Ik zit hier zwaar in de stress op het moment. Onze jongste zoon is al sinds december aan de diarree, en ziek. Naar de HA geweest, last van beide oortjes. Een week aankijken. Koorts gekregen, iedere dag 38.3 dus weer terug. Antibiotica meegekregen voor 10 dagen. Leek beter te gaan, diarree werd ook minder. Tussendoor nog buikgruip gehad met overgeven. Eten en drinken was al die tijd slecht, maar tegen het eind van de antibiotica kuur, werd dit weer beter. Kuur afgelopen, en twee dagen erna weer diarree, onrustige nachten. Dus weer HA. Vocht achter het trommelvlies, vuurrode oren, dus nog steeds ontstoken. Dit was afgelopen donderdag, daarbij ook 39.1 koorts. HA zei morgen afspraak bij het ziekenhuis, ze moeten er wat aan doen voor het weekend, en voor 1 nacht antibiotica mee? Vreemd verhaal, apotheek snapte het ook niet. Dus van donderdag op vrijdag gewoon maar weer paracetamol gegeven en doorgegaan. De dag daarop, vrijdag dus naar de KNO afdeling. Koorts 39.3 en niets willen eten, drinken. Twee slokjes of hapjes en dat ongeveer vier keer op de hele dag. Verhaal uitgelegd aan de arts, gekeken, ja er moet met spoed iets aan gedaan worden. Maar dus niet voor het weekend. Ik moest maar proberen zoveel mogelijk qua drinken erin te krijgen (lukt niet). En heb nu een afspraak voor donderdag 5 februari staan voor buisjes en neusamandel eruit (hij is ook altijd verkouden). Nadat ik dus boos ben geworden, want ze wilden hem eerst pas op 17 februari helpen :x. Ook bij de balie weer aangegeven, droogt hij zo niet uit! Ik weet niet hoe ik nog bijna een week zo met hem door moet? En moet ik die antibiotica nou wel of niet geven. Arts en balie hadden daar dus geen zinnig antwoord op. Ze wensten mij succes... Vandaag is dus zaterdag, het kleine ventje heeft met moeite een paar slokken drinken genomen en een mandarijn gegeten met half potje fruithap. Amper plas in zijn luier, en is compleet lusteloos. Ook vandaag weer 1 diarree luier. Krijgt nu 3 paracetamols per 24 uur, en een uur voordat deze uitgewerkt zijn, zit hij alweer op 38.4 met koorts..... Pfff weet het ook niet meer hoor! Morgen maar naar de huisartsenpost, dit kan toch niet tot donderdag zo doorgaan!? Om over de nachten nog maar niet te spreken, hij slaapt gemiddeld nog maar 7-8 uurtjes en ik een uur of 4 (man is voor zijn werk in het buitenland, dus ben helemaal alleen). Weet niet wat ik hiermee wil, maar voel mij zo niet serieus genomen en van het kastje naar de muur gestuurd.....
Hoi, Wat een rot situatie zeg. Ik begrijp wel waarom je je zo voelt. Ik vind het een beetje een vreemd verhaal van de artsen. Als je het niet vertrouwd zou ik gewoon naar de HAP gaan. Bel je gewoon en zegt mijn zoontje lijkt wel uitgedroogd, dan zullen ze je wel laten komen. Dat zou ik gedaan hebben. Als hij huilt, komen er dan tranen uit? Als hij zonder tranen huilt zou ik meteen gaan. Zolang er nog tranen zijn kun je misschien tot morgen wachten. Lastige situatie. Als de nachten zwaar zijn kun je misschien overdag hulp van iemand vragen zodat je even kunt bijkomen. Ben benieuwd hoe het afloopt. Blijf bij je gevoel. Als je het niet vertrouwd dan gewoon weer gaan en net zo lang blijven tot ze er wat aan doen..
Hij heeft bij iedere verschoonbeurt steeds een klein bleetje plas in de luier, heel minimaal.... Overdag was hij nog alert, maar wel hangerig en huilerig, hij bonkt soms ook met zijn hoofdje op de grond van de pijn. Vanavond vond ik hem weer meer hangerig...
Geef je ors? Zo niet, kijk of je bij een nacht apotheek dit kan halen of morgen ochtend vroeg. Als dat niet lukt zou de gewone aa-drink (sportdrank) ook mogen. Als je het niet vertrouwt HAP bellen.
Ik heb dat nog niet gegeven, maar wel in huis. Morgenvroeg meteen maar proberen, al denk ik niet dat ik dat bij hem d'r in ga krijgen. Als het niet lukt, bel ik hoe dan ook de HAP
Gisteren ook weinig, maar meer dan nu. Maar ook dat waren geen volle luiers. Ik ga vannacht ook nog weer kijken of hij een plas in zijn luier heeft, en anders vannacht nog ORS proberen. Denk dat het anders sowieso de verkeerde kant op gaat met hem.
Ik zou zeker nu direct de hap bellen en aangeven dat hij uitgedroogd lijkt te zijn, ik zou het veel te gevaarlijk vinden om nog aan te kijken.
Als hij gister amper geplast heeft en vandaag ook nagenoeg niet (geen goede plas luier gehad en amper gedronken) denk ik inderdaad ook dat hij uitgedroogd is. Ik zou het zeker geen nacht meer afwachten maar nu direct bellen en zeggen dat je zoon zo ziek is en gister en vandaag geen goede plas luier heeft gehad en suf is. zou me zeker niet af laten schepen en eisen dat ze hem opnemen
Bellen. Niet twijfelen. Beter een keer extra naar laten kijken!! Hou je ons op de hoogte? Beterschap met m!
Mijn zoon is vorige week drie dagen opgenomen geweest met RS. Dronk weinig tot slecht en bijna geen plasluier meer. Toen ik het ziekenhuis belde moest ik DIREKT komen. (Zijn daar bekend op de kinderafdeling) Mijn huisarts zei eerder die dag, hij heeft tranen bij het huilen en natte slijmvliezen, dus hij zal wel niet uitgedroogd zijn. De kinderarts vond dit grote onzin. Dat is niet de enigste graadmeter. Ik zou echt bellen nu.
Ben nu van alles aan het regelen voor hem en de oudste, ik laat het jullie weten hoe het afloopt. Voor nu bedankt allemaal!
Volg je gevoel! En wij geven nog wel is slapend drinken als ze ziek is. Gewoon lauw water in een flesje en dan drinkt ze al (half) slapend en slaapt dan verder. Weet niet of dat bij jou kindje ook lukt?