Beste meiden, Wie herkent dit probleem van de slapende handen. Wanneer ik maar even met mijn hand geknikt lig of iets meer naar boven dan begint mijn hand te slapen. Zijn er meerdere met dit probleem? En wat doen jullie hieraan?
Dat is vochtophoping. Begint meestal met dikke voeten, maar op een gegeven moment gaat het vocht ook in de carpale tunnels zitten: peestunnels in de pols. Dat vocht drukt op de zenuwen en veroorzaakt tintelingen en een doof gevoel. Het trekt zo´n 2 a 3 weken na de bevalling wel weg. Ondertussen wil draaien met de polsen/handen wel eens helpen, handen boven schouderhoogte houden.
hoi.. ik ben inmiddels bevallen maar o o o wat had ik hier ook last van ik werd er knettergek van tintelingen en slapende handen en helemaal snachts (overdag ook maar dan minder) ik heb er ook weken voor bij de fysio gelopen en mis werkt dit ook bij jou ik had van die skeelerhandschoenen aan snacht dan blijven je polsen in 1 stand en gaan ze minder snel slapen. En verder ja helaas weinig aan te doen maar ik was bevallen en ik was er binnen 3 dagen vanaf het verdween als sneeuw voor de zon. veel liefs jaja
oh dit geeft hoop, vannacht steeds wakker van slapende handen, alleen als ik op mijn rug lag, ging het beter... Ben nu al mooi eindje op weg, maar kan nog steeds wel 4 weken duren voordat ik beval, maar het lijkt dus snel weer over te gaan na de bevalling! Fijn fijn fijn... Zo kan ik natuurlijk niet uitgerust aan de dag beginnen... Overdag heb ik ook vaak stijve handen, dacht dat het kwam door de nesteldrang (vaatdoekjes uitwringen), maar lijkt dus ook te komen door het vocht wat zorgt voor knelling van de vaten... hmmm... Op naar de laatste 4 weken dan, maar mét tintelende handen...
heb ik ook last van sinds kort, heel vervelend. Maar tja, het hoort erbij helaas.... Vanochtend maar wel even mijn ringen afgedaan, straks lukt het niet meer, haha
ik heb het ook gehad, en had inderdaad van die skeerlerhandschoenen aan s´nachts, ik sliep er niet meer van. En een paar dagen na de bevalling is het weer weggegaan. Dus houdt hoop hahaha!!!