Zo dun :(

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door DeeLighT, 14 mrt 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. DeeLighT

DeeLighT VIP lid

9 jan 2007
    8.722
    628
    113
    Hey,

ik wil graag even mijn zorgen met jullie delen.
    Mijn meisje van 2,6 is altijd al lang en slank geweest met weinig reserves. Babyvet heb ik hier nog nooit gezien.

Nu is ze aan het opknappen van een hele heftige buikgriep en daar is ze toch van afgevallen :(. Ze heeft 5 dagen amper/niks gegeten....
    Haar ribben zijn te zien als ze staat en haar ruggegraat en schouderbladen steken uit.

Gelukkig begint ze nu weer wat beter te eten maar man man man.... Als ze weer alles kan verdragen ga ik al haar lievelingskostjes koken om haar snel aan te laten komen.
    Het is gewoon echt niet tof om je kind zo te zien!!!:(

2. Sweetlakecity

Sweetlakecity Niet meer actief

nee lijkt me ook niet prettig. Lekker pap geven lust ze dat? Anders slagroom bij haar toetjes? Even haar reserve s aansterken hoor. Dikke kus en komt vast goed! Als ze maar levendig is ondanks haar gewicht.

3. Bubbel

Bubbel Niet meer actief

Onze dochter is van zichzelf ook een sprietje. Al sinds d'r geboorte. Ze is nu vrij weinig ziek (tot 1,5 jaar wel regelmatig), maar als ze een keer goed ziek is, dan heeft ze meteen niks meer bij te zetten.. Dat is dan zo sneu.. Ze is inmiddels 3, maar toen ze nog wat kleiner was had ze het ook altijd heel snel koud. Met zwemmen bijvoorbeeld, hield ze maar heel kort vol.

Beterschap met jullie meid!

4. mol81

mol81 Niet meer actief

Heel erg herkenbaar! Onze spriet heeft ook helemaal niets over en net als ze een periode goed eet, wordt ze ziek en weer een gratenpakhuisje. Ze heeft vier dagen in het zh gelegen met buikgriep en gelukkig at ze daarna zo ontzettend veel dat ze snel weer bij kwam.

5. marjon 2

marjon 2 VIP lid

23 jul 2008
    13.211
    0
    36
    in mijn vel
    Ik heb ook een heel dun meissie , die hele periodes slecht eet , nu ook weer ..idd ribbetjes , schouderblaadjes ......................
    Dieetiste kan tot nu toe ook niet echt veel voor ons betekenen , volgende week weer wegen , maar ben er bang voor !!!!

6. DeeLighT

DeeLighT VIP lid

9 jan 2007
    8.722
    628
    113
    Prettig om wat ervaringen te lezen...vervelend dat jullie meisjes ook zo snel te dun zijn.
    Vallen jullie meisjes ook zo makkelijk om, bijvoorbeeld bij het omkleden?

En kleding wat past is helemaal een crime.
    Nu ze hier geen luier meer draagt flubberen alle leggings een eind in de rondte. Haar zusje van 10 maanden en zij passen dezelfde rokjes :S

mol: een ziekenhuisopname, wow dat lijkt me zo heftig! Gaat het nu weer helemaal goed?

Sweetlakecity: mijn vriendin zei al: dan ga je lekker volle producten geven etc. Maar die krijgt ze standaard!
    Dus komende week word het pannekoeken, wentelteefjes, avocado, kaas uit het vuistje, havermoutpap, pizza.

Oja, misschien een tip: ze krijgt nu Taksi te drinken. Eigenlijk houd ik niet van teveel suiker maar in Taksi zit ook room verwerkt en bomvol calorieen! Ze vind het erg lekker.

7. marjon 2

marjon 2 VIP lid

23 jul 2008
    13.211
    0
    36
    in mijn vel
    idd fijn om ervaringen te wisselen ........

Mijn meissie past de leggings van haar eerste zomer nog 62/68 .........en ze wordt volgende maand 2

8. annetske

annetske VIP lid

14 sep 2007
    5.112
    1
    0
    Friesland
    Ik heb een magere zoon. Hier werkt volle produkten geven. Ik kon altijd zijn ribben e.d. zien maar nu wordt hij iets dikker gelukkig. Vroeger was ik zelf een sprietje als peuter maar in mijn puberteit is ditwel bijgekomen ;) ik ben nu zelfs op dieeet om 20 kg af te vallen! dus echt het kan veranderen met magere kinderen. Dit vertel ik ook als iemand een opmerking maakt over mijn zoon, dan zeg ik dat ik ook zo wa als kind en dat ik nu de andere kant op ben gegaan ;)

9. DeeLighT

DeeLighT VIP lid

9 jan 2007
    8.722
    628
    113
    marjon, heel herkenbaar ja. Mijn dochter droeg toen de 1 was broekjes in maat 50 als korte broek....
    Vind het trouwens wel heftig hoor als je al bij een dietiste loopt en die het ook niet weet! Wat krijg je zoal voor adviezen?

annetske, op zich wel prettig dat het nog kan veranderen. Maar, als ze het van mijn man heeft hoop ik er maar niet al te hard op.
    Zou het zo naar vinden als ze gepest gaat worden ofzo.
    Zeggen mensen er zomaar wat over tegen jou dan? Tegen mij niet eigenlijk, ik vind dat wel brutaal. Lijkt me niet leuk joh!

10. marjon 2

marjon 2 VIP lid

23 jul 2008
    13.211
    0
    36
    in mijn vel
    ik heb fantomalt en smoothies gehad , maar goed die moet ze dan natuurlijk wel eten en opdrinen , maar dat vertikt ze .....Tsja en ikmoest haar de hele dag blijven triggeren om te blijven eten , maar vanaf die tijd is ze pas echt slecht gaan eten , dus dat doen we hier niet meer ..

11. Antje77

Antje77 Fanatiek lid

10 mrt 2009
    4.319
    238
    63
    Herkenbaar! Hier zo'n iel jongetje waar je de ribben van kan tellen. Hij bunkert normaal heel goed. Eet met gemak 6 boterhammen. Volle producten kan hier niet ivm kma. Ondanks het bunkeren komt hij niet veel bij. Helaas heeft hij vaker periodes waar hij moet braken en daarna heeft hij dan altijd een periode van slecht eten. Is hij gelijk de onsjes die hij bij was gekomen weer kwijt.
    Nu is zijn lengte flink gezakt en is dat wel weer meer in verhouding met zijn gewicht, anders zou hij echt een skeletje zijn :(

Hij is nog niet zindelijk, anders zouden hem alle broeken van zijn billen afzakken. Zijn zusje van 10 maanden weegt maar 2 kilo minder en ze hebben dezelfde luiermaat, maar bij hem moet ik het veel strakker vast maken en zit het nog los bij de billetjes.

12. Bubbel

Bubbel Niet meer actief

Onze dochter eet over het algemeen best goed (ik denk dat sommige ouders met 'dikkere' kindjes ooit jaloers zullen zijn). Omdat ze vrijwel nooit ziek is geef ik haar ook niks extra's. Maar ik ben wel weer heel makkelijk met bv tussendoortjes. Ze krijgt van mij gerust een keer een plakje kaas/worst oid als ze er om vraagt.
    Wij krijgen er wel vaak opmerkingen over ('ze is wel erg klein/fijn..'). Terwijl ze qua lengte gewoon normaal is, alleen qua gewicht aan de dunne kant. Tjah, wij waren vroeger ook geen dikkerds.
    Broekjes beginnen we niet meer aan. Onze dochter draagt ook het liefste rokjes, en maillots zonder voetjes gaan prima. Ben benieuwd hoe het van de zomer met de leggings gaat, vorig jaar was ze nog niet zindelijk..:)

13. Sweetlakecity

Sweetlakecity Niet meer actief

maar lijkt mij ook dat jullie als ouders niet vol zijn?
    Ze moeten toch ergens hun lengte/ gewicht vandaan hebben?
    Vriendin van mij heeft ook een mager/ klein kindje van 3. Tja zij is net 1.70 en hij ook. Beide niet aan de dikke kant dus...1 + 1 = 2. En het consternatie burea maar zeuren....

14. Meril

Meril Bekend lid

3 mei 2008
    671
    0
    0
    Hier ook een dun sprietje, ze is ook nog eens langer dan gemiddeld dus dan valt het helemaal zo op dat ze erg dun is...

Even voor de vergelijking, hoeveel wegen jullie kindjes en hoe lang zijn ze? Denk dat mijn meisje nu net 1m is en weegt rond de 13kg. Eigenlijk al sinds ze 2 is heb ik het idee dat ze wel in de lengte groeit maar rond die 13kg blijft zitten, erg lastig.

Ben nu wel op eigen initiatief roomboter op brood aan het doen en ben minder streng met tussendoortjes maar wil ook niet teveel geven omdat ze moeilijk zelf haar avondeten eet. Als we haar voeren gaat het wel op meestal maar vind het eigenlijk van de gekken een kind van bijna 3 te voeren.

Ze is niet echt veel ziek maar wel chronisch verkouden...

15. marjon 2

marjon 2 VIP lid

23 jul 2008
    13.211
    0
    36
    in mijn vel
    Marit wordt volgende maand 2 en is denk ik ong 85 cm en hoop dat ze volgende week met wegen de 9,5 kg haalt .

16. stef

stef Fanatiek lid

19 apr 2006
    3.084
    31
    48
    Hier ook klein iel meisje!
    En nu sinds ze zindelijk is krijg ik geen normale broek maar aan dr kippe kontje zonder luier echt ramp!

Onze dochter is nu 2,4 en weegt 10,2 kilo en is 88cm.
    Hier geen tips ze eet goed en is eigenlijk altijd zo klein/iel geweest! Moesten ook altijd vaker naar CB om te laten wegen en meten tsja zolang ze goed met gewicht en lengte zitten maken ze zich nog niet super druk.

17. Bubbel

Bubbel Niet meer actief

Ons consultatiebureau heeft altijd gezegd dat ze er goed uitziet. Ze zien daar liever kindjes aan de dunne kant, dan aan de dikke kant zeggen ze dan.

Onze meid is met 3 jaar en 1 maand 95 cm en rond de 12 kilo.

18. DeeLighT

DeeLighT VIP lid

9 jan 2007
    8.722
    628
    113
    Sweetlakecity, Mijn man is lang en heel slank. Ik zelf niet hoor! Ben maar 1.63 en een tikje te zwaar (niet veel hoor maar heb wel aanleg). Mijn meisje is wel lang. Wil haar even extra wegen maar heb geen weegschaal, dus moet even bij mn vriendin of pa.

Mijn jongste is heel anders, echt een flinkerd!

marjon, ik zit even terug te bladeren in de curve van mijn dochter, maar dat is idd wel behoorlijk licht ja.....

Deel Deze Pagina