zijn dit zwangerschapsverschijnselen?

Discussie in 'Eerste symptomen' gestart door Dian 88, 8 mrt 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Dian 88

Dian 88 Lid

8 mrt 2008
    10
    0
    0
    Hoi, nog even een vraag (ik heb er ook een gesteld met als titel:weinig tot geen slijm bij eisprong). Ik denk dat ik woensdag 27 feb mijn eisprong heb gehad. Ik had een beetje slijm (je kunt het beter vocht noemen) maar niet doorzichtig, maar wel pijn in mijn onderbuik aan de rechterkant. We hebben toen dus geklust.
    De volgende dag was er geen vocht meer. Het was namelijk echt
    dikkig zeg maar, als je het tussen je vingers doet (sorry voor de details..).
    Ik had gisteren last van mijn onderbuik. Net het gevoel alsof je erg naar de wc, maar er komt niets. Nu vandaag ook weer een onderbuik gevoel. Wie heeft dit ook (gehad)? Kan dit op een eventuele zwangerschap duiden?
    Ik heb een cyclus varieerdend tussen de 26 en 32 dagen. Is dit onregelmatig of valt dat mee?

2. Herma

Herma Bekend lid

15 sep 2007
    846
    0
    0
    leidster kinderdagverblijf
    Nijmegen
    Hoi Dian , ik had dat ook na mn eisprong maar helaas ben gisteren ongesteld geworden. Maar mischien is het bij jouw wel raak ik geloof niet dat dat iets zegt. Maar je hebt een zelfde cyclus als mij tussen de 25 en 31 zit ik daar ben ik wel blij mee het is tenminste niet zo'n lange cyclus. Ik ben deze maand begonne met ovulatie testen om mn eisprong te vinden. Nu blijkt dat hij later valt als ik steeds dacht. Want kon ook niet alrijd slijm waarnemen.Maar heb dus wel een eisprong.

3. Chebu

Chebu VIP lid

17 dec 2007
    7.174
    2
    36
    Midden-Oosten
    Ik voelde de eerste dagen na mijn eisprong juist helemaal niks, alleen gevoelige tepels. Pas rond een dag of 7 begon het te rommelen in mijn buik.

4. klingel

klingel VIP lid

15 feb 2008
    16.318
    14
    38
    iets met kunst en michelinsterren..
    import drentherella
    hi chebu!
    gefeli met je zwangerschap!
    mixwondertje; dat klinkt goed :) :)

gevoelige tepels, dat hoor je vaak.
    ik heb ze nu ook, echt onwijs irritant, onder de douche doet het echt pijn en ook met sommige kleding.

maar, is dat persé een teken van zwangerschap?
    of gewoon hormonaal, ook als je net bent gestopt met de pil?

vragen, vragen...

5. deesje80

deesje80 Bekend lid

13 feb 2008
    876
    0
    0
    Hoi Dian 88,
    Ik ken het helemaal! Heb precies dezelfde symptomen. Zijn nu twee rondes bezig, en helaas ben ik vannacht ongi geworden. Baalde ik vet van, want ik had sinds vorige week ontzettend zere borsten, misselijk, niet kunnen slapen e.d. Echt van die symptomen die op een zwangerschap kunnen duiden. Helaas dus niet ... Mijn cyclus zit altijd tussen de 30-33, dus ook redelijk normaal. Nu maar weer wachten op de volgende ronde ..!
    enne, Klingel, goeie vraag! Ik heb die gevoeligheid ook, vooral rond mijn ongesteldheidperiode kan ik amper mijn borsten aanraken. Gek gevoel!
    Tis allemaal wel spannend he, vinden jullie niet?

6. Maar29

Maar29 Fanatiek lid

9 jan 2008
    1.837
    0
    0
    Ik ken dat hele zere borsten gebeuren dus helemaal niet, terwijl ik nu dus al wel sinds gisteravond met steken rechts onderin mn buik loop. Niet echt prettig! Heeft iemand een idee wat dan kan zijn? :rolleyes:

Tis idd heel spannend allemaal. Wij begonnen met het idee, we stoppen met de pil en zien het allemaal wel, maar in de praktijk werkt het niet helemaal zo! (bij mij dan) ;)

7. deesje80

deesje80 Bekend lid

13 feb 2008
    876
    0
    0
    Nee, dat was bij ons ook zo! Ben er ook veel meer mee bezig, lijkt me zo fantastisch om zwanger te wezen! Frustrerende is ook dat veel vriendinnen en kennissen rond me heen binnen no time zwanger zijn, maar bij mij dus niet (al heb ik het nog maar 2x geprobeerd, dus mag nog helemaal niet klagen!).
    Steken in je onderbuik? Heb ik ook altijd zo'n paar dagen voordat ik ongi moet worden. Geen idee of het ook zwangerschapssymptomen zijn, heb ik ong niet ondervonden!
    Ben je al lang bezig Maar29?

8. Dian 88

Dian 88 Lid

8 mrt 2008
    10
    0
    0
    Ik heb inderdaad ook altijd een paar dagen voor dat ik ongi moet worden, pijn in mn buik. Alleen was de pijn nu ruim een week eerder voor mn ongi. Ik moet zeggen dat ik er vandaag weer geen last van heb..Maar goed, we kunnen niks ander doen dan afwachten!

9. Maar29

Maar29 Fanatiek lid

9 jan 2008
    1.837
    0
    0
    We zijn nu voor ronde 4, maar eigenlijk tel ik de eerste 2 niet echt mee. Dat was meer om mijn cyclus in beeld te krijgen voor mezelf en sinds januari zijn we zonder "middelen" bezig... ;)

Eigenlijk was ik er tot nu toe niet echt mee bezig en als ik ik ongi werd, was het niet zo'n drama, maar ik ben er nu wel steeds meer mee bezig!

Die steken heb ik nog steeds en het is wel erg vermoeiend hoor! :cry: Vannacht slecht geslapen en gaan vandaag vrolijk :evil: verder met waar we gisteravond gebleven zijn. Ik word er gek van!

Ik moet volgende week pas ongi worden, dus die steken in mijn buik, kan ik niet echt verklaren. :(:

Heeft er iemand een idee?

10. Miez

Miez Fanatiek lid

7 feb 2008
    1.118
    0
    0
    Ik heb het zelf ook! Ik dacht altijd over zwangerschapsverschijnselen dat ze door veel mensen wel ingebeeld zouden zijn, maar nu begin ik toch te twijfelen. Mijn NOD is volgende week, maar ik heb nu echt krampen alsof ik nu al ongesteld wordt! En dat kan je schijnbaar ook hebben als je zwanger bent... Ik hoop het maar!
    En voor jou hoop ik het natuurlijk ook!

11. klingel

klingel VIP lid

15 feb 2008
    16.318
    14
    38
    import drentherella
    jeetje, meer meiden hebben dat dus,
    gevoelige borsten/buik/gerommel/slapeloos enzovoort..

zou het ook kunnen omdat we er zo mee bezig zijn, dat je meer voelt, en dat het ook meer opvalt?

ik denk het wel!
    elk steekje is opeens verdacht, en gevoelige tepels al helemaal. terwijl het mij een halfjaar geleden niet zou zijn opgevallen...

zucht!
    :rolleyes:

12. deesje80

deesje80 Bekend lid

13 feb 2008
    876
    0
    0
    Zou best kunnen, dat je er nu meer op let dan anders natuurlijk ... had het vorige week heel erg, misselijk, zere borsten, slapeloosheid enzo ... dus dan word je al helemaal zenuwachtig, maar helaas gewoon ongi geworden. Om gek van te worden! Je lichaam kan je dus mooi voor de gek houden he! Probeer er niet te veel mee bezig te zijn, maar das nogal lastig ...

hebben jullie dat nu ook, dat je er toch veel mee bezig bent (zo'n 23 uur per dag, hihi)? Of ben ik de enige ... :(:

13. Chebu

Chebu VIP lid

17 dec 2007
    7.174
    2
    36
    Midden-Oosten
    Ik had meer het gevoel dat ik buikgriep had. Alles rommelde, ik was moe, ik had (heb het nog steeds) vreselijk koud en dan die tepels. Nu doen inmiddels beide borsten ook zeer. Ik zal voor jullie duimen!

14. klingel

klingel VIP lid

15 feb 2008
    16.318
    14
    38
    import drentherella
    dank, chebu! :)

als ik niet werk ben ik er ook 23 uur pd mee bezig ja hihihiih
    zo'n forum helpt ook wel mee! :)

volgens mij voelt mijn lichaam ook nog gewoon raar omdat ik pas 2 maanden met de pil gestopt ben.
    volgens mij komt daar die rommelbuik van en zere tepels.....

:rolleyes:

15. Miez

Miez Fanatiek lid

7 feb 2008
    1.118
    0
    0
    Dat dacht ik dus ook, dat de meeste zwangerschapsverschijnselen een beetje 'overdreven' waren. Dat je altijd dat soort dingen hebt, maar als je zwanger bent, denkk je dat het daardoor komt. Maar het is nu een week voor ik ongesteld moet worden, en ik heb al een paar dagen last van een soort menstruatiekramp. En dat heb ik anders nooit meer dan een week van tevoren. Dus ik weet het ook allemaal niett meer.
    Misschien is er wel weer niks aan de hand. Waarschijnlijk niet. maar ik hoop het wel :)

16. Maar29

Maar29 Fanatiek lid

9 jan 2008
    1.837
    0
    0
    Tuurlijk ben ik wel mee bezig, maar die steken die ik had, had ik echt niet kunnen negeren :cry: als ik niet bezig was met zwanger worden!

Gelukkig is het weer over. Dacht gister echt ff dat ik ongi zou worden, want heb ook een bolle buik zoals je hebt voor je ongi wordt, maar het zet niet door. :D

Afwachten dus!

We lopen aardig gelijk met elkaar, dus wordt een spannende week voor ons 3en volgende week :rolleyes:

:thumup: met afwachten en ik duim voor jullie!

17. klingel

klingel VIP lid

15 feb 2008
    16.318
    14
    38
    import drentherella
    ik duim ook voor jullie!
    hoop dat álle verdachte steken, rommelende buiken, bolle buiken en pijnlijke borsten gewoonweg komen door de zwangerschap ! :)

stel je voor zeg!
    leuk dat we inderdaad gelijk lopen bijna!

spannend spannend... hoewel, ik vrees dat wij niet goed (genoeg) getimed hebben geklust... :rolleyes:

liefs

klingel

18. Miez

Miez Fanatiek lid

7 feb 2008
    1.118
    0
    0

Ik heb nu ook al de hele dag het gevoel dat ik ongesteld wordt. Zal waarschijnlijk ook wel gebeuren dan over een paar dagen :(
    Ik heb al een paar keer eerder gedacht dat ik zwanger was en dat was toen ook niet zo, dus ik probeer er gewoon vanuit te gaan dat het nu ook niet zo is.

Succes met wachten!

19. Maar29

Maar29 Fanatiek lid

9 jan 2008
    1.837
    0
    0
    Nou, Ik heb me suf geklust deze maand ;) , maar ik ga er ook maar uit dat het nog niets wordt, dan valt het altijd mee toch? ;)

Bij mij is alles wel weer rustig, behalve die bolle buik dan, maar das misschien van die vreetaanvallen... ha ha.
    Vanavond maar weer ff de sportschool... ;)

20. Maar29

Maar29 Fanatiek lid

9 jan 2008
    1.837
    0
    0
    Hebben jullie trouwens ook "hulpmiddelen" gebruikt, zoals bijvoorbeeld Teunisbloemolie, groene thee of andere dingen die zwangerschapsbevordelijk zouden zijn?

Deel Deze Pagina