zijn dit mijn darmen?

Discussie in 'Stel je vraag aan de verloskundige' gestart door Esther15, 18 dec 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Esther15

Esther15 VIP lid

20 apr 2006
    7.918
    7
    38
    thuis
    Hallo,

Vandaag ben ik 25 weken en 5 dagen zwanger.
    Ik heb meerdere weken achter elkaar enorme opstopping van mijn darmen gehad.
    Vorige week gaf ik dit ook aan bij mijn verloskundige en ze raadde me roosvise Laxo aan. Dit heb ik dan ook gebruikt, netjes binnen de mate, dus niet teveel.
    Was ook niet nodig want de volgende dag werkte het al heel goed. Zelfs zo goed dat ik diarree ervan kreeg. Ik heb dit dan ook maar 2 dagen gebruikt (2x per dag op aanraden).
    Inmiddels dus een kleine week verder is dus van binnen helemaal alles van slag.

Maar wat mij nu het meeste opvalt en dus ook stoort is dat ik nu ook door mijn buik pijn krijg. Dus op de hoogte van mijn baarmoeder. Het is een hele rare pijn die ik nog nooit eerder heb gevoeld eigenlijk. Ook bij het lopen met de honden is het net alsof mijn buik ernstig verzwaard wordt en dat is buiten vervelend lopen ook nog een pijnlijk en beneemt me lucht. Niet dat ik niks meer kan van de pijn, maar prettig is anders. En misselijk word ik er ook behoorlijk van.
    Ik heb verder geen harde buiken (hooguit 2 keer per dag als ik druk ben), heb genoeg rust aangezien ik nu geen werk heb, geen bloedingen en voel de kleine behoorlijk vaak per dag.

Is dit nu iets raars of normaals? Aangezien ik voor de 1e keer zwanger ben en ik ook niet precies weet hoe mijn lijf er nu van binnen uitziet, snap ik weinig van deze pijn en rare gevoel.
    Ik neem aan dat mijn darmen gewoon van slag zijn, maar ja zekerheid boven alles dacht ik zo.

Hartelijk dank alvast voor het lezen en reageren.

Groetjes Esther

2. Esther15

Esther15 VIP lid

20 apr 2006
    7.918
    7
    38
    thuis
    PS.......

Het menstruatie achtige gevoel en de pijn in mijn bovenbenen zijn ook weer helemaal terug.
    Was ik even er vergeten bij te melden.

Esther

3. Mirjam

Mirjam Verloskundige

2 dec 2005
    11.590
    2
    0
    verloskundige en lactatiekundige IBCLC
    hoi Esther,

waarschijnlijk een combinatie van bandenpijn (door de groeiende baarmoeder) en een reactie op het gerommel in je darmen, dat prikkelt de baarmoeder ook en daar kun je last van hebben. het gaat waarschijnlijk vanzelf weer over. Als het blijft of je hebt erg veel pijn dan kun je altijd even je eigen verloskundige bellen.

Mirjam

Deel Deze Pagina