Zoals iedereen inmiddels weet zit mijn man al een aardige tijd werkeloos thuis. Hij solliciteert zich het apenzuur maar mag blij zijn als hij überhaupt een afwijzing krijgt. Vandaag had hij eindelijk een gesprek in een kas als leidinggevende. Leuke functie en bedrijf zag er goed uit. Ze vroegen wat mijn man zijn salaris eis was. Hij zei 1500 bruto per maand. Gesprek goed verlopen man had er een super goed positief gevoel over.. Wordt hij net gebeld sorry meneer u bent te duur!! Serieus het is 14 meer als het wettelijk minimumloon! En dan te duur?! Mn broek zakt er ondertussen echt vanaf! En wordt er aardig moedeloos van! Dan ben je te oud te jong te weinig ervaring te veel ervaring te duur pfff kom toch eens met een ander smoesje ga je zo onderhand denken! Sorry voor mn geklaag maar word er inmiddels wel een beetje gek van
What the heck? 1500 euro te duur? Mijn vent grapte voor de lol dat hij 2600 euro wilde verdienen voor zijn functie. Ze moesten er hartelijk om lachen en gaven hem 2200 euro. Dat is ruim 300 euro meer dan zijn vorige baan en hij is nog lang geen 30. Dat bedrijf spoort écht niet!!!
Dat is inderdaad zwaar irritant zeg. En dacht een tijd terug nog dat er iemand zei hier op het forum dat er ALTIJD werk te vinden is in de kas. Uuuuuuh niet dus...
Ik zou daar niet eens meer willen werken, eigenlijk... Het is niet alsof je hele dagen 'niks' staat te doen ofzo. Je bent daar (volgens mij) keihard aan het werk, dus minimumloon vind ik sowieso al dik onzin. Nou ja, wens je man maar sterkte en succes. Op naar het volgende gesprek waarbij hij hopelijk wel krijgt wat hij verdiend.
Ik zou er wel op reageren dat die afwijzing een beetje flauw is, gezien het minimum bijna hetzelfde is. Houden ze dan toch vol, dan zou ik toch even vragen om een schriftelijke bevestiging hiervan ( in de zin van dat hij zich ook moet verantwoorden naar het UWV ofzo) Misschien krijgt hij dan wel de echte reden van afwijzing (want dit geloof ik niet) en anders is het alleen al om ze te pesten... Dom bedrijf zeg!
Raar... ik had gereageerd dat dan het minimumloon ook oke is, scheelt een paar euro Wat wilden ze dan betalen? Lijkt mij gewoon een nogal slecht excuus dat ze eigenlijk gewoon liever (om een andere reden?) niet met hem in zee willen gaan, anders hadden ze wellicht wel een tegenvoorstel gedaan...
Als leidinggevende en dan voor 1500 euro fulltime?? Had op z'n minst t dubbele verwacht. (Ik verdien al meer parttime en ik ben geen leidinggevende) Ik zou terugbellen als ik je man was. Dan moeten ze maar een goede reden opgeven waarom ze hem niet aannemen, want het salaris kan gewoon bijna niet.
Nou 1500 euro bruto voor een leidinggevende vind ik echt wel goedkoop hoor. Je hebt meer verantwoordelijk en meer werk dan een gewone werknemer. Dat bedrijf spoort gewoon niet.
pff praat me niet van de kassen.... broertje zat er in. ze willen daar het liefst goedkoop=duurkoop hoor. 4 voor de prijs van 2 polen... begrijp me niet verkeerd maar zo is het op het moment echt in die branche. broertje is nu vakkenvullen bij die grote blauwe super en verdient bijna hetzelfde als bij zn vorige baas waar hij bedrijfsleider in de kas was...
Was het voor 20 uur per week ... zucht het is ook wat als ze voor een dubbeltje op de eerste rij willen zitten ... als ik je man was zou ik lekker verder gaan zoeken dit zegt al voldoende over het bedrijf.
Toen hij ze aan de telefoon had heeft hij inderdaad gevraagd wat ze hem dan wilden geven. Dit was max. 1357.53 en toen mijn man aangaf dat het minimum loon 130 meer was zei hij: Ja maar hier verdiend iedereen minder. Mijn man heeft idd contact gehad met het uwv en die gaan het uitzoeken. Want dat mag niet werken onder het minimum loon.
Nee 40 uur per week.. Maar hij gaat inderdaad verder kijken want voor minder dan het minimum loon mag je niet eens werken.
nou daar zit dus het addertje onder het gras wat betreft het werken met een niet nederlands paspoort. werkgevers huren die mensen in via een buitenlands uitzendbureau, hierdoor omzeilen ze de nederlandse wet. tis een kromme situatie en ik ben niet van alle details op de hoogte maar in het kort komt het hier dus op neer....
Jeetje zeg... Dat verdien ik voor 20 uur per week met een beetje orderinvoer en telefoon opnemen... Succes met verder zoeken!
@buanotte Welke regio zoekt hij werk en wat is zijn achtergrond? Mag via pb... Als het technisch is heb ik misschien nog wel tips waar hij contact mee op kan nemen? Maar meende ze dat echt serieus? Kom op volgens mij krijg je aan bijstand nog meer... Dat minimumloon is er niet voor niks!
Ja echt he het is te triest voor woorden, hier het zelfde. 0 reactie en als er reactie komt is het gesprek snel al afgelopen door het salaris en ook leeftijd een 38er met 1500 stapt sneller over dan een ukki die net begint zeg maar. Bedrijven zijn daar iniedergeval bang voor
Ook al zou je het willen doen stel dat hij na een paar weken er weer uitgebonjourd wordt krijgt hij ook over dat salaris ww dus zo ie zo niet verstandig om onder je salaris te gaan werken wat je eerst verdiende. Niet dat je iets kan zakken maar zo veel! Sterkte en succes