Baby die weinig schopt?

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door bonbonnetje, 15 jun 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. bonbonnetje

bonbonnetje Actief lid

13 nov 2009
    233
    0
    0
    Zwijndrecht
    Ik heb het idee dat sommige mensen hun baby de hele dag voelen.
    Mijn baby voel ik vanaf het begin zo'n 7 keer per dag, en per moment 1 tot 3 schopjes.

Ook tijdens echo's ligt ze altijd keurig stil, terwijl je op echo's van anderen die baby's altijd salto's maken.

Heb ik reden om onzeker te zijn?

2. Esthertie

Esthertie Niet meer actief

Ik denk niet dat je je zorgen hoeft te maken. Het verschilt gewoon heel erg per baby. De een is hartstikke rustig de ander beweegt continue. Volgens mij ligt het er ook aan waar je placenta zich bevindt. Zolang je de baby maar af en toe voelt is het ok. Misschien kan je het bij je eerst volgende VK bezoek voor de zekerheid even vragen.

3. Boncuk

Boncuk Actief lid

11 mei 2011
    174
    0
    0
    op een wolk
    Ik zou je geen zorgen maken hoor. Anders even met je verloskundige bespreken.
    Toen ik zwanger was van me ventje heb ik heb ook bijna niet gevoeld ik denk nog wel minder dan jou zelfs. Heb dit met de verloskundige besproken en heb zelfs een extra echo gehad om het na te kijken, maar alles was gewoon in orde.

Me placenta lag ook niet voor hoor dus daar lag het ook niet aan.
    Ik had gewoon een erg rustige baby maar dat is hij nu nog steeds dus ik herken het nu wel in hem.

Succes.

Groetjes Boncuk

4. Esthertie

Esthertie Niet meer actief

@Boncuk Dan hoop ik niet dat het bij mij ook zo werkt. Dat zou betekenen dat ik een hele drukke meid krijg ;)

5. Boncuk

Boncuk Actief lid

11 mei 2011
    174
    0
    0
    op een wolk
    Er is nog hoop. Me schoonzus had een baby die 24 per dag heen en weer ging. Tot de bevalling was ze nog door heel de buik aan het draaien (grote buik en veel vruchtwater en de baby was niet ingedaald tot het laatste moment) maar nu ze er is is ze lang niet zo druk

6. Elisje

Elisje Fanatiek lid

18 jun 2006
    3.930
    933
    113
    Hier ook een baby die amper beweegt. Voelde hem later dan de meesten hier en eerst enkel 's avonds even. Daarna ook even 's morgens.
    Nadat ik de baby voelde heeft het nog een hele tijd geduurd voor mijn man het ook kon voelen. Echt schoppen gebeurt amper, het is meer omdraaien denk ik.
    De laatste week voel ik dat beter maar de baby krijgt nu ook minder plaats.

Ik zeg altijd tegen mijn man dat het echt wel zijn kind is, nu al liever lui dan moe.

7. bonbonnetje

bonbonnetje Actief lid

13 nov 2009
    233
    0
    0
    Zwijndrecht
    Dank voor de reacties!

Vader hier is ook een rustig iemand, dus daar zou ze het ook van kunnen hebben :p

En wellicht heeft het feit dat ik een placenta aan de buikkant heb er ook nog iets mee te maken?
    Pfff dit soort dingen maken me gewoon onzeker. Raar he?

8. sidmick

sidmick VIP lid

23 jun 2008
    17.807
    4.191
    113
    mijn dochter was tijdens de zwangerschap ook heel erg rustig. Heb haar ook niet enorm veel gevoelt

9. Myo

Myo Fanatiek lid

11 feb 2011
    1.352
    0
    36
    Bij de geslachtsbepaling met 18 weken was deze jongedame ook niet vooruit te branden! Lag heerlijk te pitten en ondanks alle commotie buiten (duwen springen etc) rekte ze zich hooguit even uit. Voelde haar pas met 20 weken en nu wel zeer regelmatig, maar niet de hele dag door en de ene dag wat meer dan de andere. Als ik rustig ben is zij druk en andersom.
    Maar goed, tijdens die echo maakte ik me ook zorgen. Volgens de echoscopiste waren er vrouwen die om de 2 weken een echo lieten maken, omdat ze ongerust waren omdat ze zo weinig voelden, terwijl er nooit wat mankeerde Zij zag liever een rustige tevreden baby, dan een hele drukke. Geen zorgen! Blijkbaar kan er veel verschil in zitten.

10. zeehondje

zeehondje VIP lid

30 okt 2007
    5.754
    0
    36
    Leerkracht
    Zuid-Holland
    Mijn placenta ligt ook aan de voorkant/buikkant. Hierdoor voel je het echt een stuk minder en ook pas later. Bij de eerste zwangerschap zeggen ze zo rond de 20-22 weken en nog iets later als de placenta aan de voorkant ligt. Deze dient dan als een soort stootkussen. Je kindje moet dus eerst groter groeien en best sterk zijn om daar doorheen te duwen of schoppen zeg maar.
    Ik ben nu ruim 22 weken en voel nog niet super veel. Het begint nu 's avonds in bed een beetje te komen, de plopjes waar anderen het over hebben. Dus ik denk dat je je geen zorgen hoeft te maken.

11. bonbonnetje

bonbonnetje Actief lid

13 nov 2009
    233
    0
    0
    Zwijndrecht
    De verloskundige zei vandaag tegen mij dat het normaal was dat je je baby tot 28 weken weinig voelt, zeker als je placenta aan de buikkant zit. De baby gaat nu meer kracht ontwikkelen en zal straks ook sterk genoeg zijn om door de placenta heen te kicken :D

12. Liesben

Liesben Niet meer actief

Ach, zo heeft iedere zwangere wel iets om zich zorgen over te maken...maar ik denk niet dat je je echt zorgen hoeft te maken. Zolang je de baby maar af en toe voelt.
    Maar ik herken het wel hoor. Hier een vrij drukke baby, dat was ook goed te zien op de echo. Ik voel ook vrij regelmatig getrappel en gedraai. Maar vanmorgen was uk vrij rustig..
    Nu heb ik ook de placenta aan de voorkant liggen, en ik had hem wel gevoeld. Maar toch, toch ga je je zorgen maken.
    Nu is hij alles weer aan het inhalen. Gelukkig ;)
    Ik denk dat dat het lot van alle aanstaande moeders is...zorgen.

Maar als je je zorgen blijft maken, gewoon even overleggen met de vk. Vind ze vast niet erg!

13. Maybe01

Maybe01 Actief lid

30 aug 2010
    408
    0
    0
    Die van mij bewegen (tweeling) juist heel veel. Echt door mijn hele buik heen, in hoeverre dat kan. Ik voel ze alleen echt bijna nooit, maar op alle echo's hebben ze moeite de babys bij te houden omdat ze zo druk zijn. Mijn placenta's liggen ook aan de voorkant, dus het is een soort van stootkussen. Ik voel ze soms 1 keer per dag ofzo

14. Iefie

Iefie Niet meer actief

Bonbonnetje, ik maakte me daar ook zorgen over. Ben nu ongeveer net zover als jij bent. Ben vandaag terug gekomen van een weekje zon en heb haar elke dag, de hele dag gevoeld! Hoewel ik daar echt onwijs van heb genoten, vroeg ik me weleens af 'wanneer ga je nou eens slapen??', haha. Ik denk dat ik in het dagelijks leven gewoon te druk ben om de, soms subtiele, beweginkjes van mijn meisje te voelen. Weekje rust heeft mij heel goed gedaan!

15. Be Happy

Be Happy Niet meer actief

Niks om je zorgen over te maken hoor.

Ons kindje is net zo rustig. Ik lees ook altijd vol verbazing de verhalen van vrouwen met een druk kindje. Ik ken dat helemaal niet.
    Sterker nog: mijn vriend heeft ons kindje nog nauwelijks kunnen voelen, omdat het zich wijselijk stil houdt als hij zijn hand op mijn buik legt.
    Hier ook nooit salto's gezien op de echo's. Ons kindje lag gewoon telkens rustig te slapen.

Nu ik inmiddels ruim 36 weken zwanger ben, voel ik het wel steeds beter bewegen. Soms doet het zelfs pijn. Kindje heeft natuurlijk steeds minder ruimte en wordt steeds sterker.

Overigens hier ook de placenta aan de voorzijde (buikzijde) bovenin.

16. Dot

Dot Fanatiek lid

18 nov 2007
    1.958
    0
    0
    O fijn dat ik dit nog lees!!!!!
    Hier bij de tweede zwangerschap een wervelwind in mijn buik gehad en nu maar een klein kriebeltje af en toe.
    Nog niet zo lang zwanger nu van de derde, maar bij de tweede wist die al met 16 weken van wanten en met 17 weken schopte hij al zo hard dat je het iets van buiten zag en goed voelde.
    Zoonlief is nu ook enorm lichamelijk en oersterk.
    Ben benieuwd wat dit voor rustig zacht elfje gaat worden.:)

Deel Deze Pagina