Ik heb de deur uit gewoonte niet op slot eigenlijk en vaak op een kier of gewoon open. Weet niet waarom, misschien uit de tijd dat de kinderen nog klein waren? Ik zou juist niet weten waarom ik thuis de deur op slot zou moeten doen. Onze badkamerdeur (met alleen bad/douche) kan niet eens op slot.
De eerste keer dat we bij elkaar sliepen liep meneer binnen terwijl ik mijn oksels even stond bij te werken onder de douche. Toen was al veel schaamte weg, en ik ben zover dat ik geen pijn in mijn buik (poepen, scheet, boeren) wil krijgen omdat hij er is. Dat is voor mij persoonlijk een teken dat het niet goed zit binnen mijn relatie. Daarbij word ik om een of andere claustrofobische op het toilet (waarschijnlijk omdat ik een combi had en dus veel ruimte en nu een apart hokje) En aangezien meneer ook bij de geboorte was van dochter en ik toen moest poepen, en hij afwezig was en bij binnenkomst de keuze had te wachten of binnen te komen en hij besloot om binnen te komen, toen had ik besloten om mij thuis ook niet meer op te sluiten en de deur open te laten.
Ik vind het eerder verbazingwekkend dat er zo weinig schaamte is. Ik kan prima mijzelf zijn zonder in zijn bijzijn te poepen/plassen/verschonen. Ook laat ik geen scheetjes maar dat doe ik sowieso nooit eigenlijk.
Hier net zo! Die douchedeur en wc deur gaan op slot. Even privacy please. Geen schaamte, maar ik heb daar geen bezoek bij nodig.
Dat vind ik zelfs gek! Moet er niet aan denken dat ik sta te douchen en mijn tienerzoon komt binnenlopen.
Hier alleen maar dochters en nog geen tieners, maar ook met zonen had ik daar denk ik geen problemen mee gehad. Iedereen kan gewoon binnenlopen als iemand aan het douchen is, is echt geen probleem. Mijn oudste wil wel eens dat er niemand binnenkomt (niet uit schaamte maar omdat ze lekker wil relaxen zonder gestoord te worden) en dan zegt ze dat gewoon en komt er ook niemand binnen. Ja soms om snel even iets te pakken maar dat vindt ze geen probleem.
Ik doe de wc of badkamer deur nooit op slot en mijn man ook niet eigenlijk.Nou poepen en plassen we niet in elkaars bijzijn en ook tampons ga ik niet verschonen dan. Ik loop ook de wc niet in als hij er zit. Wel de badkamer als hij staat te douchen. Douche ik gezellig mee Maar na mijn bevalling heb ik echt wel eens kraamverband ''ingedaan'' terwijl hij in de badkamer was om me te helpen hoor. Beetje van beide dus. Als de kinderen tieners zijn wordt het wellicht anders hoor.
Ik ben echt verbijsterd hoe zelfs hier een vingerwijzend topic van gemaakt kan worden. Zowel de reacties als "Nou, hier zijn we gelukkig wél helemaal onszelf" als de reacties als "Jeetje zeg, ik wil nog wel een beetje romantiek overhouden in mijn relatie" vind ik echt raar. Alsof je geen romantiek in je relatie kunt hebben als je alles deelt. En alsof je niet jezelf kunt zijn als je het niet prettig vindt als iemand je ziet poepen. Hier zoals altijd een mooi midden: Ik schaam me niet, maar ik hoef ook geen mensen erbij te hebben als ik aan het poepen ben bijv. Heeft hij mij wel eens zien poepen bij een bevalling? Ja. Schaam ik me daarvoor? Nee. Vind ik het nodig dat hij het vier keer per week ziet? Nee.
Maar gewoon uit interesse, is dat vanaf een bepaalde leeftijd dat je niet wilt dat je kinderen je naakt zien? Ik douche eigelijk altijd samen met mijn dochter of met z'n 3tjes, vind dat altijd zo gezellig,snap wel dat ze dat zelf niet meer prettig vind op een bepaalde leeftijd om naakt gezien te worden door haar ouders , teminste ik niet toen ik in de pubertijd kwam.
Hier mogen ze me altijd naakt zien, zou niet weten waarom niet. Mijn dochter is bijna 10 maar rolt nog zonder gêne op ons bed in haar blootje (als ze in bad is geweest), vraag me echt af of ze daarmee in de puberteit stopt, ben voor nu in ieder geval blij dat ze zich zo vrij voelt bij ons
ik douche nooit met mijn kinderen. Dat vind ik echt niet fijn. Douchen doe ik lekker zelf, alleen. Even s morgens vroeg wakker worden.
Dingen die op de wc gebeuren hoeft hij niet te zien zolang ik voor mezelf kan zorgen. Het weten vind ik meer dan genoeg bij bijv menstruatie. Douchen liever ook niet maar dat is meer omdat ik dan gewoon echt even tijd voor mezelf wil. Deuren gaan dan ook gewoon op slot. Nou is hier poepen met de deur open ook geen aanrader aangezien je vanaf de voordeur zo de wc kan inkijken
Mijn oudste is nu 8 en ik merk dat hij het minder prettig vindt. Hij wil ook niet meer met zijn allen in bad, gaat liever alleen douchen. Ik doe nooit de deur op slot, het haakje zit er alleen op als we gasten hebben, maar ik begin er rekening mee te houden. Dus voor ons, ja dat groeit, voorheen vond hij alles prima.
Hier zijn de oudste twee kinderen inmiddels 17 en 15 maar iedereen staat onder de douche met de deur Open. Dat is hier heel normaal en niemand voelt zich opgelaten. Ik lig zelf ook vaak in bad als de anderen hun tanden komen poetsen. Prima als anderen het anders doen maar wij hebben wat dat betreft geen gene. Poepen doe ik wel graag zonder publiek en ik duw ook altijd de wc deur dicht als ik langs loop en iemand anders zit te poepen. Ik zit nl niet te wachten op die stank die langzaam de gang in stroomt. Bleh!