Spoed vraagje!

Discussie in 'Borstvoeding' gestart door Sanjor, 31 jan 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Sanjor

Sanjor Fanatiek lid

23 jan 2010
    4.337
    1
    0
    Almere
    Hoi meiden..

Ff spoedvraagje;)
    Ik wil mijn dochtertje de fles geven met afgekolfde melk..
    Ik heb net 80 cc met pijn en moeite kunnen kolven.. Ze drinkt ong 150 cc.
    Ik kan dit toch mengen met kv? En zoja hoe moet ik dat doen?

Normaal kan ik wel genoeg kolven maar dat is uit een andere borst..

Ze drinkt niet uit te borst omdat ik wil kijken of ze rustiger drinkt uit de fles. Ze krijgt namelijk heeeeel veel binnen in heel weinig tijd. Waardoor je het echt in haar maagje hoort vallen en daarna heeft ze mega veel kramp.. Dus ff kijken hoe dit gaat. Drinkt ze iig wat rustiger.

Ik wil haar zo de fles geven:);)

2. Amayo

Amayo Actief lid

13 jun 2010
    240
    0
    16
    NULL
    NULL
    Hoi!
    Ik weet niet of het goed is maar wij hebben het ook wel gedaan toen ik niet voldoende gekolfd kreeg. Wij hebben thuis voor noodgevallen van die kleine pakjes nutrilon staan (kant en klaar) die hebben we gemengd met de bv en mijn zoontje heeft er geen last van gehad en drinkt het gewoon lekker op.

succes!

3. Sanjor

Sanjor Fanatiek lid

23 jan 2010
    4.337
    1
    0
    Almere
    Hoi!

Hoeveel moet ik dan maken voor 70 cc kv? Gewoon het pak volgen en dan alles mengen in 1 grote fles?:)

4. fafje

fafje Niet meer actief

hoezo laat je haar de rest niet live drinken?? en dan kijk je even de volgende x hoeveel ze drinkt als je wel genoeg hebt kunnen kolven..

kv valt natuurlijk heel anders (zwaarder)...dus is niet echt een goede richtlijn om te kijken hoeveel ze nou drinkt..

5. Sanjor

Sanjor Fanatiek lid

23 jan 2010
    4.337
    1
    0
    Almere
    Als ik haar live laat drinken zal ze er dan wel meer uit krijgen?
    Met kv drinkt ze vaak 150 cc.. We hebben het namelijk al vaker gegeven..

6. fafje

fafje Niet meer actief

ja ik weet niet waneer je gekolfd hebt, maar ik geef om het flesje te bijven oefnene..vaak klein flesje gekolfde melk (kolf meestal na een uur of 1,5 en dat is dan bijv 80 cc) en als ie dan moet eten...drinkt ie dat flesje en de rest bij mij...

uit mijn ervaring drinkt ie sowieso wat ik em geef ...al geef ik 180 cc....hij voelt tijdens het drinken van een fles niet hoe vol ie zit...
    hoe het kv zit weet ik niet...

(sowieso drinkt een kindje altijd effectiever als de kolf ;))

7. Sanjor

Sanjor Fanatiek lid

23 jan 2010
    4.337
    1
    0
    Almere
    Ik had net voor haar voeding gekolfd..
    Ga het morgen op jou manier proberen:) Ik heb nu wel al 80 cc . Die kan ik morgen ook geven en dan alsnog aanleggen..
    Maar het probleem is dat ze te onrustig drinkt aan de borst omdat het er met geweld uitspuit:p

Net met het flesje ging het wel heel goed en rustig. Die had ik trouwens gecombineerd met kv..

Als ze kv drinkt dan nemen we altijd tussendoor een pauze en dan verder drinken. Ze laat vaak ook wel wat over..

8. dirksmama

dirksmama VIP lid

29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
  9. fafje

fafje Niet meer actief

#9 fafje, 31 jan 2011
    Laatst bewerkt door een moderator: 31 jan 2011
    ik heb dat ook gehad, dat hevige gespuit en dan dee dik het ook zo...dus bijv etenstijd om 12u (zegmaar wat)
    Ergste druk afkolven, dat via een flesje en de rest live! En kolf dan bij beide borsten de ergste druk eraf...)

Ik doe nu bijv etenstijd 12uur, om 10uur kolven....en dan dat geven om 12u + aan de borst...dit ook om mn productie een btj te verhogen...zo heb ik dus 2 x een tsr...
    maar al sje genoeg melk hebt, gewoon in dezelfde tsr kolven en voeden ....

ik deed wel even tijdelijk dat kolven, omdat mijn zoontje reflux had/heeft...dus wilde em even de tijd geven echt rustig te drinken en zn slokdarm goed te herstellen

10. Sanjor

Sanjor Fanatiek lid

23 jan 2010
    4.337
    1
    0
    Almere
    Het meeste wat daar staat heb ik al geprobeerd.. Maar nog niet zelf met de hand de tsr opwekken en dan weg laten lopen. Dat ga ik nog proberen dan:) en anders ga ik maar eens een lactatiedeskunidge vragen om hulp.

11. Sanjor

Sanjor Fanatiek lid

23 jan 2010
    4.337
    1
    0
    Almere
    Ik denk niet dat het goed is voor mij om 2 keer een tsr te hebben;);)
    Kan ik die arme meid niet aandoen hahaha

12. fafje

fafje Niet meer actief

hihi ja daarom !!

13. goofychick

goofychick VIP lid

31 dec 2007
    12.116
    0
    0
    Zuid-Holland
    Ja, ze krijgen meer uit de borst dan een kolf, en dat kan heel veel schelen is mij vorige week verteld. Ik schrok er ook van en dacht dat hij niet genoeg kreeg, wel dus.
    Dus daar moet je niet naar kijken.

Deel Deze Pagina