Vanochtend tijdens toiletbezoek opgeschrikt door verlies van wat bloedstolseltjes. Gister al wat krampjes maar ik had er niks achter gezocht, er gebeurd zoveel in je lijf. Maar dan ineens bloedstolseltjes, ik schrok me rot. Heb een systeemziekte en vorig jaar is de diagnose pof gesteld, dit is een uitzonderlijke zwangerschap. We hebben heel veel geluk. Ik hoop zooo dat het goed blijft gaan. Vind het allemaal al zo spannend en vertrouwen begon net wat te groeien. Nou voor zover ik niet al met beide benen op de grond stond, nu sta ik weer tot m'n knieen in de grond geworteld. Bij de gyn echo's gehad vanochtend in- en uitwendig. Beeb en placenta zien er goed uit. Baarmoedermond wat rommelig maar wel een goede lengte. Maar dat kan ook wel snel veranderen zei de gyneacoloog. De lengte schijnt iets te zeggen over een (aankomende) miskraam. Vooralsnog ziet het er dus goed uit. Moet het bloedverlies en de krampjes goed in de gaten houden en bij verandering contact opnemen. Ben wel iets gerustgesteld ik heb beebje gezien maar die krampjes blijven en net ook weer wat oud bloed. Bah wat spannend, ik weet wel dat oud bloed niet zo erg is als vers bloed maar ik maak me wel flink zorgen nu. Heb nog niet eerder bloedverlies gehad, ook niet in het begin. Er zijn er hier vast meer die dit meegemaakt hebben! Heb het nu in ieder geval even van me af getypt ! Fijn zo'n forum.
He wat naar zeg! Ik heb geen ervaring ermee. Maar wil je wel even heel veel sterkte wensen! Maar voor nu zit het kindje nog veilig en wel in je buik
Bedankt! Lief van je ... Ik hoop ook dat ons beebje lekker binnen blijft ook al is het mooi weer buiten . Spannend maargoed, vooralsnog lijkt het in orde. We blijven alert.
Wat vervelend voor je! Dat afwachten is ook killing! Ik heb met 9wk ook flinke stolsels hehad en volgens de arts van de huisartsenpost ook daadwerkelijk een vruchtje verloren. Na twee weken een echo bleek de bebi er gewoon nog te zitten! Ik dacht meteen een tweeling, al twijfelt de gyni daaraan.. ze zegt waarschijnlijk een stolsel geweest.. het zou dus best kunnen. Ze zagen bij mij ook nog restjes bloed in de baarmoeder zitten en ik heb inderdaad nog een dag of twee na die echo gevloeid. Misschoen stelt dit je een beetje gerust... het is heel goed mogelijk dat alles goed blijft gaan! Ik duim voor je!
Wat vervelend meis! Wat een schrik! Bij twijfel direct weer bellen hoor! Hier veel bloedingen, ene keer met en andere keer zonder stolsels. Veel ziekenhuisbezoeken, veel telefoontjes, veel onrust en angst! Maar beeb zit nog gelukkig! Ligt je placenta niet laag dat bloeding daarvan kan komen? Sterkte!
Tjee ja wat eng zeg. Je gaat er dan natuurlijk al helemaal van uit dat het mis is, gelukkig heb je twee weken later alsnog goed nieuws gekregen. Kan me goed voorstellen dat je dan denkt aan een tweeling, zeker als het een groot stolsel is! Gaat het nu allemaal goed dan? Weet ook wel dat het vaker gebeurd en niet altijd ernstig is maar als het jezelf betreft schrik je je rot natuurlijk. Dan ben ik ineens niet meer zo nuchter als gedacht. We hebben beebje gelukkig even gezien en nu proberen vertrouwen te hebben.
Hej Lasas, Ja jij weet er alles van natuurlijk! Ik mag nog niet klagen wat dat betreft maar ik schrok me rot. Jij schrikt je natuurlijk telkens weer een ongeluk ... Hopelijk blijft het hierbij. Gyn heeft me ook gezegd meteen te bellen als ik het niet vertrouw of de krampen/bloedverlies erger worden. Voor nu ziet het er oke uit. Placenta lag volgens haar wel goed. Weet wel dat ie met de 13 weken echo net boven de baarmoedermond lag. Wel goed maar dichtbij, dus dacht zelf eerst ook dat dat mogelijk de oorzaak was. Baarmoedermond zag er zoals de gyn zei wat rommelig uit, teken van een bloedinkje. Ik blijf op mijn hoede, maar helaas zit ik op een termijn dat er niks te doen is verder. Deed al heel kalm dus in dat opzicht hoef ik niks aan te veranderen . Overgeven lijkt me nu ook eng vanwege de druk, al weet ik ook wel dat t geen kwaad kan. Nouja mijn avondmaal zit nog in t maagje. Hihi diepvriesspinazie, net babyvoeding dus dat stroomt lekker door naar de darmpjes hoop ik. Hoe is het nu met jou?