De druk van iedereen om mij heen.

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Nyuu102, 12 jun 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Nyuu102

Nyuu102 Lid

19 sep 2014
    13
    1
    1
    NULL
    NULL
    Hey dames ik voel me een beetje down.

Ik heb prachtige dochters en ben nu weer inverwachting waar we heel blij mee zijn. Eigenlijk wilde ik nooit meer zwanger worden omdat ik in mijn laatste zwangerschap hoopte op een zoon.

Dit heb ik naast mij neer gelegt ik ben super blij met haar, ik had er in deze zwangerschap ook geen last van. Tot dat iedereen weer begon gaan jullie door tot een zoon? Je hebt na zoveel dochters minder kans op een zoon. Daar doen wij het niet om dit is de laatste baby.

Ik weet het geslacht nog niet, maar ik heb al een roze naamdekentje voor haar bestelt en een roze fopspeen naamkoord!

Iedereen om mij heen zit van nou nu moet het wel een jongen worden toch na zoveel dochters, maar kwa gevoel weet ik zeker dat het een dochtertje is. Ik had het altijd kwa gevoel goed bij mijn vorige dochters.

Ik voel me zeer verdrietig. Want ik ben blij met de baby in mijn buik, ik weet kwa gevoel zeker dat dit een meisje is. Ik ben niet misselijk of ziek zoals bij mijn andere dochters, maar mijn gevoel zegt het.

En ik was hier zo blij mee. En iedereen om mij heen zit over een jongen te praten, en ik wordt onzeker. Ik kan nu niet genieten omdat het lijkt alsof iedereen verwacht dat het een jongen moet zijn, anders is het zielig voor ons ofzo.

Ik wil geen eens een geslachtsecho meer. Want als het dadelijk een dochter is gaan mensen weer apart reageren, met ach wat jammer weer een dochter. Tuurlijk had ik ook graag een zoontje gehad maar dat is ons nou eenmaal niet gegeven.

Of dat een vriendin zegt na haar echo. Wij krijgen een zoon. Ik vindt dit oprecht leuk voor haar echt waar, maar dat er dan gezegt wordt van nu jullie nog een jongen! Dan denk ik van, nee het voelt gewoon niet fijn dat dat gezegt wordt.

Maar ik voel me echt down door die opmerkingen, ik weet niet eens of ik blij kan zijn als het weer een meisje is tijdens de echo. Ik wil het gewoon bij de geboorte weten. Omdat ik er dan druk met mijn lieve baby bezig ben.

Ik voel me gewoon erg onderdruk gezet.

2. zonnetje2015

zonnetje2015 VIP lid

13 sep 2014
    9.446
    4.241
    113
    Wat als t deze keer wel een jochie is? Zou niet te voorbarig zijn hoor.
    Hoeveel dochters heb je?

3. flower861

flower861 Actief lid

4 dec 2016
    139
    20
    18
    NULL
    NULL
    Ik vind het een beetje flauw van je omgeving, zeker als je er zelf vrij nuchter in staat. Het is een cliche (en daarom ook vaak waar), het is jullie gegund om een 3e kindje te mogen krijgen. Ik zou voor eens en voor altijd even heel duidelijk maken dat jullie blij zijn met het kindje, ongeacht wat het geslacht is en dat je het fijn zou vinden als je daar wat positieve geluiden van zou horen. En probeer het naast je neer te leggen, hoe moeilijk ook, dit is jouw kindje en jij bent er terecht blij mee. Daar gaat het om.

4. Kraanvogel

Kraanvogel Bekend lid

29 apr 2017
    723
    1.062
    93
    Ik herken het wel hoor. En dan heb ik zowel een zoon als 2 dochters... Het is voor de schoonfamilie de enige kleinzoon en naast mijn meiden hebben ze nog 5 kleindochters. Ik voel de bui alweer hangen als deze zwangerschap bekend is.

Vorige keer na de 20 weken echo zei er echt iemand; wat jammer tegen me. Echt om te slaan. Ik ben al 6 jaar bezig met ivf en iedere keer weer diep verbaasd en dankbaar dat het lukt. Ik ga dus deze zwangerschap het geslacht verborgen houden en gewoon zeggen dat ik het niet wil weten. Helemaal geen moeite mee na zulke lullige opmerkingen.

5. SMJD

SMJD Fanatiek lid

17 okt 2016
    1.890
    444
    83
    Iedereen lekker laten praten.

Maar je bent wel heel stellig dat het een meisje is, zou daar niet zomaar vanuit gaan hihi
    Ik had verwacht nu zwanger van een jongen te zijn omdat ik me heel anders voel dan de eerste keer maar toch echt weer een meid...

6. NSpreeuw

NSpreeuw Actief lid

26 apr 2017
    112
    15
    18
    Vrouw
    Ik kan me goed voorstellen dat je er op een gegeven moment wel een beetje klaar mee bent, al die opmerkingen. Maar probeer het toch je ene oor in en het andere weer uit te laten gaan. Het moet de blijdschap rondom je zwangerschap niet gaan verpesten. Jullie zijn er blij mee ongeacht of het een meisje of een jongen is. En als je het wel eerder wilt weten dan bij de geboorte, hoef je dat natuurlijk niet met de rest van je omgeving te delen. Dat kunnen jij en je partner ook lekker voor jezelf houden. ;)

2augustus1992 vindt dit leuk.
  7. Biny

Biny VIP lid

10 feb 2011
    17.556
    5.653
    113
    Vrouw
    je kan toch zelf een geslachtsbepaling doen en het lekker voor jezelf houden :)

Enne.. allemaal roze dingen bestellen zou ik niet doen... je hebt 50% kans dus het kan net zo goed een jongen zijn

8. Grietjenb

Grietjenb Niet meer actief

Wat jammer dat je dat gevoel hebt!
    Hoeveel dochters heb je?
    Als je meer dan 'gemiddeld' aantal kinderen hebt zijn mensen idd geneigd om zulke dingen te denken en te zeggen. Ik snap zulke opmerkingen ook nooit.

Ik kan je eigenlijk geen echte tips geven dan ze te laten praten en je schouder er over ophalen.
    Of je beaamd gewoon dat je inderdaad door gaat tot je een zoon hebt. Ben benieuwd wat ze dan zeggen.

Geniet van je zwangerschap!
    Ik ben nu wel nieuwsgierig of jouw gevoel klopt of dat je straks toch verrast wordt met een zoon.

9. Mythique

Mythique Fanatiek lid

3 apr 2015
    4.778
    3.907
    113
    Vervelend dat mensen zo reageren maar dat jij nu niet van je zwangerschap kan genieten ligt aan jezelf. Laat het van je afglijden de opmerkingen.

En het zou nog steeds een jongen kunnen zijn dus alles roze kopen lijkt me wat voorbarig.

tupp vindt dit leuk.
  10. Nescio

Nescio Niet meer actief

Inderdaad, tot een geslachtsbepaling kan je nergens zeker van zijn. Zonde om je zwangerschap te laten bepalen door de domme opmerkingen van anderen.

Ik ben ook in verwachting van ons derde meisje en voordat we het geslacht wisten zat vooral mijn vader de hele tijd 'deze keer wordt het vast een jongen'. Op een gegeven moment zei hij het zo vaak dat ik een keer heb gevraagd of dat een must is ofzo. Want voor mij en mijn man maakt het werkelijk niets uit. Toen is hij erover opgehouden. Daarna kwamen de opmerkingen over mijn 'enorme buik' en continu de vraag 'weet je zeker dat het er maar 1 is'. Toen heb ik een keer gezegd: nee joh, t wordt een vierling. Je moest dat gezicht eens zien. Terwijl mijn buik voor mijn termijn heel normaal is. Overdreven gedoe altijd. Heb ook de indruk dat die opmerkingen vaker voorkomen bij een derde of nog verdere zwangerschap. Mensen denken dat ze alles mogen zeggen als je het niet bij de 'standaard 2' houdt ofzo.

Mrs1 vindt dit leuk.
  11. Anouk2005

Anouk2005 VIP lid

21 mrt 2012
    23.218
    16.581
    113
    dokters-assistente
    De Glazen Stad
    Wat een rare opmerkingen uit je omgeving.
    Niet mijn type mensen waarmee ik graag om zou willen gaan.
    Bij mijn derde zwangerschap was ik overtuigd van een jongen, had zelfs al een naam in gedachten maar met de 20 weken was het toch echt een meisje.
    Ik was zo verbaasd dat ik een aantal weken later een pretecho heb laten maken.
    Hier een jongen en daarna 2 meiden.
    Ik ken genoeg stellen met eerst 2 meiden en dan een jongen en omgekeerd.
    En dan wordt het een meid dan is dat toch iets om heel trots op te zijn en misschien toch een jongetje, het is en blijft 50/50.

12. Babyluvv

Babyluvv Fanatiek lid

28 aug 2016
    1.269
    133
    63
    Vrouw
    Wat een rare opmerkingen uit je omgeving.. :( Echt niet leuk!

Ook zal ik mij als ik jou was, niet teveel vastpinnen aan het idee dat het echt een meisje is! Misschien is dit niet je voorgevoel, dat het echt een meisje is. Maar ondanks dat je dolgelukkig met dit kindje bent, hoop je misschien stiekem op een zoon, Wat niet erg is. En is een meisje net zo welkom natuurlijk.. Maar dan denk je dat het een meisje is, zodat je niet toch een klein beetje de hoop hebt gehad dat het een jongen zou zijn. En is die verrassing alleen maar groter mocht het wel zo zijn.

Maar nogmaals, die voorgevoel.. Geloof me, laat los! Vanaf mijn positieve test, wist ik zeker dat ik een meisje zou krijgen. Ik was wel voor 1000% overtuigd! Iedereen in mijn omgeving zei ook, nee is een jongen. Ik heb ze allemaal uitgelachen, en voor gek verklaard. Want mijn voorgevoel kan me toch niet in de steek laten? Als deze zo enorm sterk is.. Maar wie was er degene die ongelijk had? Juist, ik! Met mijn sterke voorgevoel. Ook bij jou kan je voorgevoel omzettend verkeerd zijn! ;)

Maar hoe dan ook, jullie houden van dit kindje net zoals van jullie 2 dochters.. En wat de omgeving zegt voor rare dingen, het is misschien hard en kwetsend hoe ze reageren, maar probeer erboven te staan.

13. toetie

toetie Fanatiek lid

14 dec 2010
    2.310
    7
    38
    noord brabant
    hier 2 dochters en zwanger van ons derde wonder de eerste opmerkingen die we kregen was nu zal het wel een zoontje zijn. zou toch mooi zijn als het een jongen is dan zijn jullie klaar (dit is zoiezo de laatste of het nu een jongen of meid is).
    echt iedereen vind dat het een jongen moet zijn en benoemd dat ook ik zou een jongen heel leuk vinden maar een meid net zo.

14. Kolibrie

Kolibrie VIP lid

29 jun 2008
    5.767
    423
    83
    Vrouw
    Zuid-Holland
    Ik ben zwanger van een 2e en iedereen dacht dat het een jongen zou worden. Misschien omdat ze dat leuk vinden naast mijn dochter ofzo. Ik was er ook echt van overtuigd dat ik een jongen zou krijgen qua gevoel. Nou zie mijn handtekening: het is een meisje :thumup: Je gevoel kun je dus niet altijd op vertrouwen. Mensen hebben toch altijd wel wat te zeggen. Bij ons was het eerst heel lang: wanneer komt er een 2e (kon wegens medische redenen niet eerder). Toen eenmaal zwanger (omdat het nu wel weer kon) waren mensen verbouwereerd, want dat hadden ze niet meer verwacht (ook niet leuk om elke keer te blijven horen). En nu is het weer een meisje en heb ik het gevoel dat ze liever een jongen hadden. Kan aan mijn hormonen liggen hoor.

Hoe dan ook: je omgeving heeft altijd een oordeel klaar. Probeer ze naast je neer te leggen of zeg er wat van. Ik geef altijd aan dat ik het belangrijker vind dat het gezond is dan het pakketje wat eronder hangt. Meestal zijn ze dan wel klaar.

Probeer ervan te genieten en als je nieuwsgierig bent, gewoon een echo laten doen! Weet je het zeker ;)

15. Eppo82

Eppo82 VIP lid

25 jun 2007
    15.255
    6.152
    113
    Dit.

Bij mn eerste: joh, een jongen zou leuk zijn, leuk voor je vent. (Want...?)
    Bij de tweede: nu een meisje he, heb je van allebei wat en ben je gelijk klaar, een koningskoppel, wat wil je nog meer?
    Bij de derde: 'oh, nou leuk, zit wel flink leeftijdsverschil tussen he' 'poeh ik zou er niet meer aan beginnen hoor als je al zo uit de luiers bent. Ga je weer helemaal terug naar 0.'
    Bij de vierde: echt? 'Nou op jou hoef ik niet jaloers te zijn.' '4! Ga je door voor een elftal?' 'En nou weer een jongen he, dan heb je 2 aan 2, dat is leuk.' En 'was het wel gepland?' Met zo'n bezorgde blik..

Met andere woorden mensen zeggen maar wat. Zolang jij er blij mee bent, is het toch goed? Lekker langs je heen laten gaan.
    Gefeliciteerd met je zwangerschap!

Hopsatee vindt dit leuk.
  16. Nancy2017

Nancy2017 Nieuw lid

13 jun 2017
    1
    0
    1
    Vrouw
    Hallo allemaal,

Ik heb vorige week een 20 wekenecho gehad met 19 weken en 1 dag . Alles was goed gelukkig (dat is het belangrijkste) alleen twijfel ik nog aan het geslacht. Want de baby lag stilletjes op zijn buik waardoor er ook moeilijk naar het hart en organen gekeken kon worden. Ik moest toen de trap op en af en flink schudden zodat het kind zich naar de rug ging draaien. Nu werd er wel gezegd dat het een jongen is, maar ben onzeker omdat er vaak gezegd wordt dat de navelstreng er voor zit. Zouden jullie mee willen kijken naar de foto?

Alvast bedankt!

Bijgevoegde bestanden:

17. 2augustus1992

2augustus1992 Niet meer actief

Ah, lekker proberen te laten gaan en absoluut niet je zwangerschap door laten verpesten!
    Jullie zijn toch blij met wat je krijgt, ongeacht het geslacht?

Veel mensen hebben nou eenmaal overal een mening over en voelen zich geroepen die te uiten. Vaak zegt zo'n opmerking naar mijn idee ook meer over degene die hem uitspreekt dan over degene tegen wie het gezegd wordt. Wellicht hadden die mensen zelf toen zij zwanger waren, de wens voor een jongen na 2 meisjes en gaaan ze er van uit dat anderen dat dan ook hebben.

Als je een geslachtsecho wilde maken zou ik dat gewoon nog doen hoor, jouw zwangerschap , jullie kind, jullie zoon of dochter!

18. Pippa02

Pippa02 Niet meer actief

Wat zijn mensen toch naar eigenlijk he! Al had je al 10 dochters... elk kindje is anders.

Mensen zijn echt geneigd hun eigen dromen, wensen en fantasieën op anderen te projecteren en dit bijna aan je op te leggen.

Mijn oudste dochtertje is vlak voor haar geboorte overleden. Daarna kregen we een zoon en vertelde iedereen ons dat het maar beter was dat dat kindje een jongetje was... sorry?!? Dus als het een meisje was was dat niet goed geweest ofzo?
    We waren overigens erg blij met onze zoon hoor! Maar hadden totaal geen voorkeur en ook een tweede meisje (die er inmiddels ook is) was toen al heel welkom.
    Het is echt bizar dat mensen al een mening over je kind hebben terwijl het nog niet eens geboren is. En jou daar een naar gevoel van kunnen geven.

Ik hoop dat je het los kunt laten. Bij alle opmerkingen proberen te denken: dat is de wens van een ander, mijn kindje is gewoon goed zoals het is.
    Ik weet dat het moeilijk is, maar het is zo zonde dat anderen de pret drukken en je onzeker maken!

19. DDucky

DDucky Bekend lid

7 jul 2014
    997
    317
    63
    Wat een rot opmerkingen!
    Ik zou mezelf echt niet in kunnen houden om dan een keer flink uit te vallen met: 'en wat nou als het "weer" een meisje is, mogen we dan niet blij en gelukkig zijn!'.
    Is niet leuk voor hun, maar ja, die opmerkingen zijn ook niet leuk voor jou!

Anyway, laat je jezelf vooral niet onzeker maken hierdoor, je kunt er toch niets aan doen wat het word en dat hun er zo mee bezig zijn zegt meer over hun dan over jou :)
    Wees samen met je partner blij en verwondert en laat de rest lekker kletsen..

20. Prettykitty

Prettykitty Fanatiek lid

22 dec 2016
    4.773
    3.116
    113
    Vrouw
    Ik zou echt schijt hebben aan zulke mensen. Gewoon zeggen van we gaan net zo door totdat WIJ vinden dat ons gezin compleet is. Of het nou een jongen of meisje is.

Daarbij kun je NIET voelen of het een jongen of meisje is.
    Ik denk haast zeker te weten dat ik een klein jongetje in mijn buik heb, ik denk dat gewoon. Maar de kans dat het een meisje is, is even groot. :roflmao:

Geniet van je zwangerschap, en laat al die mensen lekker kletsen. :D

Deel Deze Pagina