Goedemorgen ! Zoals je ziet is het redelijk vroeg, en ik lig alweer ruim 2 uur klaarwakker in bed. Ik word er ondertussen helemaal gek van ! ik ben op het moment bijna 24 weken zwanger. Ik lig niet meer lekker (ondanks Voedingskussens én 80 Andere kussens, arme vriend ), en droom soms zo raar dat ik er helemaal beduusd van wakker word. Word eigenlijk wel iedere nacht wakker, en ben dan ook klaar wakker. Dit duurt meestal tussen de 1 en 2 uur en met een beetje mazzel heb ik dan tijd om nog ff door te slapen. Ik ben al gestopt met dutjes doen (in de hoop dat het dan 's nachts beter gaar), maar dit wil ook niet helpen. Ughhhh ik vind het zo frustrerend ! Heeft er iemand de gouden tip??
Accepteren en probeer overdag waar mogelijk wat bij te slapen.. En verder optijd naar bed. Hier al slaapproblemen sinds een week of 6 zwangerschap, ga er wel meestal even uit nu, rondje lopen , wat eten en wat drinken. Als ik vrij ben slaap ik dan toch zeker wel 2 blokken van 3 a 4 uur , als ik moet werken slaap ik maar 1 blok van die tijd. Na m'n werk ga ik dus meteen 2 uur slapen en daarna pas eten, anders is her gewoon niet vol te houden. Werk nu halve dagen, dus dan slaap ik S middags 2 iur. Helaas hoort het een beetje bij zwangerschap succes en hopelijk vind je snel een ritme wat redelijk werkt voor je!
Oh ik herken het zo. Eergisteren heb ik sinds tijden weer een nacht doorgeslapen, dat was heerlijk. Maar normaal gesproken word ik wakker rond 2-3 uur en rond 5-6 uur. Omdat ik raar (of naar) droom, omdat ik me kapot zweet, of omdat ik moet plassen. Of zomaar. En dan lig ik geheid een uur wakker. Dus ik lees graag mee, want ik ben ook heel benieuwd naar tips!
Hier hetzelfde Al van 12 weken denk ik. Geen enkele goede nacht meer gehad. Ik werk voltijds tot een week voor bevalling dus vrees dat het nog zware maanden worden! Bijslapen door de dag lukt dus niet met mijn werk en savonds is het eerst eten maken, man hond kat gelukkig houden en dan pas rust voor mezelf. Ik ben ook radeloos, dus volg dit even mee voor eventuele tips en die dromen vreselijk!! zo uiteenlopend en moet elke morgen denken wat nu echt is en wat niet. ook vermoeiend!
Heel vervelend inderdaad. Gewoon overdag een uurtje slapen hoor. En heb je al eens twee paracetamol geprobeerd? Vallen veel mensen ook van in slaap. Even kort er uit voor plassen/thee/ hapje eten...
Ik heb het ook gehad, maar bij mij ging het vanaf 20 weken beter, ik word nog net zo vaak wakker maar val nu wel snel weer in slaap. Enige dat ik nu heb is dat ik niet kan slapen als mijn man er niet is. Dat is ook behoorlijk irritant!
Kan je man niet koken? Dan kan jij nog een uurtje slapen na het werk/ voor het eten! Zo doen wij het. Dan ben ik ook iets gezelliger S avonds. Anders lig ik om 20 uur gewoon in bed..
Hier ook herkenbaar.. Drama het slapen.. Hier werd het alleen maar erger.. Word nu zo vaak wakker omdat ik of pijn heb van het op een kant liggen of ik moet plassen. En dan daarna kan ik weer niet slapen. En zo gaat het heel de nacht door..
Exact hetzelfde hier. Had ik vorige keer ook. Ik probeer het maar van me af te zitten en een dutje te doen waar ik kan. Het lijkt er een beetje bij te horen op deze termijn..... Voor de korter zwangeren: voedingskussen dus gebruiken, en. Missch met vk overleggen wat je evt aan hulpmiddeltjes mag nemen?
Oh ja herkenbaar bij de eerste tijdens de zwangerschap begonnen en sindsdien (eerst 9 maanden door baby) zelden nog doorgeslapen en nu zwanger vd tweede en ik heb het weer zo erg. Ik werk ook nog 4 dagen en de oudste slaapt niet meer dus Mwah ik ben best moe. Verstand op 0 en rust nemen waar nodig. Niet echt tips dus.
Ik heb maar besloten er vrede mee te hebben en probeer te genieten van het liggen en rusten.... met af en toe wat getrappel in mijn buik!