veranderd sinds ik moeder ben geworden

Discussie in 'Na de bevalling' gestart door Ons Kleintje, 11 mei 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Ons Kleintje

Ons Kleintje Niet meer actief

Hoi Ik ben benieuwd of moeders dit herkennen.
    ik merk dat ik ben verandert sinds de geboorte van mijn zoontje. We hebben een moeilijke start gehad omdat hij te vroeg is geboren. Ik maak me veeeel minder druk om dingen die ik eerder belangrijk vond. Ik kocht veel kleren, maar nu niet meer. Ik doe minder aardig tegen anderen, niet onaardig, maar ik doe niet meer zo mijn best daarvoor.
    Het maakt het leven een stuk makkelijker.
    groetjes

2. Lexie74

Lexie74 VIP lid

14 sep 2006
    9.364
    200
    63
    Vrouw
    loonadministratrice
    nop
    Heel herkenbaar. Als ik nu ga shoppen kom ik eerder thuis met iets voor haar dan voor mezelf bv. Ineens werden andere dingen belangrijk, ineens voelde ik bv de behoefte om wel 3/4 x op een dag stof te zuigen, toen ze eenmaal met kruipen begon.
    Ons huis is nog nooit zo schoongeweest als het afgelopen jaar en zo kan ik nog wel meer dingen opnoemen. ;)

3. mootjen

mootjen Bekend lid

10 mrt 2008
    575
    0
    0
    ja ook hier denk ik niet meer echt aan mezelf. is al een poosje geleden dat ik eens lekker wat kleding voor mezelf heb gekocht! ook vergeet ik hele erge dingen zoals vandaag zijn vrienden van ons in ondertrouw gegaan en waren we dus echt vergeten.... verjaardag en zo vergeet ik, schaam me hier heel erg voor.. moet alles opschrijven. en soms als iemand tegen me staat te kletsen lijk ik soms ook af te dwalen en krijg niets van het verhaal mee

4. Vlerkje

Vlerkje Actief lid

14 jun 2008
    419
    0
    0
    Receptioniste/Studente
    Ik ben ook erg verandert sinds ik moeder ben geworden. Heb mijn huisje altijd piekfijn in orde en wil alles schoon hebben voor de kleine. Niets vind ik zo belangrijk dan schone vloeren, schoon sanitair, magnetron spik- en span met het oog op babyvoedingen die erin opgewarmd worden, schoon textiel enzovoorts.

Ik ben nog vrolijker dan voorheen, ga nog steeds met plezier naar mijn werk... Maar kijk werkelijk de hele dag uit naar de momenten dat ik mijn kleintje eindelijk weer vast kan houden en knuffelen.
    Behalve dat ik er nu toch totaal geen geld voor heb, voel ik ook helemaal niet meer zo de behoefte om geld aan mezelf uit te geven. 9/10 keer kom ik met iets leuks voor zoonlief thuis, ipv met kleding voor mijzelf... Behoefte tot uitgaan is nagenoeg verdwenen, ik ben veel rustiger en heb een eindeloos geduld. Zelfs in omgang met mijn wedstrijdpaarden merk ik dat... Niets heeft nog haast, zelden is mij iets te veel.

Soms ben ik doodop, maar als ik die glimlach van die kleine dan weer zie of zie dat hij iets nodig heeft, krijg ik ineens weer een lading energie. Dat had ik vroeger echt niet durven denken.

5. tweeling

tweeling Fanatiek lid

9 sep 2006
    3.579
    0
    0
    mama van 2 meiden!
    herken me in jullie allen!

ben rustiger, minder druk om het huis de rommel...
    koop meer voor de meiden dan voor mezelf
    etc etc

erg positief hier dus!

6. Maud77

Maud77 Fanatiek lid

27 aug 2007
    2.193
    0
    0
    Maastricht
    Ik was vroeger een feestbeest,nu niet meer.
    Ga veel liever met mijn meisje ergens naartoe,krijg je ook geen kater van.

Ik maak me niet meer zo snel druk om onbenullige dingen.
    Mijn dochter,die is pas belangrijk!

Kleren kopen doe ik eens in de zoveel tijd,vroeger iedere week.

Maar ik heb er wel een hoop zorgen bij gekregen....
    Bang dat er wat met haar gebeurd,kinderlokkers,mensen die niet opletten in het verkeer,enz.enz...

Ik kan wel zeggen:mijn meid heeft mijn leven compleet omgegooid in positieve zin!

7. Ons Kleintje

Leuk om jullie reacties te lezen!

8. Polletjepiek

Polletjepiek Niet meer actief

Heel herkenbaar wat iedreen hier schrijft :D :D :D

9. Luppy

Luppy VIP lid

1 dec 2007
    7.166
    2.282
    113
    Ik ben echt een zacht ei geworden, sinds ik kinderen heb. Als ik iets aangrijpends over kinderen op televisie zie, moet ik gelijk huilen. Bij een ontroerend verhaal in de krant, tijdschrift of een boek ook.

Ook dat vergeetachtige herken ik heel erg. Dat wordt nog wat als ik weer moet gaan werken.

10. Polletjepiek

Polletjepiek Niet meer actief

Ben ook heel vergeetachtig. Vanochtend had ik een vriendin aan de telefoon en we hadden wat afgesproken, heb ik genoteert op de kalender, half uur later twijfelde ik of ik het wel goed genoteert had, dus ik die vriendin weer opgebeld, bleek wel te kloppen wat ik had opgeschreven. :)

En de, misschien wel overdreven, bezorgheid naar ons dochtertje. Over wat haar wel niet kan overkomen ed. kinderlokkers, ziek worden enzo. Ja zelfs over dat ze later maar niet in de val komt van een loverboy oid :( . Gelukkig is dat nog lang niet zo ver, maar denk er wel eens aan.

11. OemHudaifa

OemHudaifa Fanatiek lid

12 mei 2008
    1.074
    0
    0
    Huisvrouw and proud to be!!!
    En of ik ben veranderd!

Je bekijkt jezelf en de wereld opeens met hele andere ogen.

Opeens is zit buiten vol gevaar (niet dat ik er paranoide van wordt) maar je bent wat meer oplettend etc.

Het is gewoon niet te beschrijven hoe grote impact zo een kleintje op je leven heeft en op je manier van denken.

12. wendyp

wendyp Niet meer actief

Ik ben ook heel erg veranderd sinds ik moeder ben. Was nogal een losbol, nu ben ik iets rustiger.

Ook tegenover (binnenkort ex) vrienden, heel anders. Hun hebben geen kinderen en hebben ook absoluut geen interesse in kinderen of die van mij. (waren onze kroegvrienden) Nou dan heb ik het er ook mee gehad. Laatst zag ik ze nog, zeiden mij gedag en hoe gaat het, ze hebben niet eens 1 keer naar Sasha gekeken.

We hebben trouwens wel andere vrienden gekregen, mensen met kinderen of mensen die zwanger zijn, daar trekken we nu veel meer mee op ineens.

13. Ons Kleintje

hier ook, steeds het huis vol kids. heel gezellig!

14. Cherrylein

Cherrylein Fanatiek lid

14 nov 2007
    1.759
    0
    0
    Ik ben ook veranderd, maar ik ben niet bang voor gevaar of enorm bezorgd ofzo. Wel vind ik kleine dingen waar ik me eerder druk om kon maken, niet meer zo belangrijk :)

Deel Deze Pagina