Gisteren bij de oogarts geweest en zoon van 3 jaar moet een bril! Wij hebben zelf geen bril dus weet er helemaal niks van. Via menzis krijg je bij bijv. Specsavers extra korting maar dan moeten we 15 min met de auto rijden en betaald parkeren. Hier in het dorp zit op loopafstand een opticien (met waarschijnlijk minder keus). Wat raden jullie aan? Naar een grote keten gaan (met veel korting) of dichtbij huis (minder keus en misschien duurder)
Ik zou eerst in het dorp gaan kijken. Je hoeft niet meteen te kopen, je kan eerst kijken wat ze hebben en hoe de prijzen zijn. Ik ga vanaf kinds aan al naar Hans Anders. Prima service en betaalbare brillen. Ik vind het wel fijn om een beetje een betaalbaar montuur te hebben want de glazen zijn zo ontzettend duur...
Dat is dan weer het voordeel van Specsavers, je betaalt alleen het montuur, niet de glazen.. Wel de opties (kraswerend e.d.). En als je inderdaad goed verzekerd bent, kun je behoorlijk wat terugkrijgen. Als je een bril uitzoekt voor min. 99, krijg je de tweede gratis (tenminste, dat was een tijd zo, weet niet of het nog steeds zo is). Misschien ook niet gek met een kind om een reservebril te hebben.. En 100 euro lijkt misschien veel, maar als je daar 80 euro ofzo van terug krijgt, of wellicht het volledige bedrag zodat je alleen de opties hoeft te betalen, dan valt het opeens heel erg mee. Succes!
Specsavers heeft idd een actie met 2e bril gratis. Hij is normaal nooit zo zuinig met spullen en speelt veel buiten dus 2 brillen lijkt me handig. Maar is dat al nodig? Hij moet over 5 maanden terug, kan dan de sterkte erg verandert zijn dat hij andere glazen nodig heeft? Dan ben je weer hoop geld kwijt lijkt mij.
Het hoeft niet alleen aan de sterkte te liggen dat hij andere glazen nodig heeft. Yosyp zit al aan montuur 4 en aan glazen 2. Hij legt z'n bril vaak op de glazen neer en komt dan vol met krassen te zitten.
Als je kind niet zo netjes is met de bril en je moet regelmatig terug om hem bij te stellen, dan is een opticien in de buurt (dorp) wel zo makkelijk. Wij hebben de bril bij pearl weg (2 halen, 1 betalen). En ook korting via Menzis.
Ik zou er vooral eentje in de buurt nemen, je moet toch regelmatig terug om te stellen. En verder maakt het echt niet uit waar je heen gaat. Het verschil zit hem vaak in de meting en die heb je al mee. En kijk vooral ook waar ze een leuke bril hebben en laat hem zelf mee beslissen. Dan houden ze hem ook vaak beter op.
Verder hoef je echt geen dure glazen te nemen. Krasvaste laag is wel handig, maar ontspiegeling dat merken ze niet, net zo min als dat er een krasje op zit. (tenzij hoge sterkte, dan zou ik wel voor extra dun gaan).
ja je moet vaak even laten verstellen, weer recht laten zetten, op loop afstand is het handigste. ook als je kind de bril keurig draagt. n paar keer op zetten af zetten, dan zakt het vaak van de neus.
Net hier in het dorp geweest, ze hadden een leuk klein smal montuurtje. Hij besteld hem nog in een andere kleur (blauw) en die gaat het worden. Het is een titanium flex bril, kan alle kanten opgevouwen worden!
Leuk! een blauw montuur. Milan heeft sinds 3 maanden ook een brilletje. Een ovaal, grijs montuur. Het staat super leuk en hij draagt hem heel goed. Hij merkt dat ie beter ziet. Succes met wennen!
Heel slim! Heeft mijn dochter ook. Kijk voor volgend jaar ook naar de verzekering, daar zitten nogal verschillen tussen, ik heb zelf eentje die eens per 2 jaar 200 euro vergoed,erg fijn, en ik betaal er helemaal niet super veel voor! (25 euro per maand, een dan zit er ook nog een fatsoenlijke vergoeding voor oa de tandarts in) succes er mee!