Cyclusvraagje...

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door Ladyhelga, 21 okt 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Ladyhelga

Ladyhelga Actief lid

2 jul 2009
    131
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hallo allemaal,

Ik hoop dat jullie me kunnen helpen met het volgende:

Mijn verhaal: 25 april ben ik gestopt met de pil, meteen een cyclus van 29 dagen. Die ronde daarna was ik meteen zwanger, maar dit is na 11 weken helaas een miskraam geworden. De eerste dag van de miskraam heb ik toen gerekend als m'n eerste cyclusdag, deze cyclus duurde 33 dagen. Vervolgens mijn laatste cyclus: 41 dagen.
    Dat ziet er dus als volg uit:

29-mk-33-41-?

Ik heb dus een onregelmatige cyclus en weet niet hoe ik nu m'n huidige cyclus moet berekenen.. Normaal gesproken kun je dit met de calculator op deze site berekenen, maar het gemiddelde ligt te hoog..
    Moet ik nu wel uitgaan van het gemiddelde of is mijn lichaam nog zo van slag dat ik gewoon even moet afwachten wat het wordt?

Ik hoop dat iemand een antwoord voor me heeft! :)
    Bedankt alvast!

2. faith and hope

faith and hope Bekend lid

12 apr 2007
    685
    0
    0
    Lastig he!!
    Wat vast staat is dat je 14 dagen voordat je ongesteld moet worden je je eisprong heb, alleen is het lastig dat je niet weet wanneer je ongesteld moet worden.
    Eigenlijk moet je dus van een cyclus van 29 tot 41 uit gaan.
    Betekent dus klussen op dag 15 t/m 27. Want ergens in deze periode zou je je eisprong hebben.
    Misschien zijn ovulatietesten wat voor je?
    Heel veel succes!!

3. Ladyhelga

Ladyhelga Actief lid

2 jul 2009
    131
    0
    0
    NULL
    NULL
    Zeker lastig! Maar als die 2e bloeding elke keer op cyclusdag 14 valt en dat zou een eisprongbloeding zijn, dan is mijn luteale fase dus verschillend, en ik heb begrepen dat die altijd even lang is..
    Ovulatietesten bieden misschien wel uitkomst, misschien eens proberen..

Jeetje van dag 15 t/m 27 klussen, ik krijg het nog druk! Denk niet dat mijn mannetje dat erg vindt...:D

Bedankt voor je antwoord, ik hoop dat er nog meer mensen een antwoord hebben.

Ik wil ook graag een banner aanmaken weer, maar dat is nu erg lastig natuurlijk...;)

4. Loki09

Loki09 VIP lid

2 okt 2009
    7.631
    2
    38
    Brabant
    Ik zou ook voor de zekerheid en voor je eigen gevoel ovulatietesten gebruiken (misschien in combinatie met temperaturen).
    Klussen kan natuurlijk nooit kwaad maar zo heb je er iets meer zicht op en ook hoe lang je LF nou werkelijk is (volgensmij kan deze verschillen van iets van 8 dagen tot 20 dagen ofzo?).

Misschien kunnen de Etos "Zwanger Worden" pillen jou cyclus wat ondersteunen, ik heb er heel veel positieve verhalen over gehoord.

Succes!

5. Ladyhelga

Ladyhelga Actief lid

2 jul 2009
    131
    0
    0
    NULL
    NULL
    De Etos Zwanger worden pillen gebruik ik al sinds ik gestopt ben met de pil, heb niet het idee dat deze meewerkt aan een regelmatige cyclus bij mij...

Toch maar wat ovulatietesten aanschaffen dan, zullen er een hoop doorheen gaan dan denk ik...;)

Ook nog maar ff wachten met een banner dan, heeft dan ook geen zin...

Bedankt voor het meedenken, hoop dat er nog meer reacties komen!

6. Loki09

Loki09 VIP lid

2 okt 2009
    7.631
    2
    38
    Brabant
    De ovulatiesticks van Sensitest (dipstick) zijn niet zo duur en hoe meer je er koopt hoe meer korting je krijgt ;).

Deel Deze Pagina