 okt 2007
    3.285
    0
    0
    @Seilenna, Van harte gefeliciteerd meis met je zwangerschap. Als je in mijn album kijkt zie je ook dat deze week in ook eenhele lichte streep had en nu een betere. Mijn mannetje wilde het ook niet geloven en sinds vanmorgen toch weer wel.

9. kim1979

kim1979 Actief lid

9 nov 2007
    337
    0
    0
    afgelopen woensdag eerste echo, erg spannend allemaal, je hoopt toch dat het hartje klopt etc.
    Alles zat er op en er aan, hartje klopte ook, wel was ik toen pas 9 weken zwanger volgens de echo ipv 10,5.
    Dit kan te maken hebben met late innesteling, of late bevruchting..
    Dat was ff een beetje balen, want we wilden het eigenlijk aankomend weekend vrienden etc gaan vertellen.. maar.. over 2 weken weer een echo om te kijken of het kindje gegroeit is, want het kan ook zijn dat het gewoon een klein kindje is... als het dan nog steeds okay is vertellen we het dan.. 12 maart 10:00 weerkomen, dus nu nog weer ff de mond dicht haha...
    het is zo onwerkelijk om het hartje te zien kloppen echt super..
    Wel vond ik dat ze heel gemakkelijk meten, daar bedoel ik mee, ze trekken een pijltje van boven naar beneden van het kindje, en aan de hand van die grote zeggen ze hoever je bent.. misschien had die zijn koppie wel ff omlaag, scheelt alweer millimeters en enkele dagen, dus ik weet het ook niet precies.

Liefs kim

10. Kroelewief

28 feb 2008
    11
    0
    0
    GEFELICITEERD ALVAST! Ik zal voor je duimen de 12e hoor!

Ik moet 13 maart voor een echo. Ik zou dan 7 weken en 2 dagen moeten zijn.

Helaas weten directe ouders van beide kanten het dus wel vanwege mijn medische indicatie. Als je wekelijks het ziekenhuis bezoekt valt dat op een geveven moment wel op...ha,ha,ha (en je wilt er toch ook wel over praten...)

11. Vermanen

Vermanen Fanatiek lid

13 aug 2007
    2.227
    0
    0
    Oppasmoeder
    Dordrecht
    Gefeliciteerd, jullie allemaal.
    Leuk die begin-perikelen. Ben ik het wel of niet. Voor mij is dit de eerste en heb er achteraf veel om kunnen lachen.
    Ben nu bezig met de eindperikelen en die zijn best zwaar...

Trouwens, 8 nov is mijn verjaardag. (grappig voor mezelf)

Deel Deze Pagina