Hier zat mijn zoon en dochter tot kort nog allebei op mijn fiets de jongste van 4 nog voorop de fiets en onze dochter achterop. Nu fietst ze in het dorp op haar even fiets naast me maar voor de lange afstanden kan dit nog niet. Denk bijv aan naar strand fietsen in het voorjaar/zomer. Wie heeft er nog meer een kind lang voorop gehad ?? Overigens is mijn zoontje wel een lichtgewicht met zijn 15 kilo.
Ik zou het niet durven hoor, 15 kg op een voorstoeltje. Zit er trouwens een max aan het gewicht voorop? Sturen lijkt me ook lastig zo. Kan je dochter van 6 nog niet zelf fietsen? Ms is zo'n fietsding die je achter je fiets kunt hangen een oplossing, dan kan je zoontje gewoon achterop?
Mijn dochter van 3,5 zit nog voorop (gewoon omdat we dat allebei gezelliger vinden) en ik denk dat ze daar nog wel een tijdje blijft. Past nog prima en sturen gaat ook gewoon zonder problemen.
Hier ook een lichtgewichtje, over 2 weken 4 en 14 kilo....dus het kan nog. Zoontje kan echt nog niet zelf fietsen dus moet toch echt iets anders gaan bedenken voor straks!
Jongen van een tweeling doe ik niet meer voorop. Die zit over de 15 kilo heen. Dochtertje kan nog wel tot en met de zomer.
Mijn dochter is nu bijna 13 kilo en had nog wel voorop kunnen zitten. Ik moest haar echter achterop zetten, omdat ik zwanger was en mijn buik niet meer paste als het stoeltje er ook zat. Helaas, ik vond het zo gezellig om met haar voorop te fietsen! Nu kan ze wel weer terug, maar ik fiets niet veel zolang de baby nog niet mee kan op de fiets.
Ik heb ze soms nog beide op de fiets. Jongste is net 4 geworden en is 15 kilo. Oudste is 6 1/2 en een kilo of 21. Is best zwaar hoor, zeker als je tegenwind hebt. De oudste fiets meestal zelf, maar soms, als ze door papa naar school is gebracht en ik haar op de fiets kom halen, dan heb ik ze nog beide op de fiets.
Wat hebben jullie de kids lang voorop gehad! Ik wil dat ook! Helaas zijn die 2 van mij echt uit de kluiten gewassen.. jongste moet nog 2 worden en draagt 98.. en oudste van 3 heeft 116.. ze zijn iig erg smal.. aan het gewicht vd jongste zal het niet liggen.. maar ze zit letterlijk in haar yepp stoeltje met haar knieeen in de nek.. ik wil geen bakfiets... maar ook geen fietstent.. we wonen in de stad en langs drukke wegen is een fietstent echt een no go.. en een bakfiets? Fietsen moet wel leuk blijven Een kind van 4, zou die al achterop zon fiets achter mijn fiets kunnen zitten? Weet iemand dat? Ik zit dus met hetzelfde dilemma..
Wat ik me afvraag: hoe doen jullie dat met de lengtes? Mijn zoons konden er met 1 jaar al niet meer in. waren met hun 12 mnd: 93 cm en 16 kilo en 89 cm en dik 15 kilo. mijn dochter is net 2 en is 1m04,5 lang en past niet meer in de yepp, gmg, en ook niet in de polysport stoeltje voorop. in de bobike maxi city pastte ze nog net een maand geleden. haar benen zijn ook erg lang. op de foto zie je haar in de bobike maxi city stoel. bij haar vader voorop. ik kan me niet voorstellen dat een kind langer dan mijn dochter van 1m04,5 in een stoeltje past.
heb ik hier dus ook hihi. mijn zoons waren met hun 2de jaar 1m04 en 19 kilo en 1m01,5 en 23 kilo. met 3 jaar waren zij: 1m17 en 21 kilo en 1m12 en 28 kilo. die stoeltjes zouden spontaan afbreken. mijn meisje van 26 mnd is 1m04,5 lang en zit in maat 104/110 en 110/116. Zat in de yepp enzo ook met haar benen in haar nek.
Ik weet niet hoe oud onze dochter precies was, maar ik heb ze in ieder geval voor op de fiets naar school gebracht. Ruim vier jaar dus. Heel gezellig. Maar nu moet haar zusje voorop. Ook gezellig hoor, maar die kletst natuurlijk niet zoveel, en de oudste kan mij niet goed verstaan als ze achterop zit. Ik denk dat ze toen zo'n 105 cm was en 14 kilo. Qua lengte en gewicht kon ze nog wel wat langer. Ze wurmde zich er gewoon in hoor, ze zijn op die leeftijd nog zo flexibel... Ik heb trouwens een gewone damesfiets en een bobike fietsstoeltje voorop.
Hier tot 3,5. Vond het veel te gezellig! Daarna is ze wel naar achter gegaan, dochter vind dat ook prima.
In het stoeltje mag hij tot 15 kg dus dat is geen probleem. Hij is wel 110cm en zijn benen bungelen dus of zijn knieën zitten best hoog. Ideaal uw het niet maar mijn dochter kan het stuk naar strand nog niet zelf fietsen... Last staan terug na een stranddag. Ik fiets als ik flink doortrap het in 15 minuten maar op haar tempo word dat 45 minuten
Maar het kan best hoor, ik zie jullie weleens lopen (wonen in dezelfde woonplaats) en zoveel scheelt ze niet met mijn jongste. En die kan ook makkelijk in een stoeltje voorop, mijn middelste ook zelfs en die is nog wel een stukje groter dan jouw meid.