Gerommel?

Discussie in 'De bevalling' gestart door Tennes, 23 mrt 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Tennes

Tennes Niet meer actief

Hoioi,

Ik lees heel vaak dat de bevalling is begonnen met wat "gerommel" in de buik.
    Wat is dat? Hoe gaat dat? Wat wordt daarmee bedoeld? Is het letterlijk gerommel en last van de darmen? Of is het figuurlijk bedoeld?

Alvast bedankt.

2. Luppy

Luppy VIP lid

1 dec 2007
    7.166
    2.282
    113
    Volgens mij bedoelen ze daarmee dat je onregelmatig wat weeën hebt, harde buiken, onrust van binnen, dat soort dingen. Nog niet echt een bevalling, maar wel al iets wat er een beetje op lijkt. En dan is het natuurlijk de bedoeling dat het steeds wat heftiger wordt, tot je echt gaat bevallen. Maar dat rommelen kan wel lang aanhouden hoor, soms wel dagen of zelfs weken, geloof ik.

3. Sweetlakecity

Sweetlakecity Niet meer actief

je gaat een soort van ongi gevoel krijgen.
    Ik kreeg vlak daarvoor een aanval van opruimen en dingen doen. Even weg daarheen. Maar ik had daarvoor al geaccepteerd dat het nog wel even kan duren.
    Bij mij zag je dat er wat ging gebeuren aan me buik. Die was de avond daarvoor flink gezakt! Ik nam foto's om het verschil te zien. Bizar!

4. pollywol

pollywol Actief lid

14 aug 2007
    264
    0
    0
    Ik heb een week of 4 voorweeën gehad, met ongi gevoel, krampen etc. Dat noemden ze rommelen. Maar dat zegt nog niets over de bevalling.

Bij nr1 heb ik helemaal niets gevoeld, daar kwamen gewoon de weeën.

5. mymiracle

mymiracle Niet meer actief

bij mij rommelt het nu ook volgens de vk, ik heb heel vaak harde buiken, een menstruatiegevoel, beetje bloedverlies gehad 2 dagen achter elkaar, dat soort dingen, alleen kan het inderdaad weken duren dus het zegt helaas niks over wanneer je gaat bevallen, was het maar waar :(

6. kristal

kristal Lid

22 jul 2008
    78
    0
    0
    leidinggevende bij een schoonmaakbedrijf
    rotterdam
    ik loop ook al 3 weken met voorweeen en elke keer denk ik ja nu gaat het gebeuren... niet dus ik wacht nog steeds gelukkig ook maar ben pas 38 weken .........

7. Humbly89

Humbly89 VIP lid

15 apr 2008
    9.715
    3.151
    113
    Vrouw
    Hier was het vooral ongi gevoel, krampen in mijn rug ( voorween ) harde buiken erbij.. slijmprop verliezen ( wil niks zeggen over een aankomende bevalling ) ik heb hier 2 weken mee rond gelopen voordat ik bevallen ben..

Deel Deze Pagina