Mij werd altijd verteld dat harde buiken niet extreem pijnlijk mogen zijn. Bij mij voelde het ook zoals jij omschreef alleen was het bij mij geen kramp gevoel, wel een heel strak en onaangenaam gevoel, met een tinteling die door mijn hele buik trok. Ik zie dat je nu 19 weken bent, als het heel vaak voor komt en/of extreem pijnlijk voelt, zou ik het voor de zekerheid toch even aankaarten bij de vk.
Nou ik heb morgen 20 wkn-echo dus dan laat ik naar mn cervix kijken en ga ook de HA maar bellen om urine te checken. Better safe than sorry .
Cervix checken doen ze alleen op indicatie, alleen harde buiken is vaak niet genoeg. Het zegt ook niet zoveel als je het niet regelmatig controleert. Als je harde buiken niet regelmatig zijn ( dat wil zeggen elke paar minuten een harde buiken voor een periode van minimaal een half uur dacht ik) hoef je je geen zorgen te maken meis. Maar dat zal de gyn je ook vertellen morgen denk ik . Urine zou ik zeker laten checken. Evt ook laten kweken, maar dat kan je gyn als het goed is inschatten of dat nodig is.
Bij mij keken ze er bij de 20 weken echo wel naar (cervix), was standaard. Overigens is het niet zo dat harde buiken geen pijn kunnen doen. Ik heb best vaak harde buiken en moet ze soms echt weg-ademen. Meestal is het gewoon irritant, maar best vaak ook gewoon een beetje pijnlijk. Afgelopen week is mijn cervix nog gecontroleerd en zit nog steeds potdicht. Die harde buiken doen dus niets. Bij mij horen ze er blijkbaar bij. Gynaecoloog vond die harde buiken dan ook prima (was daar overigens niet vanwege harde buiken). Maar dat hoeft natuurlijk niet bij iedereen zo te zijn hè? Heel goed om alles even te checken. En het is natuurlijk ook niet voor niets dat ze bij mij afgelopen week naar cervix hebben gekeken natuurlijk. Die harde buiken geven dan wel aanleiding om dat even te checken.
Geen harde buiken (of althans wat ik als zodanig heb omschreven ) meer gehad, geen blaasontsteking volgens de HA, 20 weken echo was helemaal goed en het voedingskussen is een uitkomst met slapen! Bedankt voor alle tips en adviezen meiden ! @Beheer, topic mag van mij dicht.