Te lange cyclus?

Discussion in 'Zwanger worden' started by candle85, Mar 9, 2016.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. candle85

candle85 Actief lid

Jun 19, 2015
    484
    67
    28
    Hai allemaal,

Ik heb even een vraag. Ik ben in juni gestopt met de pil na 10 jaar aan de pil te zijn geweest. Mijn cyclussen waren als volgt: 24-27-24-39-37-33. Echter nu duurt mijn cyclus al 72 dagen en de menstruatie blijft uit en ook vanmorgen was de zwangerschapstest weer negatief. Mijn vorige menstruaties waren erg heftig en pijnlijk, maar nu dus helemaal niets. Moet ik mij zorgen maken en een bezoekje aan de huisarts brengen of verder afwachten?

Ik hoop op goede ervaringsverhalen!

2. teuntje83

teuntje83 Fanatiek lid

Nov 11, 2015
    1,891
    82
    48
    Ik heb een beetje hetzelfde als jij hebt.
    Ik ben augustus gestopt. Cyclus 36-42-65-40-43
    Ben voor die cyclus van 65 dagen bij de huisarts geweest die me weer weg stuurde met het verhaal ontpillen bla bla.
    Daarna had ik dus, net als jij, ineens een lange cyclus van 65 dagen. En daarna weer allebei in de 40.
    Ik weet zelf ook niet goed wat ik ermee moet doen. Omdat ik bang ben dat de huisarts mij weer wegstuurt :(
    Ik lees even mee dus!

3. Adrianna

Adrianna Niet meer actief

Het kan soms zijn dat je een cyclus hebt zonder eisprong.
    Elke vrouw heeft dat eens in de zoveel tijd. Daarna gaat je lichaam weer proberen om alles in gang te zetten om een eisprong te krijgen, maar dat kan even duren.
    Vertrouw je het niet dan zou ik de huisarts bellen en anders zit er niks anders op dan afwachten.... Helaas is dat het moeilijkste wat er is :(

4. candle85

candle85 Actief lid

Jun 19, 2015
    484
    67
    28
    Bedankt voor jullie reacties. Ik wacht nog een weekje af en anders bel ik gewoon ter info de huisarts even. Wachten duurt inderdaad erg lang op deze manier..

5. Mackwek

Mackwek Actief lid

Feb 27, 2015
    443
    25
    28
    NULL
    NULL
    Herkenbaar en erg vervelend die uitschieters. Zoals je bij mij onderin kunt zien heb ik ook zo'n onregelmatige cyclus met 2 uitschieters. Welliswaar niet zo lang als bij jou, maar ook onverklaarbaar. Nu heb ik mijn ei alweer gehad en verwacht ik uit te komen op 30. Ik zou soms willen dat je even in je buik kon kijken wat daar toch allemaal gaande is....

Ik hoop voor je dat je snel duidelijkheid krijgt. De dokter bellen is misschien een makkelijkere optie. Vragen staat vrij.

6. mardaisy

mardaisy Niet meer actief

#6 mardaisy, Mar 11, 2016
    Last edited by a moderator: Mar 11, 2016
    Voor de eerste ook lang bezig geweest. Zo'n anderhalf jaar zonder aanwijsbare reden. Toen cyclussen van gemiddeld 32 dagen.
    Na de bevalling lange cyclussen van gemiddeld 45 dagen en twee keer was het snel raak.

Met een lange cyclus kan je prima zwanger worden! Ik werd twee keer zwanger in een cyclus van 45 dagen. Het zegt niks over de kwaliteit van je eisprong. Ik ben ermee naar de huisarts geweest en hij zei dat het zelfs een betere eisprong kan betekenen. Omdat je minder vaak vruchtbaar bent, compenseert je lichaam dat vanzelf door een goede eisprong of zelfs twee eitjes. Mits er natuurlijk geen andere dingen spelen, zoals PCOS.

7. Keekje

Keekje Actief lid

Feb 15, 2016
    183
    0
    0
    Herkenbaar en hééél irritant.. Hier ook lange cyclussen (gemiddeld 40 dagen). De eerste keer dat ik zwanger werd was zelfs met een cyclus van 72 dagen, maar dus wel een eisprong gehad. Ondanks de lange cyclussen wel in resp. ronde 1, ronde 2 en ronde 2 zwanger geraakt. Het hoeft dus niets te zeggen over je vruchtbaarheid, maar t maakt het wachten niet minder vervelend. En als je je echt zorgen maakt, toch maar weer een keer naar de HA. Sterkte!

8. candle85

candle85 Actief lid

Jun 19, 2015
    484
    67
    28
    Ik heb vandaag de huisarts gebeld ter info maar die zegt ook dat ik niets anders kan doen dan afwachten. Jullie berichten stellen me wel een beetje gerust. Ik hoop dat ik gewoon een eisprong heb en dat ik ook met deze lange cyclus zwanger kan raken.

9. Adrianna

Adrianna Niet meer actief

Je lichaam zal blijf proberen om tot een eisprong te komen en anders gaat het na verloop van tijd je baarmoederslijmvlies afstoten wat als een soort reset geldt.
    Hopelijk heb je daarna weer je vertrouwde cyclussen terug.

Share This Page