Nespresso voor beginners :-)

Discussie in 'De lounge' gestart door RoAn1981, 12 nov 2019.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. RoAn1981

    RoAn1981 Fanatiek lid

    17 nov 2011
    1.858
    461
    83
    Ik kreeg afgelopen weekend een Nespresso-apparaat voor mijn verjaardag; super blij mee! Maar ik snap er nog niet zoveel van haha! Ik heb een Expert & Milk-apparaat, omdat ik zelf voornamelijk cappuccino's drink. Ik vind de handleiding niet erg handig dus wellicht heeft hier iemand tips?
    - Welke cups zijn het lekkerst voor een cappuccino of latte?
    - Welke hoeveelheid kies je dan (Espresso, Lungo, etc.etc.)
    - Ik snap die temperatuurinstelling ook niet..wat kies je voor welke koffie?
    - Hoeveel melk gebruik voor een cappu, tot welk streepje vul je die Aerocino?

    Een paar vraagjes :) :) Alvast bedankt!
     
  2. MamavanLieverd

    MamavanLieverd VIP lid

    1 dec 2014
    7.248
    5.202
    113
    Bij de nespresso cups zelf staat altijd bij of ze geschikt zijn voor lungo of espresso of ristretto, hoewel ik ook wel mensen ken die zich daar niet aan houden ;). Ook heeft nespresso varianten die bedoeld zijn voor met melk, of die lekker zijn, weet ik niet, want ik lust geen melk in mijn koffie :roflmao:
    Bezoek die melk in de koffie willen, geven wij meestal envivo (dat is de lungo die we altijd in huis hebben zelf). Mijn favoriete espresso’s zijn kazaar en India, ik houd van intense koffie ;). Bij de india doe ik er net iets meer water in (espresso kopje helemaal vol), daar kun je namelijk ook een lungo van maken, ik vind hem het lekkerst als espresso met net iets meer water.
    Andere vragen geen antwoord op, wij hebben een pixie, daar kun je alleen koffie mee maken, enige wat je in kunt stellen is de hoeveelheid water.
     
  3. mamamilou

    mamamilou Niet meer actief

    Ik drink zelf geen koffie en mijn man gewone koffie (wel Nespresso) dus kan je niet helpen met de hoeveelheden. Maar ik heb wel een andere tip.

    Registreer je apparaat bij Nespresso. Wij hebben al 2 nieuwe apparaten gekregen (dezelfde als die jij hebt!). Gelukkig wel op basis van garantie. Maar hadden we het niet geregistreerd dan zouden we geen nieuwe hebben gekregen.

    Oja, en nog gefeliciteerd met je verjaardag!
     
  4. Mammavantwee

    Mammavantwee VIP lid

    4 feb 2019
    5.453
    4.881
    113
    Vrouw
    dit indd.. ik vind het echt geen fijne apparaten. Wij hebben er 2 in korte tijd af kunnen schrijven, en het viel ook net buiten de garantie. Voor ons geen nespresso apparaat meer ;)
     
  5. Selsi

    Selsi Actief lid

    2 jul 2017
    138
    61
    28
    Vrouw
    Ik klop mijn melk apart, dus daar kan ik je niet mee helpen. Ik koop al een tijdje geen Nespresso-cupjes meer, maar de L'Or Espresso (groen en paars). Mijn tip is inderdaad je apparaat registreren en veel uitproberen met de melk.
     
  6. MamavanLieverd

    MamavanLieverd VIP lid

    1 dec 2014
    7.248
    5.202
    113
    Onze pixie hebben we al bijna 4 jaar in gebruik en we drinken best veel koffie, denk dat er gemiddeld per dag 4 a 5 kopjes mee gezet worden. Het water is hier wel heel zacht, dat scheelt misschien.
     
  7. Selsi

    Selsi Actief lid

    2 jul 2017
    138
    61
    28
    Vrouw
    Je moet denk ik geluk hebben. Onze pixie gaat ook al 4 jaar mee, vrienden van ons hebben in een jaar tijd alweer 2 nieuwe apparaten.
     
  8. Littlegirl1989

    Littlegirl1989 Fanatiek lid

    2 aug 2015
    3.090
    2.175
    113
    Hier ook cappuccino liefhebber.
    Ik drink het liefst niet te sterk, dus neem vaak een cupje met lage intensiteit (er staan cijfertjes op). Maar een echte cappucino maak je met een sterke intensiteit eigenlijk. En dan “heurt” het met een espresso. Maar hey, doe waar jij blij van wordt. Ik drink het liefst een lungo met “cosi” en dan de melkopschuimer tot het randje.

    Ik heb een oudere opschuimer dus misschien is het bij jou anders maar mijn opschuimer heeft 2 dingetjes voor er in. De ene met een veertje er omheen, de andere glad. Het veertje schuimt echt op, de gladde verwarmd alleen. Met het veertje kan hij tot het onderste streepje gevuld worden, met de gladde het tweede streepje. Vul je hem te ver loopt hij gewoon over dus dat is niet aan te raden.
     
  9. Oilell

    Oilell Fanatiek lid

    8 okt 2018
    2.918
    3.968
    113
    Vrouw
    - Cappuccino zet je met een shot espresso (of met 2 als je daar van houd).
    - je kan dus het beste espresso cupjes uitzoeken, daar hebben ze ook mix pakketten voor zodat je verschillende cupjes kan proeven.
    - koffie drink je vanaf 70 en tot 90 graden
     
  10. RoAn1981

    RoAn1981 Fanatiek lid

    17 nov 2011
    1.858
    461
    83
    Super, hier kan ik wel mee uit de voeten ;) Apparaat is overigens meteen geregistreerd, al hoop ik natuurlijk dat het ons anders vergaat, haha! Bedankt allemaal.
     
    mamamilou vindt dit leuk.
  11. debq

    debq Fanatiek lid

    10 mrt 2010
    3.749
    736
    113
    Als je van zoetere cappuccino houdt kun je ook de karamel of vanille eens proberen. Voor de afwisseling vind ik die altijd erg lekker.
     

Deel Deze Pagina