Advies nodig, ontstoken amandelen en ziek!

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door Woezel82, 27 jun 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Woezel82

Woezel82 Lid

5 jan 2010
    69
    0
    6
    Nederland
    Hier ben ik even weer,

Onze dochter is inmiddels ziek vanaf donderdag. Continue koorts en wil eigenlijks niks drinken. Met een soort spel krijgen we er mini slokjes in.
    Donderdag bij de dokter geweest, gisteren bij de dokter geweest conclusie: ontstoken amandelen. Sinds gisteren een kuur.
    Ze krijgt waterijsjes en we bieden steeds drinken aan.
    Ook krijgt ze om de 6 uur paracetamol op advies van huisarts. Nu net middagslaapje gehad en 39,8 gr koorts.
    Gisteren 1 plasluier gehad en vanmorgen, tot nu niet weer.
    Gister twijfelde ik al aan ziekenhuis ja of nee want als ik de dokter zo hoor gaan ze daar uiteindelijk een sonde inbrengen???????? Hij vond het nog niet nodig, behalve als wij het niet aan konden.
    Op dit moment heeft ze wel praatjes.
    Ze is trouwens 2 jaar

Wat is jullie advies???

2. yasmine04

yasmine04 Fanatiek lid

17 nov 2010
    3.050
    304
    83
    Tbm
    Zuid holland
    Ors in haar drinken doen.. als ze dan wat drinkt krijgt ze iig ors binnen.. huilt ze nog met tranen? Is ze nog geïnteresseerd in speelgoed of tv? Als ze echt alleen nog maar suf op de bank ligt zou ik even de hap bellen..
    Als het goed is gaat de ab ook inwerken nu ..

3. raspberry

raspberry Niet meer actief

Hoe is het nu?
    Kijk idd naast plasluiers ook naar hoe ze is: als ze actief is, is het minder snel nodig om weer naar een arts te gaan, als wanneer ze enkel maar op de bank hangt en suf is: in dat geval ligt uitdroging sneller op de loer.
    Laat je daarbij niet tegenhouden door mogelijk heftige behandelingen: als een sonde nodig is, is het nodig, maar dat gebeurt echt alleen als ze uitdroogt en perse nog steeds niet zelf wil drinken. Opname gebeurt in dit soort gevallen ook regelmatig enkel om goed te kunnen blijven observeren, zonder dat er een sonde aan te pas komt en er zijn ook nog allerlei andere mogelijkheden :)

4. Woezel82

Woezel82 Lid

5 jan 2010
    69
    0
    6
    Nederland
    Het gaat gelukkig wat beter! Ik wist vrijdag even niet wat ik er mee aan moest. Ze drinkt niet veel maar wel wat! Het niet drinken is nu een "dingetje" voor haar aan het worden geloof ik. Dus ik laat haar geworden met haar flessen maar ik denk er wel om.

Tot gisteravond 00:00 koorts, nu niet. kuur lijkt aan te slaan...
    Ondertussen 2 plasluiers gehad....

Deel Deze Pagina