Dag allemaal, Tijdje geleden ook een topic gestart over mijn "knip". Mijn wond was gaan wijken. Inmiddels 3 wkn verder is het oppervlak van de wond dicht de huid die erop is gegroeid is wat verhard en prikt niet meer. Maar ik kijk er iedere dag nog met een spiegeltje naar en ik zie bij de ingang echt nog z'n V vorm. Alsof mijn vagina aan de binnenkant niet gehecht is. Wie herkent dit? Ook voelt het nog beurs net boven de knip.. ben heel erg bang voor een abces. Zijn er mensen die weten hoe je daar achter komt? Ook baal ik gruwelijk van het volgende. Ik verlies soms nog urine. Ik ben dan onderweg naar het toilet en omdat mijn hoofd al bezig is met plassen loopt het eruit voordat ik kan gaan zitten! Het "inhouden" lukt dan niet meer! Ik doe soms op bed bekkenbodem oefeningen maar dat aanspannen doet ook nog pijn rondom de knip. Ook ben ik benieuwd naar de verhalen met hoe staat het nu met de sex? Is je vagina wijder? Doet het pijn? Voelt het anders? Eigenlijk alle ervaringen zijn welkom ik ben er zo onzeker door! Liefs!
Hallo Lala, Herkenbaar verhaal voor mij. Ik ben ook ingeknipt en na ongeveer een week is mijn knip ook gaan wijken..erg vervelend! Zit je dan in 1x met een open wond van onderen. Ik dacht toen echt komt dit ooit weer goed?? Het duurt even maar gelukkig kwam het allemaal weer goed. Als je twijfelt of het herstel allemaal wel goed gaat zou ik gewoon even contact opnemen met je verloskundige/gyn. Laat er even iemand naar kijken want of ze stellen je gerust of er kan (op tijd) ingegrepen worden. Ik heb ook nog een poos mijn twijfels gehad over of het echt wel goed zou herstellen uit zichzelf en heb toen een aantal keer een vk er naar laten kijken..bij mij is het uiteindelijk uit zichzelf goed hersteld. Ik heb toen de wond ging wijken van mijn verloskundige de tip gekregen om 1 a 2x per dag gebruik te maken van een warmtelamp. Hierdoor wordt de doorbloeding van de wond gestimuleerd en dat bevorderd het herstel. Wat betreft het ophouden van je urine..heeeeel vervelend maar ik zou het nog eventjes de tijd geven. Zo'n knip is niet bevorderlijk voor je bekkenbodem..oefeningen blijven doen en kijk over een week of 2 nog eens hoe het gaat. Wat betreft de sex dat gaat nu allemaal weer prima, de eerste paar keer was het wel wat gevoelig maar dat is het zonder knip misschien ook wel. Ik merk wel dat ik nu 'ruimer' ben van onderen..hoe dat zonder een knip was geweest weet ik niet maar mijn partner en ik ervaren dat eigenlijk wel als prettig..gaat nu wat soepeler En ja, er blijft een litteken zitten maar dat is bij mij veel mooier hersteld dan dat ik gedacht had! Ik hoop dat dat voor jou ook het geval is!