Kun je misschien ook wel zelf maken.... Moet je wel magneetjes hebben... Stokje, touwtje, aan het uiteinde een magneetje, vissen uit karton knippen, een paperclip eraan vast maken, alle vissen in een bak o.i.d doen en vissen maar! Wie weet waar je magneetjes kunt kopen??
Dat hebben we al , houten visjes met magneetje eraan en 2 hengeltjes met magneet. Maar ik bedoelde dat die visjes met die bekjes die open en dicht gaan, daar zitten volgens mij ook altijd magneetjes in. Geen idee trouwens waar je losse magneetjes kan kopen.
Vandaag een 'nieuw spel' 'uitgevonden' Zoontje vind het Nijntjekwartet zo leuk. De plaatjes dan, de regels kent ie uiteraard nog niet. We hebben het volgende spel er van gemaakt. Nijntjekwartet heeft 9 verschillende kwartetten. Dus 9 verschillende plaatjes. 9 Verschillende plaatjes legde ik open op de tafel. De overige kaarten allemaal schudden en 1 omgekeerde stapel van maken. Dan de bovenste pakken, kijken wat het is, bijv. 'Nijntje op de fiets". Goed, leg dit kaartje maar op 'nijntje op de fiets'. Zoontje moest dus dan even goed kijken naar al die 9 plaatjes die al op de tafel liggen en daar dan de goede bovenop leggen. En zo de hele stapel doorwerken. Hij vond het leuk en het ging goed!