Zijn dit harde buiken?

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door manaolana, 8 jun 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. manaolana

manaolana Niet meer actief

First time mommy to be dus alles is nieuw hier... :rolleyes: hoop dat jullie mij kunnen vertellen of ik dit correct heb herkent als harde buiken.

Vannacht werd ik diverse keren wakker van een soort spierpijnachtig gevoel in mijn (onder)buik. Tussen mijn navel en het schaambot was het ook echt kei hard. Nu is het daar natuurlijk vrij stevig tijdens de zwangerschap maar vannacht was het gewoon hard. Vanochtend is het weer weg.

Ik heb al wel groei/bandenpijn gehad maar dat voelde echt anders en zat ook meer aan de zijkant en onderkant als jullie snappen wat ik bedoel.

Benieuwd wat jullie er van zeggen!

2. madelein

madelein VIP lid

28 feb 2011
    6.758
    623
    113
    Klinkt wel bekend ja. Ik omschrijf harde buiken altijd als een soort kramp in je kuit maar dan onder in je buik. Heel ander gevoel als menstruatie kramp maar wel duidelijk een kramp gevoel. Ook het hard worden van je buik hoort erbij.

3. Lisa1987

Lisa1987 Fanatiek lid

11 sep 2013
    1.845
    183
    63
    Vrouw
    Ik zou zeggen harde buiken inderdaad. Hier voelen ze ook zo.

4. Do1981

Do1981 VIP lid

9 dec 2016
    5.483
    3.341
    113
    Klinkt als harde buiken, maar wel bijzonder als je er echt wakker van wordt. Heb ook regelmatig harde buiken en ook flinke, maar ben er nog nooit wakker van geworden? Of ben je een hele lichte slaper?

5. meisje1977

meisje1977 VIP lid

1 mrt 2013
    8.108
    472
    83
    klinkt idd wel zo.

6. manaolana

Bedankt voor de reacties meiden! Ik ga het in de gaten houden. Gister wel een drukke/stressvolle dag gehad daar zal het vast mee te maken hebben.

@Do1981 slapen gaat de laatste weken niet ideaal o_O ben een buikslaper en de buik begint een beetje in de weg te zitten, warmte helpt ook niet mee dus denk dat dat absoluut mee speelt in dat ik er wakker van ben geworden.

7. Do1981

Do1981 VIP lid

9 dec 2016
    5.483
    3.341
    113
    Ja herken ik echt. Ik was ook een buikslaper. Ik heb het advies van mensendieck gekregen om op mijn zij te liggen en dan mijn bekken niet verticaal op het matras maar mijn onderste heup iets meer naar achter dan de bovenste heup. Met lang voedingskussen onder het 'bovenste' been heb je toch enigszins het gevoel van op je buik liggen. Je ligt echt dan tegen dat kussen aan. Ik ben daar inmiddels echt aan gewend om zo te slapen.

8. Louloute

Louloute Niet meer actief

Ja klinkt idd als harde buiken. Zo beginnen al vroeg bij jou zeg!! Rustig aan maar doen meid :)

9. Nina Sanders

Nina Sanders VIP lid

1 aug 2016
    38.191
    45.331
    113
    Ik heb ze af en toe na drukte. Geen pijn of super kramp, gewoon een hele harde bal zeg maar. Die dus echt in de weg zit dan. Houdt vaak een tot een paar minuten aan en dan verdwijnt het weer. Wel een teken dat ik even moet rusten. Heb ze ong vanaf week 25 af en toe..

10. Moess

Moess Niet meer actief

Ik omschrijf het als een harde bal, net of de binnenkant van je buik vacuüm wordt gezogen ofzo...
    Ze doen hier geen pijn maar het voelt wel raar. Ik heb het vanaf een week of 20, deed toen echt te veel. Ben toen rustiger aan gaan doen en daarna werd het minder.

11. madelein

madelein VIP lid

28 feb 2011
    6.758
    623
    113
    Mocht het trouwens aanhouden laat dan je urine even checken. Een blaasontsteking geeft ook harde buiken in de zwangerschap.

12. manaolana

Bedankt voor de tips over het slapen @Do1981! Voedingskussen stond al op het lijstje, ga hem dit weekend denk ik maar meteen halen ;).

@Louloute ik vond het ook vroeg ja :( daarom hier even de check of ik het goed geïnterpreteerd heb. Ga zeker naar mn lichaam luisteren! Gelukkig is het tot nu toe bij die ene nacht gebleven.

@madelein ik zal een eventuele blaasontsteking in de gaten houden!

Do1981 vindt dit leuk.
  13. Poolvos

Poolvos VIP lid

9 jan 2016
    6.875
    12.390
    113
    Vrouw
    Goede tip van madelein: ik had ook harde buiken voordat ik andere klachte kreeg bij mijn blaasontsteking. Tijdens de zwangerschap kan een blaasontsteking zelfs helemaal symptoomvrij verlopen - dus het minste of geringste is reden tot het inleveren van een plasje. Niet wachten, maar doen :) beter 10x voor niets dan 1x te laat.

14. Boommm

Boommm Niet meer actief

Klinkt als een harde buik! Zou idd ook je urine even laten checken.

15. Do1981

Do1981 VIP lid

9 dec 2016
    5.483
    3.341
    113
    Overigens is mijn ervaring laatste tijd dat zelfs heel veel harde buiken normaal kunnen zijn. Had laatst een ctg voor andere reden, had zo'n 14 harde buiken in 1 uur. Best veel. Ik merkte een groot deel op, deel ook niet.

Maat zolang je cervix maar dicht zit is er niets aan de hand. Was 31w zwanger en cervix was nagenoeg gelijk aan 20w echo. Potdicht dus. Ik kijk dus niet meer zo op van harde buiken, alhoewel het niet altijd heel fijn voelt. En helemaal vervelend als je er wakker van wordt, dat heb ik gelukkig niet.

16. Nina Sanders

Nina Sanders VIP lid

1 aug 2016
    38.191
    45.331
    113
    Dit!

17. Baby dream

Baby dream Niet meer actief

Lijkt idd op een harde buik @manaolana . Ik vond het altijd voelen alsof je baarmoeder een soort hele harde bal word die zich langzaam ging opblazen en daarna weer leegliep ofzo haha. Ervaarde het zelf wel als vervelend maar niet pijnlijk. Bandenpijn is idd anders, dus vaak aan de zijkanten van de baarmoeder. Dat kon wel verrekte zeer doen kan ik mij nog goed herinneren :rolleyes:

18. LW85

LW85 Fanatiek lid

24 jun 2012
    4.082
    604
    113
    Nina alweer bijna 28 weken :O Gaat snel he, gaat alles nog goed?

19. jeshh

jeshh Niet meer actief

Ik denk dat ik gisteravond ook zoiets heb gehad, maar ben er niet zeker van. Mijn buik was duidelijk zichtbaar "voller" (mijn man maakte er nog een opmerking over) en het voelde van links naar rechts onder mijn navel stevig aan. Maar ik weet niet of dat nou een harde buik was, of dat het de baby was die dwars lag?

20. Nina Sanders

Nina Sanders VIP lid

1 aug 2016
    38.191
    45.331
    113
    Gaat hard he. Afgezien van wel wat meer rugklachten en bovenbuikklachten (maag denk ik want heb maagbeschermers en die helpen vaak wel) gaat alles goed. Merk wel dat vermoeidheid killing is voor de klachten. Alles wordt dan net wat zwaarder en klachtjes nemen toe. Verder voel ik 'm zeer veel bewegen! Dat is wel gezellig haha!
    Ik tel wel af hoor. Kan niet wachten om ons ventje te ontmoeten!

Deel Deze Pagina