Hallo allemaal, Sinds afgelopen week heb ik af en toe een vervelend gevoel in mijn buik, trekkerig en is mijn buik hard, kan er bijna niet meer in drukken. Meestal gaat het na verloop van over. Nu heb ik vannacht en vandaag overdag met regelmaat hetzelfde. Ik weet niet hoe vaak het is gebeurd vandaag, maar voel het best wel vaak. Kan dit kwaad? Kan het komen door het warme weer? Ben ong. 29 weken zwanger nu. Groetjes Emmely
Hoi emmely, Het kan goed dat dit een harde buik is. Bij een harde buik trekt je baarmoeder (wat een grote spier is) samen. Je buik voelt keihard en je kan de samentrekking vaak voelen. Over het algemeen doet het geen pijn, maar kan het wel ene vervelend gevoel zijn. Ook is het normaal wanneer ze een aantal keer per dag voorkomen, de ene vrouw heeft hier eerder last van dan de ander. Als ze wel pijn gaan doen of als ze regelmatig komen, is het verstandig om de verloskundige te bellen. Omdat het dan evt. zou kunnen overgaan in weeen. Bij veel harde buiken is het sowieso handig om een beetje rustig aan te doen. Bij mij helpt het om op mijn linkerzijde te gaan liggen en liefst even te slapen of te lezen om mijn lijf weer te ontspannen. Ik hoop dat je hier wat aan heb, Groetjes
als je met deze termijn meer als 5 a 8 harde buiken per dag heb, zo ik dat on ieder geval even melden bij de vk. Rustiger aan doen. even urine laten checken opblaasonsteking.. dit hoef je nl. niet te voelen als je zwanger bent en is 1 van de grootste redenen voor harde buiken. inderdaad als het pijn doet of regelmatig komen altijd gelijk vk bellen. Douchen wil ook nog wel eens helpen om te ontspannen.