Lieve dames, Momenteel zit ik verschrikkelijk in twijfel! Ik zal (hopelijk) kort even uitleggen waarom. Graag advies van jullie!!!! In juni ga ik trouwen met de liefde van mijn leven! Hartstikke fijn natuurlijk! De grootste dingen hebben we inmiddels al geregeld; locatie, babs, taart, trouwauto en gisteren heb ik dan ook de perfecte jurk gevonden en gekocht! Nu het stukje waar ik graag advies over wil. We zijn vanaf april bezig om zwanger te worden. In die tijd ben ik pas vier keer ongesteld geweest. Ronde 2 en 3 heb ik een vmk gehad. Ik zit nu in ronde 5. Een ronde die verschrikkelijk lang duurt. Vandaag is namelijk cyclusdag 84. Ik heb van mijn huisarts al een verwijsbrief voor de fertiliteitsarts gekregen en daar heb ik eind januari een afspraak staan. Bloedonderzoek is al gedaan en daar was alles goed. Maar, ondanks dat ik heeeeeeel graag zwanger wil worden en heeeeeeel graag een kindje zou willen, wil ik ook graag kunnen trouwen in mijn trouwjurk. Ik ben bang, dat als ik nu zwanger raak (5 maanden voor de bruiloft), dat ik niet meer in mijn trouwjurk pas. Ik heb wel iets speling, maar niet heel veel in de jurk. Ik wil dus eigenlijk hier thuis gaan voorstellen om het zwanger worden even op een laag pitje te zetten, omdat ik gewoon bang ben dat mijn jurk niet meer past. Daarnaast wil ik eigenlijk ook eerst dat mijn lichaam weer werkt zoals het zou moeten werken.. En dan zo'n 3 maanden voor de bruiloft weer onveilig vrijen. Wat zouden jullie doen/mij adviseren???? Liefs!
Om heel eerlijk tegen je te zijn zou ik je aanraden om NA je bruiloft ervoor te gaan. Trouwen brengt toch (ondanks dat het positief is) wel wat voorbereidingsstress met zich mee. Ik ben zelf ook in juni getrouwd (2011) en daarna zijn we ervoor gegaan, met twee maanden was ik zwanger. Focus je lekker op die mooie dag, en ga op je huwelijksreis (bijv) lekker van elkaar genieten ... Is maar een tip hoor
Nou, na de bruiloft is voor mij sowieso geen optie. Dan begin ik liever 2/3 maandjes ervoor weer.. Mijn angst zit ook niet in de stress die ik ervan heb, maar meer of ik nog wel in mijn jurk pas. En om heel eerlijk te zijn; ik denk toch dat het ons niet zo snel zal lukken.. Onderbuikgevoel.. Maar ik blijf zitten met wat als.. Dank voor je advies!!
Je bent na 1 bezoekje bij de arts natuurlijk nog niet zwanger. Dus de kans dat je 5 maanden zwanger bent op je bruiloft is niet heel groot. Vaak krijg je eerst enkele testen en een behandelplan. Volgens mij ben je dan zo 2 maanden verder en persoonlijk zou ik dat als verloren maanden voelen. Ik zou er dus voor kiezen om gewoon door te gaan en dan misschien wat dikker zijn in je jurk.
Wat Flipske zegt, en aangezien je cyclus al behoorlijk in de war is kan het zelfs nog langer duren. De kans dat je wat dikker zal gaan zijn in je trouwjurk is aanwezig, maar dat hoef nog niet zo te zijn. Ik zal voor jezelf de keuze maken, maar misschien is het idee dat als je toch nog even wilt wachten om zw te worden om met condoom te vrijen en de pil te laten liggen en toch dat traject in te gaan van de arts zodat je wel een cyclus krijgt
Ik zou gewoon doorgaan. Maarja, ik voelde me toen ik zwanger was op mijn mooist, dus zou het helemaal niet erg vinden om met een dikke buik in een trouwjurk te staan
Lastig, want stel je bent dan 2 a 3 maanden zwanger als je trouwt.. Sommigen zijn misselijk en moe, sommigen heel erg misselijk en moe en sommigen hebben nergens last van. Maar, wat als. Wat als je kotsmisselijk bent, je flauw voelt, 's avonds op het feest kapot van moeheid. Dan denk ik... Had achteraf het dan eventjes uitgesteld.. Alleen, ik weet ook hoe graag je een kindje zou willen, hoe groot en sterk een kinderwens is. Moeilijk!!! Oh, en wat als... Je net zwanger bent tegen die tijd en (hopelijk niet!) weer een miskraam krijgt...? Misschien toch je cyclus voorlopig in de gaten blijven houden, regel er in proberen te krijgen en ná de bruiloft ervoor gaan.
ik vindt dit toch maar een gekke rede, jullie zijn al vanaf vorig jaar april bezig, en nu voor een trouwjurk, wil je alles aan de kant zetten. er zijn zat trouwjurken waarin je mee kan groeien, en die kunnen ze vast maken in het motief die jij mooi vindt.
Hhhmm, ik had ook zo'n onderbuik gevoel dat het heeeeeel lang ging duren. Ik heb dezelfde cyclus als jij namelijk, bij mij is ook PCOS geconstateerd. Toen mijn cyclus rond dag 110 zat hadden we een afspraak bij de gyn. 2 dagen daarvoor had ik toevallig een eisprong gehad, dit kon de gyn ook zien aan mijn hormoonwaardes in mijn bloed. Die ronde was het dus raak. Ik heb de pillen liggen maar die zijn dus niet nodig. Ondanks dat jouw cyclus een drama is ben je wel vruchtbaar aangezien je al 2x zwanger bent geweest. Over 5 maanden ga je trouwen toch? En je wil 2/3 maanden van te voren weer beginnen? Dat is dus 2/3 maandjes wachten, toch? Ik zou in ieder geval wel gewoon naar de arts gaan. Waarschijnlijk krijg je medicatie mee. Daar kan je mee beginnen wanneer je wil. Geniet van de voorbereidingen voor je bruiloft! Liefs, Lies
Tja, ik zou dus ook wachten tot na de bruiloft, maar ja, ik heb de ervaring dat ik 2 keer tot 16 weken aan het spugen was (keer of 6 op een dag, erg vervelend als je tussendoor moet trouwen schat ik zo in ) Maar ja, misschien fiets jij er zo doorheen, wie weet. Kan de jurk wel versteld worden, of moet er dan echt een andere jurk komen?
Ik ga ook in de zomervakantie trouwen. Bijna Alles is ook al geregeld. Alleen de zaal en de uitnodiging niet. Ik heb twee jurken gwkocht. Maar ben nu al bezig met zwanger worden. Stel als ik deze ronde zwanger word. Zal ik mn bruiloft eerder gaan doen denk ik. Zodat ik nog in mijn jurk pas ^^ Btw de jurk heb ik zelf ontworpen en met hand laten maken.
Jullie zeggen zoveel goede dingen!! Enorm bedankt daarvoor! @Flipske: Ja, weet ik. Ik denk ook echt niet dat ik 5 maanden zwanger ben op mijn bruiloft, maar je weet het maar nooit.. @El1983: Dat is nu inderdaad een beetje mijn plan. Nu eerst even met condoom, wel naar de arts en eerst mijn cyclus op orde krijgen.. @Linn84: Ja, ook een goed punt! Ik ga alleen met 5-6 maanden zwanger niet in mijn jurk passen! Dat zou dan jammer zijn, want ik heb echt mijn droomjurk gevonden! @Daydreamer: Hier hou ik van, je bent lekker pessimistisch realistisch. Had ik ook al over nagedacht. Blijft een moeilijke keuze. Met uitstellen heb ik namelijk ook het gevoel dat ik nu zeg dat ik niet zo graag een kindje wil. Terwijl ik niets liever zou willen.. @Kwebbelengel: Dat mag! Ik dacht dit eerder ook, hoor! Totdat je ineens beseft dat je je trouwjurk niet aan zal kunnen trekken als je 5-6 maanden zwanger bent. De wens om een kindje te krijgen is er niet minder om.. Het is voor mij allebei gewoon erg belangrijk. @Liescakes: Gefeliciteerd met je zwangerschap!!!! Je geeft me wel weer hoop, hoor! PCO weet ik niet. Heb eerder op een echo wel een duidelijke eisprong kunnen zien. Als ik pco had gehad, hadden ze dat toen ook wel kunnen zien, toch? @Eppo82: Als ik bij mijn trouwen 3 maanden zwanger mag zijn, neem ik dat spugen voor lief! Hebben sowieso een erg rustige bruiloft met alles op één locatie. @Shirleymommy: Eerder is bij ons niet mogelijk. Later eigenlijk ook al niet meer.. Wauw, 2 jurken! Dat is een flinke kostenpost, zeg! Mag ik vragen wat je daar allemaal aan uit gegeven hebt, haha! Vanavond maar eens met VL overleggen. Kijken wat hij hierover denkt..
Wij zijn september 2012 getrouwd, in februari 2012 was ik al gestopt met de pil. Wij hebben het ook uitgesteld tot na de bruiloft, want als je zwanger bent op je bruiloft pas je waarschijnlijk niet meer in je buik, maar als je last heb van kwaaltjes is dat ook niet heel erg fijn op zo'n dag. Na de bruiloft zijn we weer aan de "klus" gegaan en in december zwanger geraakt.
Oei... Als je net zo misselijk als mij wordt bij een zwangerschap dan stel je het zekersteweten uit wanneer het zo ver is. Ik zou dus ook wachten tot na het trouwen...
Ik zou ook pas rond of na de bruiloft er voor gaan. voor t zelfde geld ben je de eerste 3mnd goed ziek. en sta je kotsend op t gemeente huis. Ik zou nu idd er ook voor kiezen even te wachten. sterkte
Persoonlijk zou ik één en ander opschorten, maar net als met alle andere situaties waarin al dan niet gekozen moet worden om de kinderwens uit te stellen... het is heel persoonlijk. Afgezien van het feit of je al dan niet in je trouwjurk gaat passen (wat voor iedereen idd heel verschillend is), misschien ben je hardstikke beroerd en dan is een trouwdag toch ook niet echt leuk? (misschien zie ik het te zwart hoor, maar ben zelf al de hele zwangerschap super beroerd, en zou echt niet aan een bruiloft moeten denken) Natuurlijk hoop ik dat je een vlekkeloze zwangerschap zult krijgen, maar persoonlijk zou ik niet de stress van bruiloft en zwangerschap door elkaar heen willen hebben. In ell geval gefeliciteerd met je voorgenomen huwelijk!
Hoi Aster14, Ik snap je helemaal meis! Mijn inmiddels man en ik wilden ook heel graag voor een kindje gaan. Oktober 2011 ben ik al gestopt met de pil om mijn cyclus weer op orde te krijgen. December 2011 vroeg mijn man me ten huwelijk terwijl we vanaf 1 januari 2012 voor een kindje zouden gaan. Tja toen dacht ik dus precies hetzelfde als jij. In September 2012 zouden we gaan trouwen en ik wilde dus wel mijn trouwjurk aan. Ik had dus ook kans om al heel ver in mijn zwangerschap te zijn. Dus wij hebben het een tijdje met condoom gedaan, zodat mijn cyclus weer op orde kon komen en ik gewoon in mijn trouwjurk kon. Plus inderdaad dat ik ook geen zin had om heel beroerd te zijn op mijn trouwdag, want die kans was natuurlijk ook aanwezig. En zoals je kan zien is mijn cyclus tussen haakjes wel een rommeltje.. Heb nu het idee dat mijn cyclus weer een beetje normaal doet..
gezien je onderschrift zeg ik gewoon doorgaan en minder gericht klussen dan misschien maar zou er niet mee stoppen.