Hallo dames, Ik ben momenteel 36.3 weken zwanger. Al de gehele zwangerschap ligt onze kleine muis in stuit of dwars. Helaas nu nog steeds. Maandag stuit, dinsdag dwars en 2 draaipogingen gedaan waarvan de 2e gelukt is maar mevrouw na 10 seconden(!!!!) weer terug dwars ging liggen. Vandaag weer stuit en ze beweegt er vrolijk op los. Ik ben best geschrokken van de instructies wat te doen als de vliezen breken en hoop nu zooooooo erg dat ze gauw vast gaat zitten (stuit of hoofd boeit me niet zolang het maar niet dwars is). Ik wist niet dat dit nog kon in deze termijn en totaal niet voorbereid op de complicatiea. Zijn er dames die dit herkennen en een goed einde hebben gehad en hun babytje veilig en wel in de armen konden sluiten??? Ik hoor het graag Ps: ik wil geen horror verhalen horen..die mag je aan iemand anders vertellen
Hier ook een eigenwijsje!! Ligt nu in onvolkomen stuit, dat gaat dus een keizersnede worden, omdat uk een redelijk groot hoofd heeft en ze een stuitbevalling dan niet aanraden... Hier is het nu dus echt aftellen. Er is nog een hele kleine kans dat je uk zelf draait! Aangezien de versie de tweede x wel gelukt was bij je! Ik blijf voor je duimen!
Dankjewel dames! Aan de hoeveelheid reacties te zien is de kans inderdaad erg klein op een dwarsliggertje (0.5%) haha. Hopen dat ze zich nog gaan draaien Erikatje Veel succes en binnenkort lekker knuffelen hihi
Hier ook een dwarsligger...nr 1 ook en nr 2 lag ook dwars, ik heb een geplande keizersnede gehad bij ruim 39 weken.
Hoi! Ons zoontje was ook een dwarsligger. Ik wilde geen versie/draaipoging, vond het wel eng en ik was bang voor de complicatie. Bij 39 weken had ik geplande keizersnede. Alles was prima gegaan en kindje gezond geboren. Het bleek dat ik veel vruchtwater had en mijn zoontje lag gewoon heerlijk zo. 😁 Helemaal geen horror verhaal dus. Succes en maak je niet te veel zorgen.
Ik zou zsm andere dingen gaan proberen! Moxa , voetreflex, acupunctuur en een hypnobirthing docent bij jou in de buurt kan je een stuit consult geven (stuur maar pb als je daar vragen over hebt. )
Thnx voor de reacties Moxa zijn we nu ook al een dikke week aan het doen dus wie weet werkt dat nog. Ben benieuwd wat ze komende dinsdag zeggen in het ziekenhuis... zie t ook echt gebeuren dat ze net nog ff goed gaat liggen voordat een geplande keizersnee gbeuren zal. Ik hoop dat ik natuurlijk mag bevallen..maar goed, eruit komt ze toch wel
Ons meisje ligt ook al een aantal weken stuit en dwars. Ik maak me er nu nog niet druk om maar hoop wel dat ze braaf met het hoofdje naar beneden ligt zo rond de 37e week. Ik ben zelf ter wereld gekomen met mijn billen eerst dus ook dwars in stuit. Sterker alvast.
Ons meisje lag de hele zwangerschap in stuit, volkomen en onvolkomen. 2 draaipogingen mochten niet baten madam moest en zou zo blijven liggen haha. De laatste echo lag ze met 1 been naar beneden, daardoor was een natuurlijke bevalling geen optie dus een geplande keizersnede met 39.4 weken maar uiteindelijk met 38.1 geboren via keizersnede. Alles is goed gegaan, geen complicaties en ons meisje had een hele goeie start! Ik dacht ook dat ze misschien nog op het laatste moment zou draaien haha maar nee. Succes met de laatste loodjes, spannend!