Hallo, Ik ben nu nog geen 6 weken zwanger en heb een vraag. Vanochtend tijdens het douchen was ik me aan het wassen met lactacyd (mag ik dat eigenlijk nog wel gebruiken?). Ik was dan altijd gewoon de buitenkant van de vagina en soms ga ik even snel met een vinger naar binnen. (wasemulsie, ik doe niet spoelen) Dat deed ik vanochtend ook en toen zag ik ineens een grote bloedprop in het water...Die heb ik weten op te pakken en heb 'm goed bekeken. Het was een taai vel, heel donker rood en ongeveer 2 centimeter groot. Nu blijf ik helder rode bloeddruppels druppelen... Ik heb er overigens geen heftige buikpijn bij. Ik voel mijn baarmoeder wel, maar dat heb ik al 2 weken...ik voel gewoon de aanwezigheid van mijn baarmoeder zeg maar...maar geen heftige buikkrampen o.i.d. Is het normaal dat je zo'n grote bloedprop verliest en daarna blijft druppelen? Alvast bedankt...
Hoi Female81, het kan normaal zijn, maar zo vroeg in de zwangerschap is niets zeker. Een beetje bloed kun je altijd wel verliezen door een gesprongen vaatje, zeker als je net bent opgestaan en evt wellicht ook gemeenschap hebt gehad die nacht. Dan hoopt het bloed op en komt het eruit bij beweging. Je kunt ook eenbeetje nabloeden uit het gesprongen vaatje, maar dat zijn dan vaak maar enkele druppels. Als je er buikkrampen bij krijgt is het geen goed teken. Als je nu nog steeds bloedverlies hebt, moet je misschien toch maar even je vk bellen. Die kan dan even gericht uitvragen hoeveel het was en of het nog steeds is. Groetjes Brigitte
En Lactacyd hoef je niet te gebruiken, het mag wel. In de zwangerschap verandert je milieutje van onderen en ik ben zelf van mening dat door spoelen met lauw water alles het minste verstoord en toch schoon is.
Dank je wel voor het antwoorden! Ik heb gisteren een uur later nog een bloedstolsel verloren en een klein beetje bloed. Daarna was er heel soms nog een beetje bloed (met afvegen) maar verder eigenlijk niet. Vandaag is er in het maandverband maar een heel klein beetje bloed te zien geweest. Niet meer zo rood (ook geen druppels meer in het toilet) maar meer bruinig... Ik heb wel een beetje vreemd gevoel. Ben soms ineens zweterig en duizelig. Veel last van de darmen (al 2 weken niet goed kunnen poepen) en naar mijn gevoel ook een beginnende blaasontsteking. Klinkt dit alles bij elkaar als een miskraam?