Hoi hoi, Na bijna 10 maand is het dan eindelijk zover!!! Onze zoon heeft zijn eerste tandje!!! Maar nu het gekke...overal staat dat normaal gesproken (en natuurlijk zijn er altijd uitzonderingen) ze beginnen met ondertandjes. Maar mijn manneke krijgt dus als eerste een tandje boven!!!! Herkent iemand dat, dat het kindje eerst een boventandje kreeg?!? Vind het wel grappig, zo'n eigenwijs tandje dat niet meer wilde wachten op de rest! Liefs
Wel grappig idd... weet niet of het zo is maar mijn dochtertje heeft nu net haar 1e tandje onder... Is jou zoontje wat later met zn tandje dat daarom eerst de boven doorkomt??
Hier ook haha. Devin krijgt ook linksboven zijn eerste tandje, beneden nog niks in aantocht en rechts voel ik boven ook al een bobbel!
Fee, ja mijn zoon is nu 9,5 maand en krijgt nu 'pas' zijn 1e tandje dus wel wat aan de late kant ja! Maar weet niet of het daarmee te maken heeft! Haha patroes, bij jou dus ook? Hier rechtsboven ook al een flinke rode bobbel dus denk dat die ook binnenkort gaat komen!
Jeeeeej!! EINDELIJK Hahaha Ik heb wel eens gehoord dat de tandjes boven ook als eerste kunnen komen.. Maar geen ervaring.. Lisa doet het precies volgens de regels Eerst 1 onder, dan de andere onder en dan 2 boven Alleen nu komen haar hoektanden boven door.. Misschien gaat het nu wel heeel snel ineens Ploppen ze zo eruit hihihihi.
Hahaha! Ja sanjor, eindelijk!!!! ik hoop ook dat ze nu een beetje vlot komen! Lijkt me fijner voor hem! Leuk dat Lisa al zover is! Wat een heerlijk bekkie krijgt ze dan of niet?
Tandjes kunnen in veel verschillende volgordes komen. Helemaal niet zo gek dat boven eerst komt hoor. Hier een dochtertje van 11 maanden waar nu 1 ondertandje net door het slijmvlies komt
geen boventanden... maar ikzelf heb als baby wel eerst een onder-hoektand gekregen voor ik mn voortanden kreeg.
Is ie al door, of alleen een bobbel? Ik dacht nl dat onze dochter eerst haar hoektanden ging krijgen boven. Daar zaten nl 2 bobbels sinds ze 9 maanden was. Maar toch kreeg ze met 11,5 mnd als eerste tandjes haar ondertanden. Die bobbels bij de hoektanden zitten er nog steeds, en ze heeft nu 5 tanden en 2 kiezen. Hihi..
onze dochter kreeg als eerste de twee buitenste snijtandjes boven, tis net dracula! Nu zijn de tandjes groter dus valt het meer op en iedereen moet er om lachen. De twee middelste voortandjes zijn nu ook door aan het komen..
Wat is daar apart aan? Niet ieder kindje is hetzelfde, je hoort vrij veel dat ze een net wat ander patroon volgen met de tandjes. Ik heb een paar kids in mijn omgeving van dezelfde leeftijd en geen enkele heeft precies dezelfde tandjes. Onze dochter was erg laat met tandjes, zo hebben we een kindje in onze omgeving van 2 mnd ouder die al het volledige gebit heeft.
Hier was haar 1e tandje ook bovenin, vond het wel schattig! Nu heeft ze 4 boventandjes en 2 ondertandjes. (1 jaar)
Oh ok, dat kan, haha. Ik ken wel een paar kids die dezelfde volgorde gevolgt hebben. Eerst ondertandjes, toen 2 boventandjes, 2 kiesjes boven, en nu is net 1 snijtandje door onder.
Ben dus niet de enige, haha! Dat tandje is echt al door en gezien de bobbel ernaast komt die ook eerder! Beneden is er nog helemaal niks te zien, geen roodheid/bobbels ofzo... Vanmorgen had hij weer een spuitluier en was heel jengelig...is dat nog van de ene tandje, of houden die kwaaltjes op zodra de tand erdoor is!? Want dan zou het kunnen dat die ander ook door begint te komen... Is het trouwens ook zo dat als ze ouder zijn de tandjes ook sneller achter elkaar komen? Daan, ben wel benieuwd of je nog een foto hebt kunnen vinden! Kan me er helemaal geen voorstelling van maken, hoe dat gaat staan, haha!
Mijn mannetje kreeg pas met 14 maanden zijn eerste tandjes. Hij kreeg eerst twee boventandjes en toen twee ondertandjes. Nu is hij bijna 17 maanden en heeft hij vier tanden boven, vier tanden onder en twee kiezen boven. Het gaat nu dus wel snel.
Casper kreeg met 5.5 maand zijn eerste tandjes binnen 2 dagen de 2 boven tanden en daarna 2 onder tandjes. Hij heeft er weinig last van gehad wel veel kauwen en kwijlen. In middels 4 boven en 4 onder (is nu 9 mnd)
Hier begonnen ze allebei keurig met 2 ondertandjes, maar daarna klopte er niet veel meer van de volgorde. Zoon kreeg daarna eerst 2 tandjes rechtsboven, dus nogal een scheef bekkie om te zien. Dochter kreeg (na die 2 ondertandjes) eerst 4 tanden en 2 kiezen boven, toen 2 kiezen onder, en nu pas het 3e ondertandje.