Hoi! Ik vraag me af of meer dames die niet meer al te lang hoeven ook van die voorgevoelens hebben over wanneer je gaat bevallen. Ik heb al een paar dagen een heel sterke drang om alles klaar te hebben qua ziekenhuistas, uitzet en kamer. (anders dan de "normale" nesteldrang die ik al een paar weken heb) Ook mijn lichaam voelt alsof het zich aan het "voorbereiden" is. Veel harde buiken, indalingsweeën en een zeurende menstruatieachtige pijn. verder veel behoefte aan slaap, alsof het wil "voorslapen" ofzo. Ik heb verder gewoon steeds het idee dat het niet lang meer op zich gaat laten wachten. (laten we hopen nog twee en een halve week sowieso!) Nu hoef ik niet verder door te lopen dan 40 weken, dan gaan ze inleiden (zwangerschapsdiabetes), maar ik denk dus niet dat dit nodig zal zijn. Wat zal het zijn? Suggestie? Of zou het echt kunnen dat je het voelt aankomen? Haha, zal je zien dat ik mezelf gewoon voor de gek houd en juist tot 40 weken zal doorlopen.. Ervaringen met zulke voorgevoelens, en...kwamen die uit? V.
Ik had ook het gevoel dat de baby te vroeg zou komen, en ook voorweeen en zeurderig gevoel, maar ik ben nu al 5 dagen overtijd
ik dacht dat mijn meisje met 38 weken zou komen, maar toen ik 38 weken was vond ik dat ik nog lang niet klaar was met zwanger zijn. Pas toen ik 41 weken zwanger was vond ik dat het nu maar eens mocht gaan gebeuren. Mijn meisje is met 41 weken en 5 dagen geboren.
Bij Hugo dacht ik dat 2 weken te laat zou bevallen. Toen het dus begon met 40 weken en 5 dagen heb ik nog heel lang gedacht dat het voorweeen waren haha. Pas toen het echt heftig werd, kon ik geloven dat het menes was. Nu heb ik het gevoel dat het eerder komt. Zaterdagavond wilde ik bijvoorbeeld persé het zeiltje op het bed hebben, want stel dat de vliezen zouden breken... Niet gebeurd natuurlijk, maar ik was opeens zo bang dat ik geeltrocuteerd zou worden op de elektische deken
ik was uitgerekend op 11 juli....en had al tijden (laatste 2 maanden) in me kop de 14 of de 15de...raar hé...ik ben de 14de begonnen en ze is geboren op de 15de
Ik had bij mijn eerste helemaal geen voorgevoelens. Achteraf gezien was ik wel de avond voor de bevalling helemaal klaar met de voorbereidingen en was ik daardoor ook ineens heel relaxed en voor m'n gevoel klaar ervoor. Toch had ik toen nog verwacht dat ik nog een paar weekjes rustig aan kon doen, maar de volgende dag was het toen al zover. Ik denk zelf wel dat dat een beetje kwam doordat ik ineens van allerlei spanningen en stress (afstuderen, babykamer etc) af was, dat de bevalling daardoor gewoon op gang kon komen. Anders was het misschien toch wel later geweest, maar dat weet je nooit.
Hmm, ok. Tot nu toe een beetje 50/50 dus. Ik ben heel erg benieuwd of mijn voorgevoel gaat kloppen. het is een heel diep instinctief gevoel ofzo, maar ik weet ook dat mijn geest heel sterk is en dat die ontzettend goed is in trucjes uithalen. Ik heb de afgelopen dagen ook echt zo sterk het gevoel dat ik me moet terugtrekken, alleen zijn. Gek he!
Ik had bij de eerste een heel sterk gevoel dat teerder zou komen, de vk zei met 36 weken dat ik de 40 niet zou halen. Met 37 weken werd onze zoon geboren. Nu heb ik weer zo'n sterk voorgevoel dat t deze week gaat gebeuren. Ben de hele tijd erg onrustig en ook de baby is erg druk de laatste dagen. Vanaf morgen mag ik thuis bevallen, mijn zoontje is ook geboren op de dag dat ik thuis mocht bevallen. Dus ik ben erg benieuwd of mijn gevoel nu ook weer klopt. Spannend...!
Cvwinkoop: Succes! Ik ben nu 39 weken zwanger dacht dat deze baby de afgelopende week geboren zou worden op dit moment nog niet bevallen..heb nog indalingsweeen voelen als scherpe,stekende pijn in liezen of als pijn of krampen in de onderbuik en bil.Ik herken me goed in uw verhaal... Ik kan gewoon lopen in het centrum met mijn moeder of mijn vriend ze kunnen nog steeds niet geloven dat ik toch door kan lopen Nog een paar dingen zoals de kerstboom in huis halen en de kerstkado's kopen en de kerstspullen doen samen met mijn dochters dan heb ik eindelijk rust Tip:Bij de kruidvat heeft een leuke baby kerst giftset,mt 50/56 en 62/68 per set 4,99 euro; my first x-mas,romper,slab en mutsje te koop aangeboden vanaf Dinsdag 2 december a.s.
Ik had al vanaf week 32 nachten voorweeen en qua dingen klaar hebben (dat wilde ik al met 20 weken haha) zegt niet zoveel want ben alsnog ingeleid met 38 weken...
Ik had 2 weken voor de bevalling een voorgevoel. 's Avonds! Manlief op het laatste moment voor het slapen de laatste rommeltjes opgeruimd uit de babykamer, stofgezogen ( want het moest wel schoon zijn voor de kraamhulp )tas ingepakt, laatste spulletjes opgezocht voor de baby zoals kruikjes, schone lakentjes enz. enz.. Bleek het vals alarm te zijn. Hadden we wel een schoon en opgeruimd huis en een man die een slaapgebrek had want hij moest de volgende dag werken. Vond ie niet echt grappig De avond voor de bevalling helemaal geen voorgevoel gehad. Nog op visite geweest en een tuintafel opgehaald. Gewoon de daagse dingen gedaan. Fijn he, en iedereen maar roepen, "ik voel het aan m'n water". Hoe komt men aan zo'n spreekwoord?!
hier 5 dagen na de uitgerekende datum bevallen en had af en toe alleen last van harde buiken maar dat had ik wel vaker als hij heel hart tegen be buik trapte(van binnen uit dan he) en ik werd wakker op de 22ste en om 7 uur had ik de eerste kram en het was begonnen dus hier niet veel voorgevoel gehad
Bij mijn eerste had ik wel een te hoog suiker, maar nog niet erg genoeg om te moeten spuiten o.i.d. Ik liep erg onder controle bij de gyn in het zh, en bij een diabetesverpleegkundige + dietiste. Mijn bloeddruk begon ook langzaam te stijgen. Achteraf had ik al een week of 2 vaak voorweeen (voelde als menstruatiekrampen), altijd pas 's avonds als ik in bed lag. Ik had echt geen idee wat het was Met 35 weken ben ik bevallen van een zoon, hij woog 5,5 pond. Ik denk nu wel eens dat mijn lichaam zelf heeft aangegeven dat de zwangerschap lang genoeg had geduurd. Trouwens ook leuk: mijn man had al halverwege de zwangerschap een keer heel duidelijk gedroomd en maakte me toen ook wakker om te vertellen dat ik 12 februari zou bevallen, 5 weken te vroeg.... En hij had nog gelijk ook..... Nu ben ik zwanger van de tweede, ben 9 maart uitgerekend. En hij heeft het idee dat ik 27 februari ga bevallen.... Er is met vrienden al een hele poule opgezet met data, wat het gaat worden en hoeveel het gaat wegen, hahahaha
Ik dacht dat mijn zoontje ook te vroeg zou komen en dat het snachts zou beginnen. Elke ochtend werd ik teleurgesteld wakker. De dag dag het begon was ik heel moe en had een afspraak met een vriendin afgezegd omdat ik sterk de behoefte had om alleen te zijn. Savonds op de bank na de pizza is het begonnen. Ik was erg blij dat ik smiddags geslapen had en mijn vriendin had afgebeld ik moest aan de bak.
Ja precies, dat bedoel ik. Dat heb ik dus ook een beetje. ik heb hoge bloeddruk, zwangerschapsdiabetes, een stollingsafwijking waarvoor ik antistolling moet spuiten elke avond en ook nog ernstige bekkeninstabiliteit. Ik denk gewoon dat mijn buik nou niet de meest gastvrije omgeving is voor mijn kleintje en dat ze het op een gegeven moment gewoon zat is. Ik heb het ook niet zozeer over de lichamelijke "voortekenen" zoals de harde buiken en indalingsweeën, maar meer over een gevoel. Een voorgevoel. Het kindje ligt trouwens al wel ingedaald bij mij maar nog niet helemaal vast in het bekken. Ze kan nog ietsje bewegen, maar niet veel meer.
Heel erg grappig dit. Ik heb exact hetzelfde als jij omschrijft, anders dan de bekende nesteldrang, waarin je wilt poetsen en alles klaar hebben voor de komst van de kleine, maar een instinctief gevoel van in en om huis blijven, niet vermoeid zijn maar meer behoefte hebben aan slaap om goed voorbereid te zijn en idd veel harde buiken. dit is het derde kindje maar heb het bij de eerste twee niet zo herkend of gevoeld dus of het uitkomt.......nog 29 dagen dan kan ik het jouw vertellen
Ik had ook verwacht dat mijn kindje eerder zou worden geboren.. Maar helaas ze zit nog steeds veilig in mijn buikje en ik voel nog niks aan mijn lichaam.. Geen menstruatiepijn of indalingsweeën.. Ik baal als een stekker, ik zou haar zo graag willen vasthouden. Succes allemaal met de laatste loodjes!
Ik kreeg met 29 weken ontzettende nesteldrang en had heeel erg het gevoel dat het snel zou gaan gebeuren. Ik heb ook alles gelezen over premature kindjes, werkelijk alle info nagepluist... Toen ik 30 weken zwanger was kreeg ik heftige weeen, ik ben met spoed opgenomen in het ziekenhuis. Een week lang heb ik af en aan weeen gehad en toen stopte het. Toen ik 34 weken zwanger was mocht ik naar huis. Toen had ik heel erg het gevoel dat ik met 37 weken zou bevallen. Maar ze bleef zitten. Volgens de gyn was de kans groot dat ik overtijd zou gaan lopen omdat mijn 'eigen' ritme verstoord was. vana 38 weken voelde ik me super en dacht dat het zeker nog wel een paar weken ging duren. Met 39 weken en 6 dagen nog lekker geshopt en geroepen 'oooh die blijft nog wel even zitten hoor!) Diezelfde dag begon het en met precies 40 weken is onze dochter geboren Kortom.. veel voorgevoelens waarvan er maar 1 (bijna) klopte Mijn ervaring is wel dat veel moeders het aanvoelen als hun kindje veel te vroeg geboren gaat worden.