Hallo, Ik ben deze maand gestart met tarwe kiem olie.. Heeft iemand hier goede/slechte ervaringen mee? Ik had voordat ik met tarwe kiem olie begon een mooie cyclus van 30 dagen elke keer.. meestal rond dag 15 een duidelijke positieve ovulatie test. Ik zit nu op 18 dagen na me eerste menstruatie dag.. En nog steeds geen positieve ovulatie test. ( Ik test al een week) Wel dag 15 een streep en na die dag werden de strepen weer minder op de test.. Kan dit komen door de tarwe kiem olie? Iemand hier ervaring mee? Liefs Sabine
ik heb niet echt een 100% betrouwbaar antwoord op je vraag , maar ik heb het wel eens gelezen dat het je cyclus kan verwarren dat is denk ik ook de reden waarom de meeste vrouwen pas na de eisprong beginnen met tarwekiem en voor de eisprong met teunisbloem ik ben gisteren begonnen met tarwekiemolie ik zit nu na de eisprong (denk ik , hoop ik ) voor de ovulatie heb ik teunisbloem gebruikt. wat is de reden waarom je tarwekiem gebruikt ?
Zou dat dan betekenen dat ik nu geen eisprong zou hebben? En slik je dan elke keer tot aan je menstruatie? De reden dat ik ermee begonnen ben is dat ik dus duidelijk wel een eisprong heb ( temperatuur zakt duidelijk en positieve ovulatie testen) maar in overleg met de huisarts dit eens proberen. Hij heeft er dus niet bij gezegd dat dit pas na de eisprong geslikt moet worden. Zou ik dus nu beter kunnen stoppen met de tarwe kiem olie? Liefs Sabine! Dankje wel voor je reactie
sabine er zijn vrouwen die het de hele cyclus slikken , dus je huisarts heeft niet verkeerds gezegd, bij sommige heeft het geen invloed op de cyclus ,bij jou dus waarschijnlijk wel. het betekend niet dat je geen eisprong hebt , het kan zijn dat hij later komt. als je wat ervaringen wilt terug lezen kun je de zoekfunctie van zwangerschapspagina eens gebruiken en zoeken op tarwekiem http://www.zwangerschapspagina.nl/zwanger-worden/356300-late-eisprong-door-tarwekiemolie.html http://www.zwangerschapspagina.nl/zwanger-worden/455862-tarwekiemolie-7.html ik heb alvast wat oude topics gevonden voor je
aah dat is lief! Dankje wel.. pff het blijft ook allemaal zo spannend en onzeker he.. haha! Slik jij al lang de tarwekiem olie of ook net begonnen?
Ik heb tarwekiemolie de eerste twee maanden wel na de eisprong gebruikt maar werd er zo gek van eerst dat dan dat. Dat ik op een gegeven moment dacht ik doe het gewoon elke dag.... Slik de tarwekiemolie nu al drie maanden achter elkaar door(behalve in de week van menstruatie) maar totaal geen problemen met verwarring van cyclus
Ik ben toen gestart met tarwekiemolie 2 dagen na mijn positieve ovulatietest, omdat ik gehoord had dat het je hele cyclus dooe.de war kon gooien. Ook al had ik een onregelmatige cyclus van 28 tot 34 dagen ik nam het risico niet. Ik was de ronde ook gelijk zwanger, maar of dat door de tarwekiemolie kwam weet ik niet.
Soort gelijke ervaring als chocochippie. Ik begon de dag na mijn positieve ovulatietest en was ook zwanger Zal wel niet aan de tarwekiem olie liggen.. maar blijft leuk om dat te denken
Hm oke... ik weet ook niet zo goed wat ik nu moet doen.. of ik toch door moet slikken of moet stoppen... Van harte gefeliciteerd Ducky!! Wauw!
Hm... me temperatuur gaat nu zakken.. dus hopelijk nu een ei.. gisteren een duidelijke streep op me testje.....
Hier een miskraam gehad met 5 weken en vermoedde dat dit misschien kwam door een niet goed ingenesteld vruchtje. Daarom dus tarwekiemolie erbij gepakt twee maanden na mijn miskraam en die na de eisprong gebruikt. Ik was die maand ook weer zwanger, of dit door de tarwekiemolie komt weet ik niet maar ik heb er wel goede dingen over gehoord. Tot nu toe gaat deze zwangerschap goed
Ook ik slik tarwekiemolie Deze maand begonnen eigenlijk gelijk vanaf mijn menstruatie Mijn eisprong was dit keer wat vroeger dan de afgelopen maanden! Hoop dat mijn LF er langer door wordt
Keke91, oke! Van harte gefeliciteerd ook met je zwangerschap! wat mooi zeg! Ik ben dan heel benieuwd.. vandaag of morgen me eisprong.. dus wel 2 dagen langer dan normaal.. maar ben blij dat ik dan nu toch me eisprong krijg! En ben benieuwd dan.. ik hoor er hele positieve reacties over.. Ennass, moet je nog lang wachten nu?
Ik heb een hele tijd geleden een half jaar lang tarwekiemolie geslikt. Ik dacht toen dat de schommelingen van de lengte van mijn cyclus daarvan kwamen. Maar ik ben nu al heel lang ermee gestopt en heb nog steeds verschillende lengtes van mijn cyclussen. Blijkbaar hoort dat gewoon bij mij en komt het niet door de tarwekiem. Bij de ene kan het waarschijnlijk wel de cyclus in de war gooien en heeft een ander er geen last van. Ook de lf kan bij de ene langer of korter worden en bij een ander veranderd er niets. Een eisprong hoeft ook nooit op dezelfde dag van je cyclus te zijn. Kan altijd een dagje eerder of later zijn als je een stabiele cyclus hebt. Een eisprong of menstruatie kan door verschillende redenen later zijn, bijvoorbeeld door ziekte, stress, een jetlag, grote veranderingen in je leef/eet/sport gedrag. Misschien heeft zelfs het warme weer er wel invloed op. Wat ik wel eens heb gelezen is dat je het wel meerdere maanden moet slikken, zodat je lichaam eraan kan wennen en dat je later pas resultaat ziet of het daadwerkelijk iets doet. Succes ermee en hopelijk raak je snel zwanger!