strippen

Discussion in 'De bevalling' started by belgischemama, Feb 20, 2012.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. belgischemama

belgischemama Fanatiek lid

Mar 21, 2010
    1,614
    0
    0
    bij wie heeft het iets uitgehaald en bij wie niet? hoe stond je ervoor?

2. wendy339

wendy339 VIP lid

Oct 27, 2010
    9,747
    1,073
    113
    Bij mij niets.. De 1e keer met 40wkn rond (bleek al bijna 2cm te hebben) resultaat; nog meer voorweeen,bloedverlies en slijmprop in 100 stukken verloren (sorry voor detail). 2de keer met 40+3 en toen helemaal geen resultaat. Voelde ook niets van t strippen toen,terwijl de 1e keer best even pijnlijk was.
    Uiteindelijk met 41 weken rond uit mezelf bevallen.

3. ladytwister

ladytwister Bekend lid

Jan 29, 2008
    643
    0
    0
    Fulltime Moeder
    Westfriesland
    Bij mij wel..... ik ben op woensdag middag gestript met 41+5 s'avonds om 10 uur slijmprop verloren en een half uurtje later begonnen de weeen en donderdag middag is mijn dochtertje geboren dus ik heb er echt wel baat bij gehad hoor gelukkig

4. Laika

Laika Fanatiek lid

Jul 23, 2006
    2,334
    3
    38
    Bij de eerste heeft het niks geholpen. Alleen wat buikpijn en bloedverlies.

Bij deze zwangerschap word ik (hoop ik) woensdag gestript en dan maar hopen dat het wat uithaalt.

5. Dreamer83

Dreamer83 VIP lid

Apr 16, 2008
    10,390
    30
    48
    Met 35 weken gestript, megaveel pijn gehad, niks gedaan.
    Met 36 weken gestript, minder pijn gehad en daarna niks gevoeld, maar toch was mn bm verweekt.
    Maar goed, of dat door het strippen komt is niet te zeggen.
    Het heeft bij mij in ieder geval de bevalling niet opgewekt.

6. Alita

Alita Niet meer actief

bij mij is geprobeerd te strippen maar lukte niet en toch die avond bevallen!

7. cerberus

cerberus Fanatiek lid

Oct 19, 2011
    3,709
    0
    36
    NULL
    NULL
    Vraag ik me toch af....
    Waarom hebben ze je zo bizar vroeg proberen te strippen??!!

(zal natuurlijk wel een reden hebben, maar vroeg het me af)

8. Mamaleonie

Mamaleonie Bekend lid

Sep 6, 2009
    964
    0
    0
    Bij mij heeft het 3 cm opgeleverd de vorige keer maar de bevalling heeft er niet echt van doorgezet.

Nu gaan ze me woensdag strippen mocht mijn lichaam er klaar voor zijn.

9. MamsieM

MamsieM VIP lid

Nov 22, 2011
    5,967
    5
    38
    Met 40.6 gestript bij 2 cm. Bevalling is dezelfde dag begonnen!

10. nijntje1984

nijntje1984 VIP lid

Sep 15, 2008
    15,693
    1
    0
    Gestript op 40w4d, slijmprop verloren en beetje bloedverlies. Voor de rest niets... Dag erna bij de gyn op controle, die zou opnieuw strippen was gezegd, maar heeft dat niet gedaan. Uiteindelijk op 41w spontaan bevallen.
    Strippen zelf heb ik niet veel van gevoeld. Wel een ongenaam gevoel, maar geen pijn. Had op dat moment ook al 2 cm.

11. Loesje 29

Loesje 29 Bekend lid

Dec 28, 2010
    660
    0
    0
    P&O
    Noord Brabant
    Ik ben 2 keer gestript, 40+5 en 41+3 maar beide keren zonder resultaat. Had overigens de eerste keer al 2 cm. 'S is uiteindelijk bij 42 weken dmv inleiding geboren...

12. belgischemama

Mar 21, 2010
    1,614
    0
    0
    ik ben nu 2 dagen overtijd, 4cm opening, bmhals verweekt en kort,slijmprop verloren, dus ik hoop dat het wat uithaald... doen ze stripte deed het megaveel pijn, nu is de pijn weg en niet echt last... meestal beginnen bij mij de harde buiken savonds/snachts.

13. EnBee

EnBee Fanatiek lid

Aug 20, 2009
    1,147
    9
    38
    Met 39.3 gestript, meteen voelde ik dat 't wat gedaan had (voelde hele lichte weeen). 12u later was onze dochter er.. Dus ja, hier heeft het gewerkt.
    Strippen was binnen 20seconden gedaan en was niet pijnlijk.

14. NiekeKris

NiekeKris VIP lid

Apr 13, 2008
    23,181
    8,906
    113
    Bij J. ben ik twee keer gestript, weet niet meer precies met welke termijnen. Beide keren in ieder geval niets uitgehaald. Uiteindelijk ingeleid met 41+5.

15. Kache

Kache VIP lid

Jan 11, 2012
    6,260
    1,165
    113
    Bij mijn eerste (ongevraagd!!!) gestript met 41+2 wk (verweekt, geen ontsluiting). Paar uur harde buiken en beetje bloederig slijm, daarna spugen en diarree. Ca 10 uur later plots weeen begonnen en in ochtend van 41+3 wkn zoonlief geboren (ongeveer 15 uur na strippen). Heb altijd het gevoel gehad dat strippen 'gewerkt' heeft bij hem.
    (was wel boos dat ze niets gezegd had, want ik vond het strippen erg onaangenaam :x en had dus geen idee wat ze aan het doen was)

Bij mijn 2e was ik zo zat dat ik vanaf 40 weken gevraagd heb te strippen, maar dat ging niet. Hoofdje nauwelijks ingedaald, te weinig tegendruk. VK heeft een paar pogingen gedaan (de laatste met 41+4 wkn), maar ik heb nooit meer hetzelfde gevoeld als bij de eerste. Geen harde buiken, geen bloed/slijm verlies. Dochterlief is met 41+5 wkn zelf gekomen, meer dan 24 uur na strippen. Volgens VK was dan zeer onwaarschijnlijk dat strippen een bijdrage had geleverd.

Dus tja. 1 x wel effect, 1 x niet, is mijn ervaring, maar beide keren dus ruim 41 weken (inleiding stond voor beide al gepland).

Veel succes met afwachten.

16. carrolyn

carrolyn Fanatiek lid

Jan 30, 2011
    2,770
    1
    0
    afspraak gemaakt om te laten strippen op zaterdag eind van de ochtend.Die zaterdag s`morgens vroeg diende Seth zich aan.Dus de afspraak maken heeft nut gehad.

17. Bougainville

Bougainville Niet meer actief

Gestript met 39,4 en had 2cm ontsluiting.
    Heb na de tijd vier uur lang voorweeen gehad (had ik anders nooit) en daarna niks meer..Het heeft me zelfs geen extra cm ontsluiting opgeleverd.

18. joma87

joma87 Actief lid

Mar 11, 2009
    305
    0
    0
    verpleegkundige
    Gestript met 37+5, had al 4 cm ontsluiting, dat was om 16.00 uur. Om 17.15 was ik thuis begonnen de ween door te zetten en om 01.46 is onze zoon in het zkh geboren. Dus ja hier heeft het zeker gewerkt.

19. BabygirlM

BabygirlM Bekend lid

Sep 18, 2011
    781
    0
    0
    Op dit moment geen werk, dus ik geniet nog lekker
    Ik ben gestript met 40+3 met 2 cm ontsluiting. Bij mij heeft het zeker geholpen! Ben tegen half 9/9u gestript, goed half 10 was ik thuis en meteen weeën gekregen. Ook wat bloed/slijm verloren. Ik denk dat het m'n bloedprop was. De weeën hebben zeker een uur/anderhalf uur aangehouden en kwamen elke 3 à 4 minuten, daarna zijn ze gestopt.
    's Middags moest ik terug komen voor controle en toen heeft ze m'n vliezen gebroken, ik had toen al iets meer ontsluiting. Daarna liep ik met weeën het ziekenhuis en 's avonds ben ik bevallen:)

Hopelijk helpt het bij jou ook, belgischemama!

20. belgischemama

Mar 21, 2010
    1,614
    0
    0
    tot nu toe nog niks

Share This Page