Hoi mede forumgenoten, wat heb je nou eigenlijk aan tijdens de bevalling? Ik zat zelf te denken aan een lang shirt met lange mouwen en drukknoopjes aan de voorzijde zodat je hem helemaal open kan knopen. Leek mij handig voor als de baby op je buik wordt gelegd of dat je borstvoeding gaat geven (wat ik graag zou willen proberen). En hoe zit het met een voeding BH? Draag je die tijdens de bevalling of er na? Oh en warme sokken, want ik heb gehoord dat je behoorlijk koude voetjes kan krijgen.. Ben benieuwd naar jullie ervaring/tips en adviezen Groetjes Friesin
Ik heb alle keren gewoon een nachthemd aangehad. Lange mouw/ korte mouw. Ik weet het niet meer. Ik heb nu een nachthemd met korte mouw in mijn tas zitten. Als de kleine geboren is wordt vaak je shirt oid omhoog geschoven en de baby op de blote buik gelegd. Dan kun je hem nog wat verder omhoog doen zodat je borst vrijkomt. Je kleintje wordt dan meteen afgedekt met doeken om het warm te houden. Dan ben je zelf ook weer grotendeels bedekt. Ik weet niet of het dan makkelijk is om allemaal knoopjes open te gaan maken.
Ah, bedankt voor de tip en het delen van je ervaring!! Dus ik begrijp dat je tijdens de bevalling zelf alleen een t-shirt aan hebt en daaronder helemaal niets? Drukknoopjes zijn best soepel open te trekken! Maar een relaxte oversized t-shirt lijkt mij ook super
Nachthemd met knoopjes, bij de oudste zonder. Dat vond ik vervelend. Dus nu met. Ding was een paar centen, dus desnoods trekken ze de knoopjes kapot. Bh echt niet aan! Lekker uit! Tis toch heerlijk om even te douchen of in bad te gaan tijdens de weeen. En daarna wijd ding over je naakte lijf en hoppa, gaan met die banaan.
Klinkt heerlijk Fortunae Bedankt voor het delen van je ervaring! Lekker met je blote billen door het ziekenhuis dwarrelen
Ik heb me niet omgekleed voor de bevalling hoor. Gewoon dat wat ik aanhad, daar ben ik in bevallen. De eerste keer een wijde trui, de tweede de keer mijn nachthemd. Maar goed voor douchen had ik zeker geen tijd, laat staan voor een bad.
Ik had bij dochter een groot wijd tshirt/nachthemd ding van de hunkemoller. Heb er nu 1 van de action, kostte ook maar 3 euro en valt mooi over je billen voor wanneer je rond wil lopen oid.
Ik heb vandaag deze gekocht voor de bevalling.. Valt mooi over de billen heen en met knoopjes vond ik zelf wel handig voor als ze op me borst gelegd zal worden
Nachtjapon van de wibra (kost geen drol) en dikke sokken. In het begin nog een pyjamabroek er bij aan. Ik had het bij beide bevallingen zoooooo koud! Man liep met zweet op het voorhoofd in een t shirt en ik had het met 5 dekens nog steeds koud. Toen de baby er eenmaal was de nachtjapon wat verder om hoog geschoven en kon dus zo op mijn blote borst komen te liggen. Is 2x goed bevallen zo.
Ik heb nog gedoucht tussendoor daarna alleen een topje aangetrokken. Topje werd omhoog geschoven toen ze geboren werd.
Ik had bij alle3 een positie tanktop aan. Geen bh aan, zit niet lekker. Zou wel.voor zwart gaan, dan vallen de bloedvlekken minder op, op de eerste foto's 😊
Ik had niks aan... Was tijdens de weeën onder de douche gaan zitten en toen de verloskundige weer wilde kijken hoeveel ontsluiting ik had ben ik zo op bed gaan liggen (zat in een weeënstorm), toen bleek al snel dat ik ruim 8cm had en we dus niet meer naar het ziekenhuis gingen, maar we thuis bleven. Toen dus ook niks meer aangetrokken, vond het veel te warm allemaal. Ik had ook een hele tas vol, met van alles en nog wat, maar heb er dus niks uit gebruikt.
Ik had speciaal voor de bevalling een mooi nachthemd gekocht. de vk vroeg tijdens de weeen of ik nog wat anders wilde aan trekken dan wat ik aan had. Het interesseerde me niets wat ik aan had. Wel bijzonder dat ik het shirtje nu ook weer aan heb. Oja.. bh is ergens gedurende de bevalling uitgegaan, kan me niet herinneren wie, wat en wanneer haha..
Ik had een lang slaap T-shirt aan van Hunkemöller. Bedekt mooi je billen als je naar de wc moet en kan zo onhoog geschoven worden als de kleine op je borst wordt gelegd. Ik vond het ideaal zitten! Em idd lekkere dikke sokken! En had me bha uitgedaan bij het omkleden in het ziekenhuis
Ik ben in t ziekenhuis bevallen en ik had een nachtkleed met lange mouwen mee, maar de vk vroeg of k geen met korte had, omdat k een infuus had (ik kreeg namelijk antibiotica). Euhm daar stond k dan. K had niets anders bij. Ze hebben me toen maar zo een operatie shortje/pijama achtig iets gegeven. Achteraf was dat wel handig, want ik kreeg geen vuile was mee naar huis.. Alles bleef bij hun...