Ik werk 32 uur per week en ga vanaf september een 2jarige master erbij doen. Best wel pittig. Papa is altijd thuis dus ze zien hem een stuk vaker. Toch zijn ze superblij als ik thuis kom en ze willen altijd bij mij liggen en lekker knuffelen. Nu is de vrijdag en het weekend dan ook echt voor hun. Straks, tijdens mijn studie, zal ik dan ook wat uren kwijt zijn aan het studeren maar ik zorg ervoor dat ik ze altijd op bed leg, met de zwemlessen mee ga en in het weekend is een dag helemaal voor hun! Volgens mij gaat dat helemaal goed komen. Mijn ouders hebben ook allebei gestudeerd toen mijn broertje en ik jong waren maar ik heb er geen hinder van ondervonden. De band is super hecht dus dat zit wel goed
Ik ben vorig jaar afgestudeerd moest nog een jaar fulltime hbo eerste half jaar 3 dagen school gehad daarnaast uiteraard veel projectwerk dochter was toen ik begon 7 maanden, ze ging toen 1 dag in de week naar de gastouder, de rest konden we elders regelen en man was 1 dag vrij en laatste half jaar stage en afstuderen ik mocht 4 dagen ipv 5 en dochter ging dus ging dochter 3 dagen naar de gastouder en 1 dag bij papa... Was wel zwaar en miste mijn meisje heel erg maar goed afgerond en ben er nu erg trots op
Bedankt voor de reacties. Ik zit nu nog een beetje in spanning maar weet zeker dat als ik dadelijk ben begonnen het allemaal wel meevalt. Ik ga er in ieder geval hard tegenaan, zodat ik het ga halen! Gelukkig heb ik wel gewoon de school vakanties en werk ik daar buiten niet.
Ik werk ook 40 uur, het is pittig, maar ik doe nu veel meer dingen met de kindjes dan wanneer ik fulltime mama zou zijn, omdat ik het nu écht waardeer als ik thuis ben.
Ik werk op papier 32 uur, maar het zijn er eigenlijk 36 (vier dagen van 9.15 tot 18.15). Best pittig, vooral dat ik pas laat thuis ben (18.45....) en dus mijn zoontje maar heel kort zie voordat hij weer naar bed moet. Dat soort momenten kan ik ontzettend van balen, en dan wil ik eigenlijk switchen van baan, een baan waarbij ik "maar" tot 17.00 hoef te werken ofzoiets. Maar... ik heb het ontzettend naar mijn zin op mijn werk en ik heb een vast contract. Dat wil ik ook niet opgeven. Gelukkig zit mijn zoontje veel bij opa en oma, is papa regelmatig thuis als ik moet werken of gaat hij naar een lieve gastouder. Prima geregeld. En of hij mij herkent? Echt wel! De glimlach die ik krijg als ik thuiskom, heerlijk! Daar doe je het voor. Maar eerlijk is eerlijk, ik neem tegenwoordig waar mogelijk één snipperdag per week op, zodat ik vier dagen thuis ben, en drie op het werk. Die balans bevalt me wel een stuk beter. Maarja, het financiele plaatje he...
Ik doe een voltijd hbo-studie en daarnaast werk ik parttime. Mijn man heeft onregelmatige diensten dus hij is vaak overdag thuis. 1 dag heeft mijn man papa-dag, nog wen dag past mijn moeder op en de andere dag past mijn schoonmoeder wen halve dag op en de andere halve dag komt mijn man zoontje halen of mijn moeder.