Indalen

Discussie in 'Stel je vraag aan de verloskundige' gestart door Corine1982, 9 jan 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Corine1982

Corine1982 Actief lid

8 jan 2015
    119
    0
    16
    NULL
    NULL
    Toen ik 34 weken zwanger was werd geconstateerd dat ons kind boven de 8pond uit gaat komen en dat het in stuitligging lag. Met 35 weken heb ik een versie gehad in het ziekenhuis, en dit lukte niet want het kindje lag vast. Toen ik 37,5week zwanger was bleek dat het kind gedraaid was waar ik natuurlijk erg blij van werd. Met 38 weken kreeg ik een golf aan harde buiken en steken in de onderbuik. De vk was komen kijken en vertelde dat het kind nu aan de andere kant boven het bekken lag en nog lang niet is ingedaald. Dit vond ze raar, en ik ook. Bij inwendig onderzoek die overigens erg pijnlijk was kon ze ook niet bij de baarmoedermond komen want die lag heel diep. Nu heeft ze met het ziekenhuis afgesproken dat ze pas verder kijken als mijn vliezen breken, en als dit gebeurd moet ik meteen plat gaan liggen om te voorkomen dat er een arm oid naar buiten kom. Ook is het kind mega druk en voel ik alle kanten op schieten.
    Van mijn dochter was ik met 39 weken bevallen dus word erg onrustig van dit soort dingen. Mijn dochter woog overigens ook 4300gr en was in 6 uur tijd geboren zonder gekkigheid.
    Vind jij dit een zorgwekkend verhaal of komt dit vaker voor. En kan jij mij vertellen hoe dit kan?

Alvast bedankt.

2. Monique

Monique Verloskundige

6 mei 2014
    1.572
    0
    0
    Goedenavond,

dit komt heel vaak voor dat een kindje niet ingedaald is. Zeker als het niet je eerste kindje is. Je kleintje heeft nog genoeg ruimte. Indien je vliezen breken en het hoofdje is niet ingedaald is het inderdaad raadzaam om te gaan liggen om uitzakking van een arm of bijvoorbeeld de navelstreng te voorkomen. De verloskundige komt dan thuis checken of het hoofdje na het vliezen breken is ingedaald (wat vaak gebeurt). Indien dit het geval is mag je weer lopen, is het niet ingedaald, dan vindt er overleg plaats met het ziekenhuis. Mogelijk wordt je dan liggend vervoerd naar het ziekenhuis. Gelukkig begint maar 10% van de bevallingen met vliezen breken, dus grote kans dat je bevalling begint met weeën. Door de weeën daalt het kindje vaak tijdens de bevalling in. Succes en een goede bevalling toegewenst!

Groetjes Monique

3. Corine1982

Corine1982 Actief lid

8 jan 2015
    119
    0
    16
    NULL
    NULL
    Gelukkig dat jij hier ook niet gek van staat te kijken.
    Hopen dat mijn vliezen dan later pas breken. Bij mijn dochter gebeurde dit als eerste namelijk.

Bedankt voor je snelle reactie.

Groetjes

Deel Deze Pagina