Regelmatig harde buiken zegt dit iets over beginnen van bevalling

Discussie in 'De bevalling' gestart door sunshine28, 18 jan 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. sunshine28

2 jan 2012
    89
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoi,

Ik heb regelmatig harde buiken zegt dit iets over beginnen van bevalling?

Groetjes,

Sunshine

2. Andrea85

Andrea85 Fanatiek lid

18 mrt 2011
    4.859
    1
    0
    Het zegt dat het rommelt, maar het kan gerust nog weken rommelen.... dus helaas, het zegt niet veel!

3. p1982

p1982 Niet meer actief

hier al weken last van harde buiken en voorweeen maar helaas, morgen 40 weken

4. MRG

MRG Lid

16 nov 2011
    41
    0
    0
    dat was ook precies mijn vraag! Ben vandaag 39.3 weken zwanger en heb sinds gisteren eigenlijk iedere 10 minuten een harde buik. Is niet pijnlijk....verlies ook de slijmprop...dus ben erg benieuwd naar andere meiden die dit herkennen en hoe lang het toen nog duurde voor de baby kwam! :)

5. AtraVim

AtraVim Bekend lid

22 nov 2011
    706
    0
    0
    Ik had vanaf week 35 last van harde buiken en voorweeen, en toch pas met 41 weken bevallen.
    Dus ja, het kan wat zeggen maar het hoeft niet ;)

6. Gentle

Gentle VIP lid

10 okt 2007
    6.979
    1
    36
    Overijssel
    Het enige waar je blij mee kunt zijn is dat er iets gebeurd: je lichaam doet iets! Dat kan nog een maand aanhouden, maar dat kan ook betekenen dat het binnenkort doorzet. Ik heb helaas ook veel voorweeën gehad, maar wel de bevalling begonnen met 1 cm ontsluiting. Daar is ook wat voor te zeggen!

Het lastige is dat het zo nutteloos voelt als het niet doorzet, maar weet dat je baarmoeder traint voor het echte werk, en dat je onderkantje langzaam verweekt door het gerommel, dus ergens is er wel iets bezig.

Slijmprop is trouwens wel iets meer een voorteken voor een naderende bevalling hoor, dan is er duidelijk ook in je onderkantje beweging en vordering. Meestal duurt de bevalling dan niet langer dan 2 weken meer (alhoewel dat ook nog lang kan zijn, maar harde buiken kun je natuurlijk al vanaf 25 weken ofzo hebben, en de slijmprop moet je dan nog echt niet verliezen!).

7. Troelala21

Troelala21 Niet meer actief

Bij mij niet. Bij de laatste had ik met 24 weken al harde buiken die steeds pijnlijker en heftiger werden. Toch is ze blijven zitten tot DE DATUM!

8. Schildpad

Schildpad Actief lid

3 mei 2009
    412
    1
    0
    Klantadviseur
    Het meidenhuis
    Hier ook al weken "last" van harde buiken maar totaal nog niks aan de gang. Bij mij komen de harde buiken gewoon doordat ik dan teveel heb gedaan of te zwaar heb getilt..

9. impie

impie Actief lid

30 dec 2010
    312
    0
    0
    NULL
    NULL
    HIer gister zelfs de verloskundige nog gehad... indalingsweeën, maar keurig om de drie minuten.
    Vandaag de hele dag het gevoel ongesteld te worden en nu is het weer weg! Gek word je er van

10. Ster27

Ster27 Fanatiek lid

14 jan 2010
    2.905
    254
    83
    Bij mijn eerste had ik vanaf 25 weken regelmatig harde buiken en vanaf 32 weken had ik vaak 's nachts om de 5 min. harde buiken. Ben uiteindelijk met 38w2d geprimed aangezien alles nog potdicht zat en ik ingeleid moest worden.
    Nu heb ik alweer een week of twee harde buiken, gelukkig maar een paar per dag, maar dat beloofd nog wat.

11. Gwenolyn

Gwenolyn VIP lid

13 jan 2009
    7.067
    0
    0
    Bij mijn dochter nooit last gehad van harde buiken of voorweeën. De eerste kramp was meteen een echt wee (bevallen met 36+6).

Nu al weken lang last van harde buiken en voorweeën, maar gelukkig doet het niks. Hopelijk blijft het nog een paar weken zitten.

12. angel229

angel229 Niet meer actief

Ik had al rond de 24 weken heel veel harde buiken en ben met 39+2 ingeleid. Zegt dus niks.

13. Loki09

Loki09 VIP lid

2 okt 2009
    7.631
    2
    38
    Brabant
    Hier gelukkig niet, maar ik had ze dan ook al vanaf 15 weken ;)

14. MRG

MRG Lid

16 nov 2011
    41
    0
    0
    ben inmiddels bevallen.....eerder schreef ik al dat ik 2 dagen harde buiken had. De dag erop was het heel rustig met harde buiken en kreeg ik opeens 'savonds de 1e wee! Dus bij mij waren de harde buiken achteraf indirect een teken dat ik vrij snel zou gaan bevallen..

Deel Deze Pagina