Zo verwonderlijk!

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door frannie82, 29 nov 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. frannie82

frannie82 VIP lid

28 nov 2010
    10.407
    2
    38
    Wat ons meisje allemaal al kan en weet!
    Van de week had ze genoeg van haar druiven, ze pakt het bakje, loopt naar de keuken dus ik erachter aan om te kijken...
    Wil ze het op het aanrecht zetten!!! Dat lukte niet en ze kreeg alles over zich heen maar toch! Ik was echt stomverbaasd!

Ook staat ze regelmatig voor de deur naar de trap.
    Dan laat ik haar gaan (loop achter haar natuurlijk) en gaat ze naar haar bedje. Dan wil de haar Dikkie Dik even knuffelen, gooit hem weer in bed en dan kunnen we weer naar beneden.

En ze gaat steeds vaker voor de deur staan als ze graag naar buiten wil. Kan niet altijd maar ik vind het echt heel mooi dat ze dit al doet.
    Vaak doet ze dit ook als ze een sleutelbos te pakken heeft.

Ze is net 16 maanden....

2. Emmarijn

Emmarijn Fanatiek lid

21 jun 2011
    2.548
    2
    0
    Ahhh leuk zeg! Slim zijn ze al zo jong hè :)

3. frannie82

frannie82 VIP lid

28 nov 2010
    10.407
    2
    38
    Haha ja daar komen we achter! Laatst trouwens had ze de druiven zien staan op het aanrecht en ze bleef maar "zeuren" voor het aanrecht. Dus maar wat druiven gegeven en zij helemaal blij.
    Kijk dit kunnen we niet bij alles doen natuurlijk maar ik vind dat ze best zelf dingen aan mag geven...!

4. Emmarijn

Emmarijn Fanatiek lid

21 jun 2011
    2.548
    2
    0
    Oh ja, ik vind het ook alleen maar goed als onze peuter zelf dingen aangeeft. Ik weiger alleen als ik echt een goede reden heb. Dus vlak voor het eten krijgt ze geen ander eten. En tv kijken mag ook lang niet altijd.

5. Flower72

Flower72 Bekend lid

23 aug 2008
    502
    1
    0
    Utrecht
    Ik verbaas me hier ook vaak over. Hoewel ze nog niet echt kan praten, kan ze al zo veel duidelijk maken. Dingen die ze graag wil of juist helemaal niet. Als ze een boekje wel lezen, dan gaat ze die halen en komt bij je staan. Als ik dan al op de grond zit, dan gaat ze er zelf al lekker voor zitten.:D

Wat ook grappig is, is dat ze al heel veel begrijpt als je wat tegen d'r zegt of wat aan haar vraagt. Vraag je of ze in bad wil, staat ze al klaar bij de deur en ze gaat ook al vast haar jas pakken als ze naar buiten wil.

Ik kan me niet zo herinneren dat de oudste dit zo heeft gedaan, maar volgens mij pikt ze ook heel veel van hem al op en gaat het daarom ook wat sneller.

Deel Deze Pagina