Ben al een tijdje geleden bevallen van een dochter, maar ik begon me na meerdere malen mijn bevallingsverhaal te vertellen wat af te vragen.. De avond voor mijn bevalling waren we een avondje op visite geweest bij vrienden. Toen we rond een uurtje of 2 thuis kwamen ging ik nog even naar het toilet voor het slapen gaan. Op t toilet zag ik dat ik wat vruchtwater verloor. T was maar iets dus wist wel dat mijn vliezen niet gebroken waren. We zijn gewoon naar bed gegaan en rond een uurtje of 6 werd ik wakker omdat ik weeën had. Toen begon dus de bevalling. Mijn vliezen stonden nog toen ik volledige ontsluiting had en zijn toen dus doorgeprikt. Mijn verloskundige heeft toen wel verteld dat mijn vruchtwaterverlies kwam doordat ik een scheurtje in m'n vlies had. Maar nu vraag ik me dus af of de bevalling een gevolg is van dat scheurtje, of is t toeval dat de bevalling vlak daarna begon en had ik eigenlijk gelijk de verloskundige moeten bellen toen ik constateerde dat ik vruchtwater verloor? Ik hoor t graag!
Hoi suzy, ALs je vruchtwater verliest zijn je vliezen zowiezo gebroken anders kan je geen vruchtwater verliezen, waarschijnlijk zat er dus een scheurtje hoger en niet voor het hoofdje want dat werd nog doorgeprikt. Officieel had je even moeten bellen dat je vruchtwater verloor. We doen dan niets bijzonder je krijgt instructies en komen vaak even een controle doen. Waarschijnlijk zou je bevalling ookal had je nog geen vruchtwater verloren toch zijn begonnen! Groetjes imke