Heet bubbelbad

Discussion in 'Zwangerschap' started by , Mar 16, 2009.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Niet meer actief

Hoi meiden,

Mag je tijdens je zwangerschap trouwens genieten van een heet bubbelbad? Bij het zwembad zijn bij ons van de lekkere ligbaden. Kan dat kwaad?

Groetjessss

2. Marieke1983

Marieke1983 Niet meer actief

heb ik wel gedaan, maar pas met 14 weken. volgens mij mag het voor die tijd (12 weken dan) niet als het echt een heel erg warm bubbelbad is.

3. Gentle

Gentle VIP lid

Oct 10, 2007
    6,979
    1
    36
    Overijssel
    Inderdaad, voor 12 weken wordt heet douchen en baden afgeraden, net als de sauna. Het ligt er wel aan of je er aan gewend bent of niet en je normaal gesproken bijvoorbeeld heel vaak gaat. Dan kan het niet heel veel kwaad geloof ik. In ieder geval is het weer helemaal geoorloofd na die 12 weken.

4. Niet meer actief

Ok! Nou mijn lichaam is dat echt niet gewend. Ik haal het pas net weer in mijn hoofd om weer lekker te gaan zwemmen en daarbij horen dan ook lekkere bubbelbaden :D Maar dat laat ik dan mooi ffetjes tot het weer veilig is. Mag de sauna dan ook? Ik dacht dat je dat je hele zwangerschap niet mocht doen!

5. Marieke1983

idd als je het gewend bent kan het wel, maar dan nog na 12 weken volgens mijn vlos dan. maar de meningen zijn er geloof ik wel wat over verdeeld.

ik ben trouwens 5 weken terug naar de sauna geweest maar heb wel rustig aan gedaan. hooguit de 70graden sauna en ik hield warme dingen ook veel minder lang vol.

6. Jippie

Jippie VIP lid

Feb 3, 2007
    11,784
    776
    113
    Een heet bad mag je tijdens de hele zwangerschap niet nemen! Hooguit 37-38 graden. De temperatuur van je lichaam stijgt en dus ook de temperatuur van je kindje. Een kindje kan de warmte niet kwijt, daarom kun je het beter niet doen.

7. bloem82

bloem82 VIP lid

Sep 5, 2007
    11,197
    601
    113
    In het laatste gedeelte van je zwangerschap kun je beter ook niet te warm in een bad gaan, dit kan je bevalling in gang zetten.

8. Marieke1983

@Jippie: dat heb ik ook weleens gehoord, maar ik hoor veel andere dingen en waarom zou een sauna dan wel mogen? dat is veel warmer dan 37 graden.
    bovendien mocht ik van mijn vlos ook in dat bubbelbad, en die was ook echt wel warmer.. :(

9. ilona24

ilona24 Actief lid

Nov 11, 2008
    312
    0
    0
    limburg
    het ligt er idd aan o je lichaam eraan gewend is .
    Ik kan dus echt nietin een bad van 37/38 graden heb ik het binnen 5 min koud ik lig altijd in een warm heet bad .
    En idd je mag ook naar de sauna mits je lichaam eraan gewend is

10. Niet meer actief

Dan denk ik dat ik dat bubbelbad ook maar beter niet kan doen. Mijn lichaam is het sowieso niet gewend en wat de hitte betreft is het te vergelijken met de sauna. Ik las net op internet dat een van de voorwaarden voor een saunabezoek iig is dat je lichaam het al gewend is. Dat ben ik ook niet gewend, dus ook dat laat ik dan maar.. Ach ja, er zijn nog genoeg dingen die ik wel kan doen :D

11. Sterre82

Sterre82 VIP lid

Sep 23, 2008
    8,211
    3
    0
    In de wolken
    Hmmm heb hier laatst aan de verloskundige van het forum gevraagd of ik een warm bad mocht nemen i.v.m met krampen e.d en dat mocht zei zei. Of een warme kruik o.i.d. mocht ook.
    Best vervelend dat iedereen wat anders zegt/hoort.

12. ilona24

ilona24 Actief lid

Nov 11, 2008
    312
    0
    0
    limburg
    Ja klopt dat het best vervelend is dat iedereen wat anders hoort of zegt maar toch is het van beide iets waar want als je lichaam het dus gewend is kan het best bv sauna.
    Maar als je het dus niet gewend bent raden ze het dus af

13. bloem82

bloem82 VIP lid

Sep 5, 2007
    11,197
    601
    113
    Er is natuurlijk een verschil met een warm bad of een hele warme bad he ;)
    Een warm bad is heeeeerlijk als je zwanger bent en kun je ook gewoon nemen, maar wat voor de ene warm is is voor de andere heet. Dus als jij je bad warmer doet dan normaal dan kun je dat beter even laten. Maar waarschijnlijk vind je dat dan niet eens lekker want dan zweet je de pan uit :)

14. Sannehai

Sannehai Niet meer actief

ja dat vraag ik me dus ook af, want volges mij heb ik altijd wel een lekker warm bad, want anders bibber ik er binnen 2 tellen uit..?

maar of dit nu percies 38 graden is dat weet ik niet.. ik douch namelijk altijd ook wel warm, en badder normaal ook altijd warm.. wie weet dus wel warmer als dat...

maar mag het dan wel? of moet ik het echt wat kouder doen dan?

15. Sannehai

Sannehai Niet meer actief

1x was wel genoeg haha

Share This Page