Ik lees op internet dat bij waterpokken de blaasjes op de tweede dag al zichtbaar moeten zijn. Kan het ook langer duren of is het dan iets anders? Er is hier trouwens ook geen sprake van koorts of ziek zijn. Eigenlijk alleen maar plekjes over het hele lichaam.
Hier geen koorts gehad bij de waterpokken. Wel al duidelijk blaasjes de 2e dag. Umm85, bij 5e of 6e ziekte is er toch koorts, of kwam die later?
Hier ook geen koorts ofzo. Enige ziektebeeld zijn die plekjes, ze breiden wel uit maar er komt verder niks.
Nou hier niks niet begonnen met blaasjes, maar met 2 rode bultjes die in eerste instantie leken op een beginnend puistje of muggebeet. Pas na 2-3 dagen kwamen de eerste echte waterpokken. Zo is het bij beide gegaan. De oudste zit nu nog in de laatste korsten en de jongste heeft ze sinds dinsdag. Bij ons was bij beide kinderen het de 4de dag het ergst, dus na de eerste pokken. 4de dag koorts en huilerig. Dag erna begonnen de eersten in te drogen en ontstond er jeuk.
Z0 begon het hier ook! Heeft wel 2-3 dagen geduurd voordat het echt doorbrak! Dinsdag stond ik nog op het schoolplein met "ik weet niet of het een waterpok is" en vrijdag zat het arme kind er onder!
Dus het kan wel dat het een dag of 3 a 4 duurt voor het blaasjes worden? Wil nu gewoo weten wat het is.
Mijn dochter van 2 sinds afgelopen woensdag ook onder de rode bultjes. Ik dacht eerst ook aan waterpokken maar nu bijna een week later nog steeds rode bultjes maar geen waterpokken. Zal dus wel een andere kinderziekte zijn. Zal er een foto bij doen misschien is het wel hetzelfde
Dat duurt idd wel erg lang voordat het pokken worden... Zo zagen ze er hier wel in het begin uit...de jongste heeft dagen met 2 van die bultjes op haar wang gelopen. Dacht dus eerst dat het een puistje was ofzo..
Redu ben je al bij de ha geweest? Lijkt op een huidbacterie. Ik zou even langs de ha. Als ik gelijk heb krijg je waarschijnlijk betadine scrub of zo
Net even gebeld en het kan ook de 5e ziekte zijn. Maar zelfs waterpokken is nog mogelijk. Niks ernstigs dus. We wachten af.... Twijfel alleen of hij zo naar de creche mag.