antibiotica en diaree

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Mowtom, 19 apr 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Mowtom

Mowtom Fanatiek lid

22 aug 2006
    3.530
    0
    36
    Pedagogisch medewerkster kdv
    Omg eindhoven
    hallo,

Jesper heeft een lichte oorontsteking en heeft van de ha een antibiotica kuurtje gehad. Deze is op donderdag begonnen en nu merk ik dat hij vanaf vandaag best wel diaree luiers heeft. Kan dat daarvan komen? Ik weet dat de kindjes op mijn werk wel daar diaree van krijgen...dus ik vermoed bij Jesper dat t daar ook van komt.
    Iemand meer ervaring mee?

Wat wel lastig is...hij drinkt nog niet echt iets anders. Ik bied hem genoeg andere dingen aan maar helaas meer dan een slok of 2 krijg ik er niet in. Gelukkig drinkt ie wel zijn flessen bijna of helemaal leeg. Ook zijn fruit en warm eten gaan er wel in.

Wanneer moet ik me zorgen gaan maken? (niet dat ik dat nog niet doe....)

2. Marit80

Marit80 Actief lid

10 jul 2006
    220
    7
    18
    Hoi Mowtom,
    Mijn dochter had dit een paar weken geleden ook, eigenlijk precies hetzelfde: lichte oorontsteking en koorts, dus antibiotica: toen aan de diarree (of het door de medicatie kwam weet ik eigenlijk niet). Die dagen heeft ze ook slecht gegeten: fruit, brood en groente, kreeg het er amper in. Maar zolang ze maar drinken komt het goed!
    Zorgen maken doe je idd altijd, maar ik heb begrepen dat koorts tot 41 graden een aantal dagen aan te kijken is: en zolang ze niet futloos zijn en wel genoeg drinken en voldoende plasluiers hebben het allemaal wel meevalt.
    Komt goed! Shanna werd na het kuurtje weer 'ziek' (uitzieken? weer ff een beetje koorts) maar toen was het in een paar dagen ineens weer goed!

Beterschap voor je ventje!
    groetjes, Marit

3. Mowtom

Mowtom Fanatiek lid

22 aug 2006
    3.530
    0
    36
    Pedagogisch medewerkster kdv
    Omg eindhoven
    Dank je Marit voor je bemoedigende woorden...hopelijk is het hier ook snel over. Zijn billen zien nu ook al rood van de diaree.

Deel Deze Pagina