Ik was vandaag in een (dure) grote-maten-winkel en zocht een hele mooie jurk uit voor een bruiloft van één van mijn beste vriendinnen. De jurk staat mij voor mijn (en mijn partners) gevoel prachtig en blablabla, niks aan de hand... en ik liep naar de kassa en rekende de jurk af. Vervolgens begon mevrouw de verkoopster - die ik al reeds 3x had afgepoeierd omdat ze mij een bijpassend jasje voor + 60 euro & 2 kettingen à 20 euro per stuk wilde aansmeren - over bijpassende schoenen mét een hak eronder. Ik heb maar vriendelijk een goede dag gewenst met haar verkooptruucs, maar haar woorden blijven me bij... Zijn er serieus dikke vrouwen die een hele dag (bruiloft) op hakken kunnen lopen??? Gaan jullie niet dood van de rugpijn? Zijn jullie niet bang om om te zwikken? Of in stress omdat je voeten opzwellen als watermeloenen onder spanning? Ik sta er nou gewoon een beetje verbaasd van te kijken eigenlijk. Voorgaande redenen zijn eigenlijk juist MIJN redenen om niet op hakken te lopen. En ja, ze wilde mij natuurlijk die dure schoenen aansmeren; maar ik ben naar van Haren gegaan en heb een zelfde soort schoen ZONDER HAK gekocht voor 16 euro 95 - maar daar gaat het even niet om. Ik vind haar gedachtegang zoooo vreemd. Alsof 'we' dat zouden doen....
Ik vind zelf hakken altijd wel mooi staan onder een jurkje. Je benen lijken langer en slanker. Maar zelf kies is altijd voor de gulden middenweg. Hakje van 5 cm ongeveer. Op hoge kan ik niet lopen en krijg ik overal pijn, dus dat heb ik er niet voor over.
Ik heb er zelf geen ervaring mee maar ik zie vrouwen van alle maten met hakken lopen ligt eraan wat voot hak het is en hoe de schoen past hoe comfortabel het is. En hoelang je moet staan sommige hakken zoals naaldhakken zijn echt showschoenen voor de meeste mensen en niet bepaald geschikt om de hele avond op te dansen, welke maat je ook hebt. (Bij hakken boven de 12 cm kan ik er alleen maar mooi mee zitten )
Wat versta je onder dik? Ik heb maat 42, maar draag wel gewoon hakken, waarom dat moeilijker zijn dan wanneer je slank bent?
Wat versta je onder dik ? Ik ben absoluut te zwaar maar 46/48 maar loop gerust op een bruiloft op hoge hakken , zie het probleem niet zo ?
Ik zie zat volle vrouwen op hakken lopen hoor Ik vind dat juist mooi, daarnaast lijk je slanker met hakken! (en dan min. 5 cm he .. Hakken met 1 of 2 cm vind ik persoonlijk geen porum)
Ik kan absoluut niet lopen op hakken. Ik krijg van top tot teen er last van. En daarnaast vind ik het niet mooi staan bij dikke vrouwen, dan bedoel ik vanaf maat 52 ongeveer.
Ik ben dik. Maat 52. Nu heb ik wel een hele dikke voet de laatste maanden vocht in het been. ( denk door de suiker) En ik kan geen hakken meer aan. Maar zou het ook niet meer doen. Toen ik jonger was wel. Nu ben ik niet zo oud natuurlijk. Maar hou wel van een hoge schoen maar dan niet met super hoge hak meer soort laarsje met brede hak. Dank kan het nog wel. Denk ik. Maar geef mij maar mijn gewone platte schoenen.
ik heb maat 48 sinds de geboorte val dl, mijn hakken is het enige wat nog past. ook die van 12 cm gaan zonder moeite
Mwoah, toch wel een beetje. Zeker wanneer je voeten meer gewicht moeten dragen, kun je sneller bepaalde klachten krijgen door het lopen op hakken. Toen ik nog geen overgewicht had, liep ik altijd op hakken. Toen ik zwaarder werd, merkte ik zeker dat dat niet zo fijn meer was. Op een feestje nog wel pumps met bescheiden hak, maar de hoge stelten waag ik me niet meer aan.
Hier maat 42 en ik draag ook gewoon hakken, maar alleen bij speciale gelegenheden voor alledag vind ik mijn gympies prima. Ik denk dat je maat niet echt van belang is bij het dragen van hakken, des te meer je mindset. Ik voel mij op en top vrouw in een mooi jurkje met pumps, ondanks mijn maatje meer
hmmzz ik loop het grootste gedeelte van de dag op hakken en zelfs exemplaren van 10/12 cm hoog. Ik ben absoluut niet de lichtste nou ja laten we zeggen boven de 90 kilo en ook niet de kortste 1.78. Dus ja ik vind het absoluut kunnen en het is een kwestie van wennen. Ik heb vrijwel nooit last van zwikken ondanks mijn uber zwakke enkels, dikke voeten oid gewoon opbouwen dan lukt het wel
Why not? Ik was 36 weken zwanger, woog 110kg en droeg laarzen met fijne hakken van 12cm op het bedrijfsfeestje en zat niet bepaald de hele avond op een stoel. Voelde me een sexy mama
Hmm haha ok. Ik heb geen overgewicht maar ik liep tot het einde van mijn zwangerschap (toch 18 kilo extra) gewoon op hakken. Nooit last van gehad en zie volgens mij alle maten en modellen op hakken lopen. Dikke mensen met hakken en ook dunne mensen zonder hakken. Weer wat geleerd
Wij hebben deze zomer ook 2 bruiloften, mooie jurk gekocht en 2 weken geleden ook pump met hak van 7cm. Ben ze nu alvast aan het inlopen, maar kan er eigenlijk best goed op lopen. Heb ook flink overgewicht (BMI boven de 40). Tja, ik heb ook jaren niet op hakken gelopen, maar vind het toch echt wel mooi. Heb vorige week zelfs een tweede paar hakken gekocht, en ben steeds meer aan het kwijlen bij mooie schoenen. Hogere hakken dan 7cm is voor mij ook (nog) niet te doen, en het zijn geen naaldhakken maar een trechterhak.
ach waarom niet, ik ben niet dik eerder dun, maar kan voor geen meter op hakken lopen. zie wel veel vollere vrouwen die het juist wel goed kunnen.